خودروهای الکتریکی، نیاز اصلی و مهم دنیا

خودروهای الکتریکی، نیاز اصلی و مهم دنیا

زمانی که شما گسترش خودروهای کلاس میانی آسیایی را تحسین می‌کنید، هزینه‌های مالکیت خودرویی بنزینی سر به فلک خواهد کشید و آلایندگی‌ها نیز به شدت افزایش خواهند یافت؛ اما نباید از حرکت به سوی خودروهای الکتریکی غافل شد…

Nissan Leaf charging

در طی چند سال آینده خودروهای الکتریکی برای بسیاری از ما تبدیل به واقعیتی اجتناب‌ناپذیر خواهند شد و پس از آن “بهمن” شروع خواهد شد. شاید در 20 سال آینده بسیاری از ما راننده‌ی یک خودروی الکتریکی باشیم. اما برای بسیاری از ماهایی که نگران محیط‌زیست هستیم، انتظار نداریم که برخی از رهبران آمریکا از گرم شدن کره‌ی زمین جلوگیری کنند.

2017-tesla-model-3-2016-tesla-model-x-tesla-model-s-charging-stations

زمانی که بازارهای آسیایی در نهایت به لبه‌ی پرتگاه برسند و ناگهان فروش خودروهای کلاس میانی گسترش یابد، همه‌چیز عوض خواهد شد. همان‌گونه که در سال‌های پس از جنگ برای بازارهای اروپا و آمریکا اتفاق افتاد، اقتصادها رشد کرد و مردم پول‌دارتر شدند. آن‌ها اقدام به خرید خودروها و خانه‌های بزرگ‌تر کردند.

ev-tesla-supercharger-idle-fee

همین موضوع در حال رخ دادن در قاره‌ی آسیا است. ما قبلاً درباره‌ی گرم شدن سریع کره‌ی زمین هشدار داده و نگران بوده‌ایم بنابراین گسترش بی‌مهابای خودروهای جدید، پایه، ارزان و پرمصرف و ناکارآمد در کشورهایی با جمعیت‌های چندین میلیونی باب میل هیچ‌کس نیست. این موضوع تنها یک منطقه خاص را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. اگر اتمسفر کره زمین آسیب ببیند، همه‌ی ما آسیب خواهیم دید.

2017-renault-zoe-uk-0

غول نفتی بریتیش پترولیوم این هفته تخمین زد که تقاضای جهانی نفت تا سال 2035 هنوز هم رشد خواهد داشت. این موضوع تنها به تسلا و آمریکا منحصر نیست. این یک حقیقت است که 2 میلیارد نفر که اکثرشان در آسیا زندگی می‌کنند در حال ورود به طبقه‌ی متوسط (از نظر درآمدی) بوده و می‌توانند اولین خودروی خود را بخرند و همین امر تقاضا برای نفت را ادامه‌دار می‌کند. این‌ها را اسپنسر دیل اقتصاددان ارشد BP می‌گوید.

volkswagen-golf-2018-gte-01

اما اوضاع بدتر هم خواهد شد. در حقیقت این کمپانی انتظار دارد تقاضا برای نفت تا 10 سال بعد به حداکثر خود نرسد. طبیعتاً صلح سبز خشمگین است. چرا بریتیش پترولیوم باید این‌گونه واقع‌بین باشد؟ درحالی‌که می‌تواند بجای آن کورکورانه اصرار داشته باشد که ما در آینده نیسان لیف‌های بیشتری خواهیم خرید.

ev-ford-focus-electric-2

به‌هرحال حقیقت این است که سوای تغییرات جهانی، قاره آسیا در حال شروع سوزاندن میزان سوختی است که مصرف آمریکایی‌ها در برابر آن ناچیز به شمار می‌آید؛ اما چیزی که همه‌ی ما به آن نیاز داریم خنثی کردن اثرات این کار تا حد امکان است. سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های پاک‌تر، انرژی‌های تجدید پذیر و خودروهای بدون آلایندگی چیزی است که باید رخ دهد. ما باید به این کار سرعت ببخشیم.

smart-fortwo-ev-2016

اشتباه نکنید. ما نمی‌خواهیم که استفاده از پیشرانه‌های احتراق داخلی ممنوع شود یا اینکه مالیات‌های اضافی به آن‌ها تحمیل شود؛ اما به‌طور معقول باید سوزاندن مقادیر زیاد سوختی را که به کره زمین آسیب وارد می‌کنند را متوقف کنیم. استفاده‌ی کمتر از خودروی 8 سیلندر ضرری که ندارد، این‌طور نیست؟ استفاده از خودرویی پلاگین هیبرید در طول هفته و لذت بردن آخر هفته با یک خودروی دیگر ایده‌ی بهتری است.

2017-chevrolet-bolt-ev-front-three-quarter-in-motion-e1479153066341

برخی مردم می‌گویند رشد قاره آسیا باعث می‌شود فعالیت‌های زیست‌محیطی غرب بی‌فایده شود اما همین رشد باعث می‌شود که ما گرم شدن زمین را جدی‌تر بگیریم تا مصرف اضافی سوخت در شرق را خنثی کنیم. پس باید استفاده از خودروهای الکتریکی را جدی‌تر بگیریم. شاید بتوانیم سیاره‌ی خودمان را برای آیندگان حفظ کنیم…

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *