رونمایی از نیسان پاترول سوپر سافاری مدل 2017

رونمایی از نیسان پاترول سوپر سافاری مدل 2017

سام کاویانی: هر بلندقامتی بیابان‌نورد نیست، بیراهه نورد نیست و خلاصه هر گردی گردو نیست! چه بسیار بلندقامتانی که از پس یک شیب ملایم هم برنمی‌آیند و شن زاری ساده را هم حریف نیستند؛ حتی شن‌های لب ساحل نیز جانشان را به لب آورده و درون‌مایه آنها را سخت بر هم می‌ریزد، چه برسد به اینکه روزی با قامت نازک خود پای به کویرها، رودخانه‌ها، سنگلاخ‌ها و ریگزارهای دهشتناک این مرزوبوم پهناور و بیکران بگذارند.

2017-nissan-patrol-super-safari-4

در این میان، ما با ساخته‌های مواجهه‌ایم که به معنای دقیق کلمه اصیل و آهنین هستند و تاریخ پربارشان نیز مؤید این امر است. آن‌ها مخلوقاتی هستند که در هر برهه‌ای از زمان قادرند معدودی از مشتریان را مجذوب خود نمایند، مشتریانی که در پی بهترین‌ها هستند و سخت‌جان‌ترین‌ها را طالب‌اند. بی‌شک نیسان پاترول سوپر سافاری از تبار این دسته است.

2017-nissan-patrol-super-safari-3

نسل پنجم پاترول که با کد Y-61 شناخته می‌شود شاید بتوان به لحاظ ماندگاری در شبکه فروش یک سازنده ژاپنی، رکورددار دانست. این خودرو تنها به مدت 16 سال، یعنی از سال‌های 1997 الی 2013 میلادی در شبکه جهانی فروش نیسان و در سرتاسر دنیا عرضه می‌شد و نکته جالب اینجاست که حتی پس از قطع عرضه جهانی آن در سال 2014 میلادی، تولید آن کماکان در کشورهایی چون آفریقای جنوبی، پاکستان و مراکش استمرار دارد و از این سایت‌های تولیدی به کشورهایی چون استرالیا، فیلیپین، سری‌لانکا، ممالک واقع در منطقه خاورمیانه و آفریقا صادر می‌شود. مدل معروف سافاری نیز هنوز با همان اتاق نسل پنجم پاترول به چنین بازارهایی عرضه می‌شود، بازارهایی که عمدتاً داغ و گرمسیر بوده و آکنده از مسیرهای ناهموار و شنزار هستند.

2017-nissan-patrol-super-safari-2

2017-nissan-patrol-super-safari-1

2017-nissan-patrol-super-safari-y61-11

سری Y-61 نیسان پاترول، حتی باوجودآنکه سری Y-62 آن از سال 2010 به بعد وارد بازارهای جهانی شد، هنوز هم در بازارهای گلچین شده‌ای ازجمله امارات به فروش می‌رسد. این سری حیاتی دوباره را در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد بوده است حتی پس‌ازآنکه در دیگر مناطق از رده خارج گردید.

2017-nissan-patrol-super-safari-y61-12

نیسان پاترول سوپر سافاری با تجهیزاتی ازجمله پوشش چرمی دباغی شده، تریم جدید درب‌ها و صندلی برقی 8 جهتی برای راننده و 4 جهتی برای سرنشین جلو به پیشواز خریداران خود می‌آید. تجهیزات دیگر شامل مواردی چون یک سیستم نویگیشن، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین پارک عقب، بلوتوث، درگاه USB و AUX، پخش CD و رادیو AM/FM، می‌گردند. کابین این خودرو به سیستم کنترل اتوماتیک هوا و یک سردکننده یخچالی هم مجهز است.

2017-nissan-patrol-super-safari-y61-4

2017-nissan-patrol-super-safari-y61-6

2017-nissan-patrol-super-safari-y61-2

پاترول سوپر سافاری هنوز از همان پیشرانه سالخورده اما دوست‌داشتنی 6 سیلندر خطی 4.8 لیتری DOHC را با خود حمل می‌کند. توان خروجی این پیشرانه معادل 248 اسب بخار و گشتاور آن معادل 420 نیوتن‌متر است؛ اما کماکان به دلایلی خاص در آگهی‌های تبلیغاتی توان آن معادل 280 اسب بخار و گشتاور آن 451 نیوتن‌متر ذکر می‌شود. این پیشرانه به همراه یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود که از قابلیت تغییر وضعیت به حالت دستی نیز برخوردار است.

2017-nissan-patrol-super-safari-y61-9

با توجه به قوانین فعلی، سیستم کنترل پایداری و سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها به‌طور استاندارد در آن تعبیه شده است. دو عدد کیسه هوا، سیستم ABS، ایموبلایزر و کروز کنترل نیز مشمول این روند هستند. ضمن اینکه، قفل دیفرانسیل کلاسیک، وینچ برقی جلو و قلاب‌های دو میله‌ای در جلو و عقب هم از دیگر امکانات موجود در این خودرو به شمار می‌روند.

2017-nissan-patrol-super-safari-y61-1

منابع:
DRIVEARABIA
WIKIPEDIA

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *