جیپ رانگلر یک شوالیه خسته

جیپ رانگلر یک شوالیه خسته

جیپ رانگلر با وجود این كه سال‌ها بدون تغییر باقی‌مانده‌ اما از بهترین مدل‌های به فروش رفته جیپ بوده‌ است. این خودرو از زمان جنگ جهانی تا کنون به همین شکل و قیافه تولید شده و تنها تغییراتی جزئی در طراحی را شاهد بوده است. دلاوری این ماشین در جاده‌ها و زمین‌های ناهموار دلیل فروش خوب این ماشین بوده است.

جیپ رانگلر 2011
جیپ رانگلر 2011

برای سال 2011 شركت جیپ یكی از بزرگ‌ترین خودروهای SUV (اتومبیل‌های 2 دیفرانسیل)‌ در حال نزول را با رونمایی و تجدید در طراحی و تزئین داخلی مورد توجه قرار داده است. تزئینات و تجملات داخلی بسیار قابل‌توجه بود و ایده آن از طراحی داخلی جیپ گراند چروكی گرفته شده است.

طرح كلی و آرایش ظاهری شاید همان جیپی باشد كه چند دهه قبل دیده بودیم، اما مواد به كار گرفته شده در تمام ماشین كاملا به روز و مدرنیزه شده‌‌اند.

فضای داخلی جیپ
فضای داخلی جیپ

فرمان 3 پره كرومی اتومبیل كروز كنترل و كنترل صدا را در خود جا داده و در كنسول مركزی از مواد نرم استفاده شده است. طراحی دسته صندلی‌ها از نو انجام شده و دو نوع تزئینات و طراحی داخلی جهت مشتریان ارائه می‌شود.

از دیگر خصوصیات این ماشین خروجی برق 110 ولت، گرم‌كن آئینه‌ها به صورت انتخابی و اتصال USB با سیستم صوتی ارتقا یافته است. جهت برقراری محیطی آرام از عایق‌های مخصوص صدا در داخل ماشین استفاده شده است. ارتقای اتاق ماشین باعث شده كابین راننده بیش از پیش جذاب و خوشایند شود. اگرچه شاید طرفداران سنتی جیپ از رقیق‌سازی روح زمخت جیپ زیاد خوششان نیاید و آن را تقبیح كنند.

یک خودرو برای ماجراجویی
یک خودرو برای ماجراجویی

این جیپ قرار است در 5 رنگ مختلف به مشتریان عرضه شود: زرد، قرمز گیلاسی، قهوه‌ای خرمایی، آبی آسمانی و سفید روشن.

جیپ رانگلر به دو شكل دو در و چهار در قابل خریداری است. شایعاتی مبنی بر عرضه این خودرو با موتور دیزل وجود داشت، اما ظاهرا در مدل عرضه شده برای امسال شاهد موتور دیزلی نیستیم. موتور به كار گرفته در این جیپ Pentastar بود كه ماشین را قادر می‌سازد با مصرف كمتر بنزین مسافت بیشتری را طی كند. مدل‌های در نظر گرفته شده برای این ماشین عبارتند از: رانگلر X، رانگلر صحرا و رانگلر رابیكون.

جیپ رانگلر صحرا
جیپ رانگلر صحرا

قیمت پایه برای عرضه در سال 2011 حدود 21915 دلار می‌باشد. موتور 3.6 لیتری PentastarV6، ترمز ضد‌قفل، دنده كمكی برای صعود از تپه، كنترل پایداری و حسگر غلتیدن (سنجش احتمال چپ شدن)‌ خودرو، گارانتی 3 ساله یا 36 هزار مایل و گارانتی 5 ساله یا 100 هزار مایل از دیگر خدمات ارائه شده توسط كارخانه سازنده است. رکابهای مخصوصی جهت سهولت سوار شدن به خودرو در زیر درها نیز قرار داده شده است. از رقبای این خودرو می‌توان به هامر H3، جیپ لایبرتی، نیسان اكسترا و سوبارو فورستر اشاره كرد.

آتنا حسن‌آبادی – منبع: روزنامه جام جم

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *