رونمایی از پروتوتایپ خودروی پرنده ایرباس در سال جاری

رونمایی از پروتوتایپ خودروی پرنده ایرباس در سال جاری

درحالی‌که اکثر کمپانی‌های تکنولوژی و خودروساز در حال کار روی راه‌حل‌های خودران برای خودروهای جاده‌ای هستند، گروه ایرباس برنامه‌هایی برای آزمایش پروتوتایپ خودروی پرنده‌ی خودران به عنوان راهی برای دوری از ترافیک و بن‌بست دارد.

airbus_1

ایرباس پیش از این بخش جدیدی را که “جابجایی هوایی شهری” نامیده می‌شود راه‌اندازی کرده و ایده‌های آن به معنی جابجایی افراد از طریق خودرویی بالگرد مانند است که می‌تواند سرنشینان و راننده‌های چندگانه‌ای داشته باشد. در نهایت ایرباس به دنبال این است که افراد با استفاده از برنامه خودرو را رزرو کنند. این سیستم درست همانند برنامه‌های به اشتراک‌گذاری خودرو است.

airbus-ceo-flying-car-1

مدیرعامل ایرباس Tom Enders می‌گوید:

یک‌صد سال پیش ‌حمل‌ونقل افراد از طریق زمینی صورت گرفته و حالا ما توانایی‌های تکنولوژیکی داریم که با استفاده از آن می‌توانیم بالای سطح زمین حرکت کنیم.

absr

او اضافه کرده امیدوار است که کمپانی ایرباس بتواند تا پایان سال جاری پروتوتایپ تک سرنشین را برای حمل‌ونقل به پرواز دربیاورد:

ما در فاز آزمایشی بوده و این مرحله‌ی توسعه را بسیار جدی می‌گیریم. با پرواز کردن شما نیازی به میلیاردها دلار سرمایه برای ساخت پل‌ها و جاده‌ها ندارید.

او همچنین گفته که بزرگ‌ترین سازنده‌ی بالگردهای تجاری می‌خواهد در ساخت جدیدترین تکنولوژی‌های مثل رانندگی خودران و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند تا طلیعه‌دار عصر خودروهای پرنده باشد.

airbus_2

Tom Enders می‌گوید:

اگر ما این پیشرفت‌ها و توسعه‌ها را نادیده بگیریم در بخش‌های مهمی از صنعت تحت‌فشار قرار خواهیم گرفت.

البته یکی از بزرگ‌ترین موانع پیش روی ایرباس توسعه‌ی تکنولوژی‌ای خواهد بود که به خودروها اجازه می‌دهد تا در هنگام پرواز خودکار از تصادفات دوری می‌کنند. به همین دلیل است که حل این مشکل در حال حاضر اولویت اصلی شرکت است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *