سریع ترین گربه ی سلطنتی در ژنو

سریع ترین گربه ی سلطنتی در ژنو

نمایشگاه ژنو 2013 : نمایشگاه ژنو میزبان اولین رونمایی رسمی جگوار XFR-S در اروپا هست . البته پیش از این در نمایشگاه لس آنجلس برروی صحنه رفته بود که با استقبال گسترده روبرو شد . تغییراتی که برروی این مدل نسبت به XFR می بینیم حاصل نتایج آزمایش های پیست نوربورگ رینگ است .

Jaguar XFR-S
Jaguar XFR-S

مسلما یکی از مواردی که به جذابیت و ارائه ی حسی تهاجمی در این مدل افزوده ، کیت بدنه ی آن است . این کیت با عملکرد آیرودینامیکی فوق العاده اش 68 درصد افزایش نیروی رو به پایین را همراه داشته است . قطعات جدیداز جمله فاسیای جدید ، دیفیوزر و بال عقب جدید و همچنین رکابهایی با طراحی تجدید نظر شده که همگی از فیبرکربن ساخته شده اند باعث شده اند یکی از تهاجمی ترین مدل های جگوار را شاهد باشیم .

image00023

image00025

image00029

برای اینکه این گربه به سریعترین جگوار تاریخ مبدل شود از یک موتور V8 مجهز به سوپرشارژر استفاده شده است که با قدرت 550 اسب بخار و گشتاور 680 نیوتن متر این گربه را طی 4.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند . با فشردن پدال گاز حداکثر سرعتی که می توان تجربه کرد 300 کیلومتر بر ساعت است . کمک دهنده ی پیشرانه برای انتقال قدرت به چرخ های عقب یک جعبه دنده ی 8 سرعته ی ZF است .

Jaguar XFR-S

Jaguar XFR-S

Jaguar XFR-S

Jaguar XFR-S

Jaguar XFR-S

Jaguar XFR-S

Jaguar XFR-S

Jaguar XFR-S

Jaguar XFR-S

با اضافه شدن یک S قدرت گربه 40 اسب بخار و گشتاورش 55 نیوتن متر نسبت به مدل استاندارد اضافه شده است . سیستم اگزوز جدید یکی از جذابترین صداها را از قویترین سدان تاریخ جگوار به گوش می رساند . از دیگر تغییرات فنی در این مدل می توان به سختی 40 درصدی سیستم تعلیق نسبت به مدل استاندارد اشاره کرد .

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *