تولید 8 میلیون دستگاه آئودی مجهز به سیستم کواترو

تولید 8 میلیون دستگاه آئودی مجهز به سیستم کواترو

به منظور پوشش بهتر بازار خودروی آمریکا، آئودی پس از سرمایه‌گذاری بیش از 1 میلیارد یورویی برای ساخت و نصب زیرساخت‌های لازم کارخانه‌ی جدیدی را در مکزیک افتتاح کرده است. سایت تولیدی آئودی در سن خوزه چیاپا مساحت 400 هکتاری داشته و در آن 4200 نفر مشغول به کار هستند تا اولین خودرو برای بازار جهانی را که در مکانی بیرون از قاره اروپا واقع شده تولید کنند.

2017-audi-q5-03

ما درباره‌ی نسل دوم آئودی Q5 حرف می‌زنیم. خودرویی که در سال 2016 و در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد و حالا پذیرای هشت میلیونمین سیستم چهار چرخ محرک آئودی موسوم به “کواترو” است. این خودرو رنگ‌آمیزی قرمز Garnet داشته و از سیستمی سود می‌برد که برای اولین بار در سال 1980 و روی خودروی افسانه‌ای Ur-quattro معرفی شده است. این تکنولوژی در طول سالیان گذشته تکامل پیدا کرده و حالا بر روی بیش از 100 نسخه در دسترس است.

2017-audi-q5-04

سیستم کواترو به‌صورت استاندارد در تمامی مدل‌های S،RS و Allroad و همچنین در شاسی‌بلند Q7، سدان پرچم‌دار A8 و سوپرکار R8 عرضه می‌شود. آئودی می‌گوید همه‌ی مدل‌های دیگر نیز به‌صورت سفارشی از سیستم کواترو بسته به نوع آن بهره‌مند هستند. برای نمونه در خودروهای کامپکت که پیشرانه‌ای از نوع عرضی دارند، یک کلاچ چند صفحه‌ی هیدرولیکی وجود داشته که به‌صورت الکترونیکی کنترل شده و روی اکسل عقب نصب شده درحالی‌که در R8 پیشرانه وسط این سیستم روی اکسل جلو نشسته است.

[دانلود ویدئو] در خودروهایی که پیشرانه به‌صورت طولی نصب شده است یک دیفرانسیل قفل مرکزی وجود دارد. این دیفرانسیل معمولاً گشتاور را به‌صورت 60/40 بین اکسل‌های عقب/جلو توزیع می‌کند.

audi-quattro-web17th-922

آئودی همچنین دیفرانسیل اسپورتی را برای برخی از مدل‌های سطح بالای خود مهندسی کرده است. این دیفرانسیل روی اکسل عقب قرار گرفته و به‌صورت فعال گشتاور را بین دو چرخ عقب توزیع می‌کند. اگر ضروری باشد سخت‌افزار یاد شده می‌تواند تقریباً همه‌ی گشتاور در دسترس را به تنها یک چرخ منتقل کند.

audi-q7-e-tron-quattro-tdi-26

جدیدترین نسخه ی کواترو از تکنولوژی فوق‌العاده‌ای بهره‌مند است و در خودروهایی که پیشرانه به‌صورت طولی نصب شده بکار می‌رود. زمانی که این سیستم تشخیص دهد حالت چهار چرخ محرک نیاز نیست، نیرو تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

2017 Audi Q5

2017 Audi Q5

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *