جنسیس کوپه 2013

جنسیس کوپه 2013

از اولین‌باری که جنسیس کوپه در کره معرفی شد تا به امروز بیش از 4سال می‌گذرد اما در همین مدت زمان کوتاه هم این خودرو توانست توجهات بسیاری به خود جلب کند که نشان از استقبال خوب مشتریان از آن نیز هست؛ جنسیس کوپه را می‌توان سکوی پرتاب هیوندای به دنیای اسپرت‌های دیفرانسیل عقب دانست . . .

2013 Hyundai Genesis Coupe
2013 Hyundai Genesis Coupe

مدت‌ها بود که مدیران هیوندای خبر از شروع پروژه‌ای جدید برای خلق یک اسپرت دیفرانسیل عقب می‌دادند. اعتقاد اولیه کارشناسان بر این بود که این خودرو نسل آتی یا حداقل جانشین هیوندای کوپه خواهد شد. حتی در سال 2008 نیز که هم خط تولید هیوندای کوپه متوقف شد و هم جنسیس کوپه برای نخستین‌بار رونمایی گشت، این ایده بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده بود اما خوشبختانه خودروساز کره‌ای افکار دیگری در سر داشت. آن‌ها بدنبال تکرار خاطرات هیوندای کوپه نبودند؛ آن‌ها یک اسپرت واقعی می‌خواستند تا بتواند در بازارهای جهانی برای خودش شخصیت مستقلی داشته باشد! استفاده از پلت‌فرم جنسیس سدان اولین جواب آن‌ها برای عملی کردن این ایده بود.

2013 Hyundai Genesis Coupe
2013 Hyundai Genesis Coupe

به هرحال نسل اول جنسیس کوپه در سال 2008 میلادی معرفی شد. این خودرو در سال 2009 به بازار ایالات‌متحده رسید و در آنجا به عنوان مدل 2010 فروخته شد. داستان نسل اول جنسیس کوپه برای چهارسال همچنان ادامه داشت تا آنکه در سال 2011 و در جریان نمایشگاه خودروی دیترویت، اولین فیس‌لیفت آن بصورن رسمی به جهانیان معرفی گشت.

2013 Hyundai Genesis Coupe
2013 Hyundai Genesis Coupe

مدل‌های 2013 جنسیس کوپه دارای قیمت پایه‌ای24,250 دلار هستند درحالیکه قیمت مدل‌های 2012 آن از22,250 شروع می‌شود. این تفاوت قیمت را می‌توان با توجه به بهبود کارایی خودرو و سطح بالاتر تکنولوژی‌های بکار رفته در آن منطقی دانست اما خوشبختانه هنوز هم جنسیس کوپه در برابر قیمتش کاملا مقرون به صرفه است؛ قیمتی که او را در بازه رقابتی فورد موستانگ، شورولت کامارو LT، دوج چلنجر، نیسان 370Z و حتی سایون FR-S در آمریکا یا سوبارو BRZ در سایر بازارها قرار می‌دهد.

علاوه‌بر بهبود فنی پیشرانه‌ این خودرو، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدل‌های 2013 جنسیس کوپه را می‌توان گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آن دانست که واقعا کار را برای رقیبان این خودرو سخت‌تر کرده است.

2013 Hyundai Genesis Coupe
2013 Hyundai Genesis Coupe

همانطور که می‌دانید مدل‌های سابق جنسیس کوپه با سه گیربکس مختلف عرضه می‌شوند؛ مدل‌های 2.0 لیتری توربو هم با شش سرعته دستی و هم با پنج سرعته اتومات و مدل‌های 3.8 لیتری نیز هم با شش سرعته دستی و هم با شش سرعته اتوماتیک ZF. اما در مدل‌های 2013، هم نسخه‌های 2.0 لیتری اتومات و هم نسخه‌های 3.8 لیتری اتومات از این به بعد با گیربکس هشت سرعته (شیفت‌ترونیک) عرضه می‌شوند. مدل‌های دستی نیز همگی از نوع شش سرعته خواهند بود.

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

2013 Hyundai Genesis Coupe

مدل‌های 2013 جنسیس کوپه همچون گذشته با دو پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ و شش سیلندر عرضه می‌شوند. مدل‌های 2.0 لیتری به کمک توربو قادر به تولید 274 اسب‌بخار قدرت در دور موتور 6000 به همراه 373 نیوتن‌متر گشتاور هستند که از دور 2000rpm در دسترس خواهد بود.

مدل‌های 3.8 لیتری V6 نیز می‌توانند حداکثر قدرتی معادل 348 اسب‌بخار در دور 6400 و حداکثر گشتاوری برابر 400 نیوتن‌متر در دور 5400 داشته باشند. در آخر به بررسی قیمت پایه‌ای متوسط جنسیس کوپه 2013 در مدل‌های مختلف می‌پردازیم:

# 24,250 دلار برای مدل 2.0 لیتری با گیربکس دستی؛ با مصرف 11.2 لیتری در سیکل شهری و 7.8 لیتری در جاده.

# 25,500 دلار برای مدل 2.0 لیتری با گیربکس اتومات؛ با مصرف 11.7 لیتر در سیکل شهری و 7.6 لیتری در جاده.

# 26,500 دلار برای مدل 2.0 لیتری R-Spec با گیربکس دستی.

# 28,750 دلار برای مدل 2.0 لیتری پریمیوم با گیربکس اتومات.

# 28,750 دلار برای مدل 3.8 لیتری R-Spec با گیربکس دستی.

# 32,000 دلار برای مدل 3.8 لیتری گرند تورینگ.

# 33,000 دلار برای مدل 3.8 لیتری Track با گیربکس دستی؛ با مصرف 13 لیتری در شهر و 8.7 لیتری در جاده.

# 34,250 دلار برای مدل 3.8 لیتری Track با گیربکس اتومات؛ با مصرف 13 لیتری در شهر و 8.4 لیتری در جاده.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *