دلایلی برای خرید یک شاسی‌بلند یا پیکاپ‌تراک

دلایلی برای خرید یک شاسی‌بلند یا پیکاپ‌تراک

در دوره‌ای قرار داریم که حداقل در کشوری مانند امریکا، اشتیاق زیادی برای خرید تراک‌ها و شاسی‌بلندها وجود دارد؛ موضوعی که بیشتر به قیمت پایین بنزین در این کشور ارتباط پیدا می‌کند. گزینه‌های زیادی در بین این نوع وسایل نقلیه در تمام ابعاد برای مشتریان وجود دارد و بیشتر افراد اعتقاد دارند که شاسی‌بلندها یا تراک‌ها می‌توانند نیاز آنها را در هر شرایطی رفع کند.

10best-trucks-bts-112

برخی ممکن است این‌گونه عدم‌خرید یک شاسی‌بلند یا تراک را توجیه کنند که خودروهای معمولی دارای ابعاد قابل‌کنترل و دینامیک اسپورت هستند و اگر کسی هم بخواهد برخی وسایل را با خود حمل کند، می‌تواند به سراغ یک هاچ‌بک یا استیشن واگن برود. امّا زندگی برای خیلی‌ها به این سادگی نیست و برخی دلایل منطقی برای داشتن یا شاسی‌بلند یا تراک وجود دارند. در ادامه به برخی از شرایطی می‌پردازیم که باعث می‌شوند نیاز به یک «وسیله نقلیه بزرگ» احساس شود.

Blue pickup truck heavily loaded with hay bales in rural Iran

از اتومبیل خود برای کار استفاده می‌کنید این به معنای حمل وسایل، تدارکات ساختمان و دیگر چیزهایی است که می‌توانند سنگین‌تر و کثیف‌تر از ظرفیت یک صندوق عقب معمولی باشند. در عین حال، نباید از رفتن به محل کار با یک وسیله نقلیه کوچک واهمه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر یک باغبان هستید، مشکل شما می‌تواند یک پیکاپ متوسط نیز حل شود. به علاوه، کیف پول شما نیز می‌تواند در هر دفعه که به پمپ بنزین می‌روید، سپاسگذارتان باشد.

Family sitting in retro bus posing

خانواده شما بیش از ۵ عضو دارد از آنجا که صندلی‌های نیمکتی در جلوی سدان‌ها به تاریخ پیوسته‌اند، اگر خانواده شما بیشتر از ۵ عضو دارد و در عین حال، نمی‌خواهید برای گردش‌های خانوادگی با مادربزرگ، یک «کاروان» بخرید، به یک وسیله نقلیه با ۳ ردیف صندلی احتیاج خواهید داشت. اگر جابجایی جمع بزرگی از افراد برای شما اهمیت دارد، به سراغ یک مینی‌ون بروید؛ چرا که مینی‌ون‌ها برای همین موضوع ساخته شده‌اند.

Caucasian sisters holding hands in back seat of car

شما دو بچه در صندلی‌های مخصوص کودک دارید صندلی‌های کودک امروزی بسیار حجیم هستند و تنها تعداد معدودی از سدان‌ها در بازار هستند که می‌توانند دو بزرگسال، دو کودک در صندلی‌هایشان، یک کالسکه، یک بسته پوشک و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای یک گردش و تفریح روزانه را با خود حمل کنند.

Pangnirtung arctic houses

در جایی زندگی می‌کنید که بارش برف در آن زیاد است تایرهای زمستانی بر روی یک سدان یا هاچ‌بک کوچک شاید تا اندازه‌ای برای شما مفید باشند، امّا وقتی که برف زیادی بر روی زمین می‌نشیند، امکان گیر افتادن شما در میان توده‌های برف وجود خواهد داشت. در عین حال، اگر در یک شاسی‌بلند یا یک پیکاپ در فاصله بالاتری نسبت به سطح زمین قرار داشته باشید، عبور از یک لایه ۲۵ سانتی‌متری از برف، کار چندان مشکلی نخواهد بود.

discovery prototype td6

شما در یک وسیله نقلیه بزرگتر، احساس راحتی بیشتری دارید شاید این یک توجیه نسبتاً ضعیف برای خرید یک شاسی‌بلند باشد، ولی این موضوع را نیز باید درنظر داشته باشید که ما در جاده، در کنار رانندگانی حرکت می‌کنیم که با اعتماد به نفس در پشت‌ فرمان حاضر هستند. بنابراین اگر در هنگام نگاه کردن به بیرون از خودرو، احساس خوبی نداشته باشید، هرگز در هنگام حرکت، احساس امنیت نخواهید کرد. ضمن اینکه معمولاً از رانندگان «ناراحت» به رانندگان «حواس‌پرت» نیز تعبیر می‌شود.

Forest Path at Sunrise, Kaltenbrunn, Naturpark Neckartal-Odenwald, Baden-Wurttemberg, Germany

شما دوست دارید به جاده‌هایی بروید که تاکنون کمتر کسی به آنها قدم گذاشته است هر کجای جهان را که نگاه کنید، جاده‌های زیادی در آن وجود دارد که ماجراجویی در آنها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در همین حال، استفاده از کشش آفرود در یک سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک قفل‌شونده می‌تواند شما را در مقابل هر گونه شرایطی که ممکن است در جاده انتظارش را نداشته باشید، بیمه کند. شما می‌توانید به حرکت خود در مسیر ادامه دهید، بدون اینکه انتظار گذشتن یک خودروی دیگر را برای کمک‌رسانی داشته باشید. ضمن اینکه فاصله بالاتر نسبت به سطح زمین منجر به مدیریت بهتر ضربه‌ها در فریم خواهد شد.

Launching at Boat Ramp

سرگرمی‌هایی دارید که نیاز به یک تریلر دارند اگر یک قایق اسکی دارید و یا به گردش و مسافرت علاقه‌مند هستید، حتماً چیزی دارید که آن را باید به دنبال خود بکشید. شاسی‌بلندهای بزرگ با بدنه یکپارچه، شاسی‌بلندهای با ساختار بدنه بر روی فریم و پیکاپ‌های بزرگ دارای ظرفیتی از یدک‌کشی هستند که می‌توانند نیازهای شما را در این زمینه تأمین کنند. در همین حال، باید به خاطر داشته باشید که فاکتور مهم در یدک‌کشی بیشتر توقف‌کردن است تا کشیدن و به حرکت درآوردن تریلر. اگر تریلر شما سنگین است، حتماً از نگهداری، عملکرد و کنترل مناسب ترمزهای آن اطمینان حاصل کنید.

Overweight Senior Couple Getting Into Minivan Car

سوار شدن و پیاده شدن از خودرو برایتان سخت است ورود و خروج به داخل کابین خودرویی که ارتفاعش پایین است، می‌توانند کار بسیار مشکی برای خیلی از افراد باشد؛ مخصوصاً برای اشخاص مسن‌تر و دارای معلولیت جسمی. یک کراس‌اور با ارتفاع متعادل، شاسی‌بلند یا یک مینی‌ون می‌تواند موجب سهولت بیشتری برای سوار شدن و پیاده شدن سرنشینان فراهم کند. شاید همین دلیل کافی است تا این نوع وسایل نقلیه را برای خرید درنظر بگیرید.

منبع: caranddriver

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *