ترکیب موتورسیکلت و اتومبیل در اختراع جدید هوندا

ترکیب موتورسیکلت و اتومبیل در اختراع جدید هوندا

در سال ۲۰۱۵ هوندا کانسپتی را با عنوان Project 2&4 معرفی کرد که ترکیبی از اِلمان‌های موتورسیکلت و خودروها را در خود داشت. اکنون نیز هوندا یک گواهی اختراع برای یک نوع وسیله نقلیه مشابه با این کانسپت ثبت کرده؛ موضوعی که خیلی‌ها را نسبت به محصول آینده این کمپانی کنجکاو کرده است.

honda-patent-filing

تصاویر اخیر از گواهی ثبت اختراع یک خودروی اسپورت روباز را نشان می‌دهد که یک شاسی با استخوان‌بندی آلومینیومی به صورت قالب‌ریزی شده دارد. گفته می‌شود که این ساختار بدنه نیازمند قطعات نسبتاً کمتری است و دارای یک عضو تکیه‌گاه است که می‌تواند به قطعات لازم برای سیستم فرمان، پدال‌ها، صندلی‌ها و قسمت زیرپای راننده متصل گردد. این ساختار با وزن پایینی که دارد، برای بهبود راندمان مصرف سوخت مفید خواهد بود و در عین حال، صلبیت موجود در آن، حسّ شتابی شبیه به یک اتومبیل را مستقیماً به سرنشین منتقل می‌کند. از آنجا که این فریم سبک‌وزن می‌تواند با استفاده از قالب‌ریزی آلومینیوم تولید شود، هوندا احتمالاً قادر خواهد بود که به این ترتیب، زمان و هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

honda-project-2-and-4-front-three-quarter-11

طرح‌های اولیه نشان‌دهنده این است که موتور در وسط وسیله نقلیه قرار می‌گیرد؛ درست به مانند آنچه در پروجکت 2&4 دیده‌ایم. با اینکه در این اختراع، فرم یک وسیله نقلیه چهار چرخ به تصویر کشیده شده، امّا این تنظیمات قابلیت‌ استفاده برای یک وسیله نقلیه سه‌چرخ و یا حتی وسیله نقلیه‌ای با بیش از ۴ چرخ را دارا هستند.

honda-project-2-and-4-rear-three-quarter-21

امّا در حالی که کانسپت پروجکت 2&4، یک وسیله نقلیه تک‌سرنشینه را به نمایش گذاشته بود، به نظر می‌رسد که این نسخه از طراحی هوندا گنجایش ۲ سرنشین را داشته باشد. در همین حال، به منظور کاهش وزن و افزایش راندمان مصرف سوخت در این مدل، صندلی مسافر می‌تواند برداشته شود. به علاوه، یک فریم محافظ در ۳ نقطه کلیدی برای جلوگیری از آسیب به سرنشینان در هنگام برهم خوردن تعادل و غلتیدن احتمالی پیش‌بینی شده است.

honda-project-2-and-4-rear-three-quarter-11

اینکه هوندا تصمیم به ارائه یک نسخه تولیدی از پروجکت 2&4 بگیرد، چندان جای تعجب ندارد. طراحی تهاجمی این خودرو از مدل فرمول یک هوندا RA272 از سال ۱۹۶۵ میلادی گرفته شده، امّا به جای موتور V12، از یک موتور کوچک یک لیتری V-4 با قدرت ۲۱۲ اسب‌بخار برای پیشرانه آن استفاده شده است. در زمان رونمایی از این کانسپت، گفته می‌شد که تنظیمات این موتور به صورت ویژه برای رانندگی در خیابان‌ها انجام شده‌اند. جالب اینکه کانسپت ۲۰۱۵ هوندا تنها ۴۰۵ کیلوگرم وزن داشته است.

honda-project-2-and-4-profile1

honda-project-2-4-concept-wheel1

honda-project-2-4-concept-steering-wheel1

منبع: automobilemag

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *