عدم انجام برخی تست‌های کلیدی آلایندگی توسط فیات-کرایسلر

عدم انجام برخی تست‌های کلیدی آلایندگی توسط فیات-کرایسلر

خبر منتشر شده از سوی وزارت حمل‌ونقل ایتالیا نشان می‌دهد که شرکت فیات-کرایسلر اجازه داشته تا برخی از کلیدی‌ترین تست‌ها را به عنوان بخشی از تحقیقات مربوط به تقلب آلایندگی را نادیده بگیرد.

fca-italian-emissions-tests-3

بنا به تحلیل‌های رویترز این خبر دربردارنده‌ی برخی از تست‌های متفاوت برای نرم‌افزار پیشرانه‌ی غیرقانونی بوده است. این تست‌ها همگی توسط فولکس‌واگن، اوپل، ب‌ام‌و، فورد و مرسدس بنز تکمیل شده‌اند.

fca-italian-emissions-tests-2

هرچند برای مدل‌های جیپ چروکی 2.0، آلفارومئو جیولیتا 1.6 و لانچیا Ypsilon 1.3 تست شده، نتایج آزمایشگاه NEDC اتحادیه‌ی اروپا حذف شده است.

fca-italian-emissions-tests-1

به علاوه این سه خودرو به همراه 4 مدل دیگر نیز فاقد نتایج تست Artemis هستند. این تست برای تنظیم روش آزمایشگاه اتحادیه اروپا و به منظور انعکاس استایل های رانندگی شهری طراحی شده است.

fca-italian-emissions-tests-4

همه‌ی سه تست کلیدی نادیده گرفته شده به منظور آشکار کردن دستگاه‌های دیزلی نقص دار طراحی شده‌اند اما هیچ دلیلی برای اینکه چرا خودروهای یاد شده‌ی فیات-کرایسلر این تست‌ها را پشت سر نگذاشته‌اند ذکر نشده است.

در زمان تست‌های قیاس پذیر آلمان و فرانسه کشف شده که چروکی 2.0 ذکر شده بین 5.3 تا 9.9 برابر میزان قانونی NOx آلایندگی داشته است. به علاوه تست‌های فیات 500L با همان پیشرانه‌ی 1.6 لیتری استفاده شده در آلفارومئو جیولیتا نشان داد که میزان آلایندگی این پیشرانه نیز 5.6 برابر حد قانونی بوده است.

سخنگوی وزارت حمل‌ونقل ایتالیا طی یک اعلامیه گفته که نسخه‌ی جدید اسناد که دربردارنده‌ی داده‌های وسیع‌تر مدل‌های فیات-کرایسلر است منتشر خواهد شد. او ادامه داده که: “هیچ تست کلیدی برای فیات-کرایسلر حذف نشده است.”

منبع: carscoops

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *