فرهنگ خودرویی مردمان جهان: مراکش، آفریقا

فرهنگ خودرویی مردمان جهان: مراکش، آفریقا

این بار می‌خواهیم سری به قاره‌ی آفریقا و کشور مراکش بزنیم. نوع خودروهایی که مردمان این کشور سوار می‌شوند را می‌توان بسیار ساده شرح داد: همه نوع رنو با اعدادی که به جای اسم شناخته می‌شوند، پژوهای سری -04 و -05 و به‌طور فزاینده سری -06 و البته مرسدس بنزهای متعلق به همان دوران یعنی دهه‌های 70،80 و 90 میلادی با پیشرانه‌های دیزلی. خودروهای مدرن‌تر اکثراً ساخت فرانسه و یا داچیای رومانی است و در این میان می‌توان به حضور پررنگ خودروهای ون سیتروئن برلینگو و رنو کانگو در دو نسخه‌ی مسافری و باری اشاره کرد. به انواع خودروهای ذکر شده مدل‌های کره‌ای و چینی را نیز اضافه کنید تا تصویر کاملاً واضحی از خیابان‌های کازابلانکا و مراکش را به دست بیاورید.

renault_5-morocco-africa-street_scene-2015

renault_4_quatrelle-renault_11-morocco-africa-street_scene-2015

این خودروهای پیر و فرتوت اکثراً به عنوان خودروهای کارکرده از اروپا به این کشور صادر شده‌اند و به لطف وفور قطعات یدکی و مهندسی ارزان و هوشمندانه سر پا هستند. تاکسی‌هایی که در مراکش تردد می‌کنند از نوع مرسدس بنز 240d و پژو 504 هستند که گاهی می‌توان کارکرد بیش از یک‌میلیون کیلومتر را روی کیلومتر شمار آن‌ها دید اما هنوز هم به‌طور گسترده‌ای برای حمل‌ونقل از شهری به شهر دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

dacia_logan-snow-morocco-africa-street_scene-2015

پرفروش‌ترین خودروی جدید در مراکش با فاصله‌ی زیاد از دیگران داچیا لوگان است که به‌صورت محلی در Tangier تولید می‌شود و تنها خودروی جدیدی است که با بهای حدود 7 هزار یورو (75 هزار درهم) به فروش می‌رسد. به منظور مقایسه، مینی کار سیتروئن C1 بهای تقریباً 110 هزار درهمی دارد. به همین دلیل لوگان ارزان‌ترین خودروی اجاره‌ای در مراکش است. دیگر مدل‌های داچیا همانند داستر، ساندرو و… نیز به مانند رنو کانگو بسیار محبوب هستند. مراکش موافقت نامه‌ی تجارت آزاد با اتحادیه‌ی اروپا دارد اما به خاطر وجود تعرفه‌ی 17.5 درصدی ورود خودرو از سایر نقاط جهان شما خودروهای آسیایی کمتری را نسبت به آنچه که انتظار دارید در خیابان‌ها خواهید دید. هرچند ما چندین مدل چینی را نیز در مراکش دیدیم که اکثریت آن‌ها ساخت چری بودند.

berliet_truck-orange-morocco-africa-street_scene-2015

shuanghuan_noble-front-morocco-africa-street_scene-2015

renault_12-white-morocco-africa-street_scene-2015

renault_4_quatrelle-renault_11-morocco-africa-street_scene-2015

renault_4_decouvrable-front-morocco-africa-street_scene-2015

peugeot_505-dacia_dokker-morocco-africa-street_scene-2015

chery_tiggo-morocco-africa-street_scene-2015

ford_transit-citroen_c15-morocco-africa-street_scene-2015

land_rover_santana_defender-morocco-africa-street_scene-2015

mercedes_benz_w123_taxi-2x-dacia_logan-mitsubishi_l300-peugeot_404_pick_up-morocco-africa-street_scene-2015

nissan_junior_pick_up-morocco-africa-street_scene-2015

overloaded-hay-truck-morocco-africa-street_scene-2015

منبع: left-lane

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *