شکار x5 در نیوبرگ رینگ آلمان

شکار x5 در نیوبرگ رینگ آلمان

x5 جدید با پشت سر گذاشتن تست های آفرود و شهر، اکنون در حال پشت سر گذاشتن آخرین آزمایش خود است. متخصصان بی ام و در حال تست سرعت x5 در پیست نیوبرگ رینگ آلمان می باشند. تا احتمالا آن را در سال 2013 به عنوان مدل 2014 به نمایش بگذارند. هر چند این خودرو به خوبی با پارچه پوشانده شده است، اما اینگونه که بنظر می رسد طراحی متفاوت و انقلابی دارد.

طرح رندر شده x5 2014
طرح رندر شده x5 2014

از خصوصیات نسل سوم x5 می توان به جلوپنجره های بزرگ و چراغ های کشیده اشاره کرد که سبک جدید طراحی بی ام و است.

تصاویر جاسوسی از X5
تصاویر جاسوسی از X5
تصاویر جاسوسی از X5
تصاویر جاسوسی از X5
تصاویر رندر شده از X5
تصاویر رندر شده از X5

ابعاد خودرو نیز نسبت به مدل کنونی اندکی بزرگتر شده و می توان فضای بار بیشتر و صندلی ردیف سوم بهتری را از آن انتظار داشت. البته با توجه به افزایش ابعاد، بی ام و اکسل جدیدی طراحی کرده است که 180 کیلو نسبت به اکسل های کنونی سبک ترند که وزن آن را به زیر 1800 کیلو کاهش داده اند.

مدلهای فعلی X5
مدلهای فعلی X5

در مورد پیشرانه این خودرو هنوز اطلاعات رسمی و جدیدی منتشر نشده است اما موتور های شش و هشت سیلندر دو گزینه برای این خودرو است. دو موتور 4 سیلندر نیز با قدرت 245 اسب بخار که یکی از آنها بنزینی و دیگری دیزلی است گزینه های مطرح این خودرو است. اما گونه هیبریدی آن هم که برپایه کانسپت اکتیو هایبرید 5 خواهد بود که از موتور 306 اسب بخاری و یک موتور برقی 55 اسب بخاری بهره می برد نیز احتمالا پس از عرضه مدل اصلی روانه بازار خواهد شد.

ترجمه: سید علیرضا سیادتی

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *