رندرهایی از نسل بعدی جاگوار XJ

رندرهایی از نسل بعدی جاگوار XJ

نسل کنونی سدان اندازه بزرگ XJ دقیقاً 7 سال پیش در 2009 میلادی معرفی شد و امروز مسن‌ترین محصول جاگوار به حساب می‌آید که البته هنوز هم روی خط تولید است. می‌دانید که پیشینه آن نیز به سری 1 در 1968 بازمی‌گردد.
روز گذشته وبسایت معتبر Carscoops تصاویری منتشر کرد که برداشت و پیش‌بینی‌شان از نسل آینده XJ را نشان می‌دهد.

jaguar-xj-rendering

عناصر اصلی طراحی از برادر کوچک‌تر یعنی XF و نیز جوان‌ترین عضو خانواده، I-Pace مفهومی گرفته شده و حاصل کار بی‌شباهت به نسل کنونی XJ نیست؛ درست همانند آن‌چه اصالت در طراحی خوانده می‌شود و به معنی حفظ شاکله اصلی یک خودرو طی نسل‌های متوالی آن در سالیان مختلف است. چراغ‌های جلو کاملاً مشابه I-Pace بوده و خطوط بدنه و بخش عقب (بجز مجموعه ستون C و شیشه عقب) قرابت زیادی با دو مدل کوچک‌تر کمپانی دارد.

jaguar-xj-rendering-02

نسل پیشین فقط در 2003 و 2004 بیش از ده هزار دستگاه فروخت، اما در چند سال اخیر این رقم به کمتر از چهار هزار دستگاه تقلیل یافته و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که می‌تواند منجر به بروز تغییراتی در آینده شود. به‌عنوان مثال طی اُکتبر امسال تنها 335 دستگاه XJ از خط تولید خارج شده که باوجود کفایت برای رقابت با مازراتی کوآتروپورته، لِکسِس LS، جِنِسیس G90 و آئودی A8، در مقایسه با آمار فروش کلاس S مرسدس بنز و سری 7 ب‌ام‌و (به ترتیب 2.420 و 1.133 دستگاه) واقعاً ناامیدکننده است. گروه جاگوار-لندروور قطعاً باید فکری به حال این وضعیت بکند.

Jaguar XJ 2016
Jaguar XJ 2016

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *