تازه های پژو در نمایشگاه پاریس 2012

تازه های پژو در نمایشگاه پاریس 2012

اختصاصی پاریس :

Peugeot-Onyx
Peugeot-Onyx

با مهم ترین محصول پژو در نمایشگاه شروع می کنیم . سوپرکار Onyx که با پایان یافتن شمارش معکوس برای رونمایی اش ، سرانجام در پاریس به روی صحنه رفت . Onyx حاصل چکیده ی طرح های مجمو عه ای است که با پژو اسپرت و دپارتمان R&D پژو – سیتروئن در ارتباط هستند . به گفته ی Sandeep Bhambra مدیر گروه طراحی پروژه ، Onyx تمام طراحی های محصولات آینده پژو را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد ، بطوریکه این خودرو دروازه ای است به سوی محصولات خاص و متفاوت از پژو که در آن ها به کوچک ترین جزئیات نیز توجه خاصی می شود .

استفاده از سیستم انتقال قدرت خودروهای مسابقات لمانز در Onyx سبب شده تا شاهد خودرویی توانمند باشیم . سوپرکار فرانسوی ، خودرویی موتور وسط است با موتور 3.7 لیتری V8 هیبریدی که 600 اسب بخار را به ارمغان آورده است و نیروی محرکه اش را به کمک جعبه دنده 6 سرعتهsequential به چرخ های عقب منتقل می کند . Onyx همچنین دارای یک سیستم بازیابی انرژی است که انرژی حاصل از ترمزها را به باتری یون – لیتیوم منتقل می کند و با تخلیه انرژی منتقل شده به خروجی با قدرت 80 اسب بخار بیشتر دست می یابد .

Peugeot-Onyx
Peugeot-Onyx

ابعاد این مدل مفهومی به طول 4650 میلی متر ، عرض 2200 میلی متر و ارتفاع 1130 میلی متر می باشد . این پیکره ضریب درگ 0.3 را دارا می باشد . بیش تر قسمت های Onyx از مواد فرآوری نشده ساخته شده است به طور مثال در درها و بال ها از ورقه های مسی و در سقف و پنجره ها به جای شیشه از مواد اکریلیک سبک وزن و همچنین در قسمت های مختلف از پنل های فیبرکربنی استفاده شده است . کابین Onyx ، به صورت فضایی یک تکه ساخته شده که شما هیچ دوخت و یا پیوندی در آن نمی بینید . داشبورد نیز از چوب ساخته شده که این چوب ها از روزنا مه های بازیافتی شکل گرفته اند. اما بعید به نظر می رسد که Onyx به تولید انبوه برسد .

تازه های پژو در نمایشگاه پاریس 2012

تازه های پژو در نمایشگاه پاریس 2012

تازه های پژو در نمایشگاه پاریس 2012

تازه های پژو در نمایشگاه پاریس 2012

پس از سوپرکار پژو به سراغ محصولی دیگر می رویم که روح موتور اسپرت در آن دمیده شده تا منجر به خلق محصولی پرقدرت گردد . این کوپه ی اسپرت که RCZ R نام دارد ، در پاریس در معرض دید عموم قرار گرفت و با توجه به برنامه ریزی های پژو در سال آینده وارد بازار خواهد شد . این خودرو با همکاری بخش موتور اسپرت پژو ، پژو اسپرت ، توسعه یافته است . موتور 1.6 لیتری بنزینی RCZ R با دستکاری های پژو اسپرت توانسته به قدرت 260 اسب بخار دست پیدا کند ، یعنی این موتور به ازای هر لیتر 160 اسب بخار تولید می کند که عددی فوق العاده می باشد . علاوه براین پس از جراحی صورت گرفته در هر کیلومتر 155 گرم CO2 توسط این ماشین به هوا فرستاده می شود . برای ارئه رانندگی اسپرت سیستم تعلیق بهینه سازی و به آن دیفرانسیل لغزش محدود Torsen اضافه شده است . برای این مدل طرح های مختلف کابین و نمای بیرون بعلاوه ی رینگ های مختلف قابل سفارش است .

در کنار نسخه ی ویژه از مدل استاندارد RCZ نیز پس از فیس لیفت رونمایی شد . از جمله تغییراتی که پس از فیس لیفت دیده می شود می توان به جلو پنجره مشبک جدید ، تجدید نظر در طراحی چراغ های LED و اضافه شدن قاب کرومی برای ورودی هوا با طراحی جدید اشاره کرد . علاوه براین سعی شده تا با ارائه ی رنگ ها و رینگ های مختلف و تجهیزات مختلف کابین جانی دوباره به پیکره ی این کوپه فرانسوی تزریق شود . اما موتور مورد تغییر قرار نگرفته تا RCZ با همان موتور هی 1.6 لیتری بنزینی با قدرت 154 اسب بخار و موتور 2 لیتری دیزل با قدرت 161 اسب بخار در خیابان ها به ماجراجویی بپردازد . البته برای موتور بنزینی جعبه دنده ای اتوماتیک به صورت آپشن در نظر گرفته شده است .

Peugeot-301
Peugeot-301

خوروی بعدی سدانی جمع و جور با نام پژو 301 است که پژو آن را برای بازار کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته است تا شاید با فروش خوبی که برایش پیش بینی کرده اند ناجی پژو در این شرایط بد اقتصادی اش شود . این سدان 4440 میلی متری به لطف فاصله ی دو محور 2650 میلی متری اش قادر است تا فضای بار 506 لیتری را در اختیار مالکانش قرار دهد که امتیازی مهم در این کلاس به شمار می آید . فهرست گسترده ای از تجهیزات ایمنی مانند ABS ، ESP ، سیستم ترمز اضطراری و چهار کیسه هوا برای 301 تدارک دیده شده است .

Peugeot-301
Peugeot-301

این خودرو پس از 208 ، دومین خودرویی است که از موتور جدید بنزینی 3 سیلندر 1.2 لیتری VTi بهره می برد . قدرت این موتور توسط جعبه دنده ی اتوماتیک و یا دستی منتقل می شود . علاوه براین دو موتور 1.6 لیتری ، یکی 1.6HDi دیزل و دیگری 1.6VTi نیز ، طیف موتورهای در نظر گرفته شده برای این مدل را تکمیل می کنند . از مواردی که برای کابین 301 می توان سفارش داد می توان به اتصالات USB ، بلوتوث ، MP3 ، هندزفری تلفن و سیستم کمک پارک عقب اشاره کرد . 301 در کارخانه ی پژو به نام ویگو در اسپانیا ساخته خواهد شد . فروش این خودرو ابتدا در تاریخ 1 نوامبر در ترکیه و سپس در آسیای مرکزی ، خاورمیانه ، اروپای شرقی و مرکزی ، روسیه ، امریکای لاتین و آفریقا آغاز خواهد شد .

Peugeot 2008
Peugeot 2008

پژو 2008 رقیبی است برای نیسان جوک که در پاریس اولین رونمایی خودش را تجربه کرد . 2008 براساس کانسپتی که در نمایشگاه پکن امسال رونمایی شد طرح ریزی شده است . 2008 به طول 4.14 مترو عرض 1.74 متر است که در مقایسه با نیسان جوک طویل تر و باریک تر است . در طراحی 2008 رگه هایی از 208 ، مانند جلوپنجره ، پنجره جلو و فرورفتگی ها دیده می شود . قدرت 2008 توسط یک موتور 1.2 لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت 110 اسب بخار تامین می شود . کشورهای فرانسه ، چین و برزیل میزبان محصول جدید پژو خواهند بود .

Peugeot-2008
Peugeot-2008

در پایان به بررسی سه محصول با یک ریشه می پردازیم ، محصولاتی که همه از پژو 208 مشتق گرفته شده اند .

Peugeot-208-XY
Peugeot-208-XY

208XYخودرویی است لوکس تا بتواند پژو را در این بازار که طرفدارهای خودش را دارد صاحب نماینده کند . این خودرو اولین بار در ژنو رونمایی شد. و حالا دوباره به پاریس آمده تا با طیف وسیعی از تزئینات خارجی و داخلی نگاه قشر مرفه را به خود معطوف کند . از جمله تزیینات مورد استفاده در نمای خارجی می توان پوشش آینه ها ، تریم چراغ های مه شکن و پنجره ها ، رکاب های برجسته و شیشه های مات را برشمرد . رینگ های 17 اینچی آلیاژی ، طرح خاص روی سقف و نشان XY از مواردی هستند که بعنوان آپشن در نظر گرفته شده اند .

Peugeot-208-XY
Peugeot-208-XY

پس از نمای خارجی به داخل کابین می رویم ، جایی که شاهد پدال های آلومینیومی ، تریم های سفارشی و کروم کاری ها در کنار داشپورد براق برنزی و پوشش هایی از آلکانترا و پارچه هستیم . برای 208XY دو گزینه بنزینی و دیزلی برای پیشرانه قابل انتخاب است ، که موتور بنزینی 1.6 لیتری کارآمدتر است و تنها 98 گرم CO2 در هر کیلومتر تولید می کند .

Peugeot-208-GTI-Limited-Edition
Peugeot-208-GTI-Limited-Edition

مدل بعدی 208GTI نام دارد که تنها 54 دستگاه از آن ساخته خواهد شد و فروش آن برای اواخر سال 2013 برنامه ریزی شده است . 29 دستگاه از این تعداد برای شماره گذاری به انگلستان فرستاده می شود . این مدل نسبت به 208 استاندارد قوی تر و در شاسی ارتقا یافته تر است . GTI های تولید شده به صورت مجزا نمره می شوند و اولین پژوهایی هستند که به SAT-NAV و رادیوی دیجیتالی مجهز خواهند شد . رینگ های آلیاژی 17 اینچی کربنی Onyx از دیگر مواردی است که ظاهری متفاوت به این سری بخشیده است .

Peugeot-208-Type-R5-rally-car
Peugeot-208-Type-R5-rally-car

و سرانجام به سراغ نسخه ای از 208 می رویم که روح مسابقات در آن دمیده شده و این از ظاهرش کاملا نمایان است . 208 تیپ R5 خودرویی است که جایگزین مدل 207 سوپر 2000 در دسته ی R5 خواهد شد . با توجه به قوانین مسابقات از خودروی حاضر در مسابقه حداقل باید 25000 دستگاه ساخته شده باشد ، به همین دلیل پژو به سراغ این سوپرمینی محبوب خود رفته است . همانند 207 سوپر 2000 این خودرو از 4 چرخ متحرک ، جعبه دنده ی 5 سرعته ترتیبی و سیستم تعلیق خاص برای سفرهای طولانی بهره می گیرد . اما به جای موتور تنفس طبیعی 2 لیتری 207 سوپر 2000 از موتور 1.6 لیتری مجهز به توربو با قدرت 280 اسب بخار استفاده شده است . مواردی مانند اسپویلر ، گلگیرهایی با قوس بیش تر و رینگ های 18 اینچی باعث تغییراتی در ظاهر این خودرو نسبت به مدل استاندارد شده است که این تغییرات کاهش وزن 40 کیلوگرمی اش را در پی داشته است . 208 تیپ R از نیمه دوم سال 2013 در مسابقاتی مانند IRC و رالی قهرمانی اروپا به رقابت خواهد پرداخت .

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *