جنگ هیبریدی! مصاف آکورا NSX و ب‌ام‌و i8

جنگ هیبریدی! مصاف آکورا NSX و ب‌ام‌و i8

اگر درباره‌ی خودروهای هیبرید، الکتریکی و خودران و غلبه‌ی آن‌ها در آینده نگران هستید و آرزوی خرید یک خودروی اسپورت گران‌قیمت در آینده را دارید نگران نباشید! خودروهای اسپورت در هنگامی که الکتریکی‌سازی رخ دهد نخواهند مرد. ب‌ام‌و i8 و آکورا NSX شاهدی بر این مدعا هستند. اخیراً مقایسه‌ای بین این دو خودرو صورت گرفته تا دیده شود که کدام‌یک بهتر هستند.

carfectionnsxvsi8smallimage

ما قبلاً همه‌ی جزئیات ب‌ام‌و i8 را می‌دانیم و چندین و چند بار درباره‌ی آن از زمان معرفی در چند سال پیش سخن گفته شده است. شاسی این خودرو کربنی بوده و شبیه نمونه‌هایی نظیر مک لارن P1 و یا خودروهای فرمول 1 است بنابراین یک مونوکوک فیبر کربنی تنهاست. این موضوع i8 را به‌طور باورنکردنی سخت و سبک می‌سازد. یک پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1.5 لیتری توربو بین دو اکسل خودرو جای گرفته است. شاید این پیشرانه برای یک سوپرکار پیشرانه وسط کوچک به نظر آید اما این نسخه تنها نیست و پیشرانه‌ای الکتریکی آن را همراهی می‌کند. این دو با همکاری یکدیگر قادر به تولید قدرت 228 اسب بخاری و گشتاور 320 نیوتون متری هستند. نیروی یاد شده از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

bmw-i8-wallpaper-10

شاید هنوز هم تصور کنید که 228 اسب بخار برای یک سوپرکار بسیار کم است. خب به این میزان خروجی یک پیشرانه‌ی الکتریکی دیگر با قدرت 129 اسب بخار و گشتاور 249 نیوتون متری را نیز اضافه کنید. در مجموع این خودرو قدرت ترکیبی 357 اسب بخاری و گشتاور 569 نیوتون متری دارد. اگرچه که این اعداد برای یک خودروی اسپورت متوسط خوب هستند اما در مقایسه با دیگر سوپرکارها چشمگیر نشان نمی‌دهند. هرچند در خودرویی که تنها 1542 کیلوگرم وزن داشته و بخش اعظم گشتاور آن از پیشرانه‌های الکتریکی حاصل می‌شود،i8 می‌تواند ظرف مدت 4 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت برسد.

2016-acura-nsx-110-876x535

اما ب‌ام‌و i8 تنها خودرویی نیست که تکنولوژی هیبریدی و سرعت را با همدیگر ترکیب کرده است. آکورا NSX کاملاً جدید نیز از تنظیمات مشابهی استفاده می‌کند و البته با قدرت بیشتر رقیبی سرسخت برای ب‌ام‌و به شمار می‌رود. NSX بجای پیشرانه‌ی سه سیلندر توربو از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو با قدرت 500 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتون متری استفاده می‌کند. این پیشرانه به یک پیشرانه الکتریکی 47 اسب بخاری متصل بوده و قدرت ترکیبی از طریق گیربکس 9 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

2015-bmw-i8-test-drive-1900x1200-4

در بخش جلو دو پیشرانه‌ی الکتریکی متفاوت با قدرت 36 اسب بخار نیروبخش هر چرخ هستند. قدرت مجموع این سیستم 573 اسب بخار و گشتاور مجموع نیز 645 نیوتون متر می‌باشد. با این تفاسیر NSX می‌تواند در 3.1 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست یابد. چرا قدرت بیشتر این خودرو به سرعت بیشتر از این منجر نشده است؟ علت وزن خودروست. به خاطر استفاده از شاسی مرسوم‌تر، پیشرانه بزرگ‌تر و واحد الکتریکی اضافه‌تر این خودرو وزن 1769 کیلوگرمی دارد. البته هنوز هم خودرویی سریع است.

nsx-4

در بحث هندلینگ و کارایی آکورا NSX در پست سریع‌تر است. اگرچه ب‌ام‌و i8 نیز اصلاً بد نیست اما برای این طراحی نشده که یک خودروی پیست باشد؛ اما NSX یک خودروی پیست است. I8 باید یک خودروی سریع، هیجان‌انگیز و اسپورتی باشد که به‌طور باورنکردنی اقتصادی نیز عمل کند؛ اما آکورا یک بمب در پیست بوده و به اندازه‌ی رقبای ایتالیایی، آلمانی و بریتانیایی خود سریع است.

2017-acura-nsx-interior

bespoke-twilight-purple-bmw-i8-11

2017-acura-nsx-rear-three-quarter-in-motion

2015 BMW i8

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *