تاریخ خودرو از نگاه ژاپنی ها، گردشی کوتاه در موزه خودروهای کلاسیک تویوتا

تاریخ خودرو از نگاه ژاپنی ها، گردشی کوتاه در موزه خودروهای کلاسیک تویوتا

اگر از شهر اوزاکا قصد عزیمت به توکیو را داشته باشید، در بین راه به شهر ناگویا می گذرید. این شهر پر جنب و جوش و بزرگ باعث توقف هر چند کوچک برای خودرو دوستان و مخصوصا علاقمند به خودروهای ژاپنی می شود.

دلیل آن هم وجود موزه بزرگ و مرکزی کمپانی تویوتا در این شهر است. این موزه بزرگ دقیقا در نزدیکی ساختمان مرکزی تویوتا واقع شده است که همه تصمیمات مهم در این ساختمان گرفته می شود.

تاسیس و رونق موزه های اختصاصی کمپانی های اتومبیل سازی بسیار برای این کمپانی ها مفید است، زیرا مشتریان و علاقمندان با سیر تحول این کمپانی ها آشنا می شوند و به اصالت محصولات این خودرو سازان پی می برند.

تاریخ خودرو از نگاه ژاپنی ها، گردشی کوتاه در موزه خودروهای کلاسیک تویوتا

حال به موزه بزرگ تویوتا بر می گردیم و گشتی در طبقات مختلف آن می زنیم.

خودروهایی که در این موزه در معرض نمایش قرار گرفته اند از خودروهای کالسکه ای دهه 20 و 30 تا خودروهای مدرن را شامل می شود. که گنجینه ای غنی و گران قیمت را در اختیار تویوتا قرار می دهد. به جرئت می توان گفت این موزه تنها موزه ای است که می تواند با موزه پترسن در لس آنجلس رقابت کند.

تاریخ خودرو از نگاه ژاپنی ها، گردشی کوتاه در موزه خودروهای کلاسیک تویوتا

طبقه اول

پس از بالا رفتن از پله ها و ورود به طبقه اول اولین چیزی که می بینید رستوران و فروشگاه تهیه اشیای یادگاری است و بعد عبور از این فروشگاه با سالن بزرگی روبرو می شوید که پر از خودروهای دهه 20 و 30 میلادی است و البته چند عدد خودروهای ارزشمند دهه 50 تا 70 نیز وجود دارند مانند پورشه 356 و مرسدس بنز 300 اس ال گالوینگ.

تاریخ خودرو از نگاه ژاپنی ها، گردشی کوتاه در موزه خودروهای کلاسیک تویوتا

تاریخ خودرو از نگاه ژاپنی ها، گردشی کوتاه در موزه خودروهای کلاسیک تویوتا

طبقه دوم

طبقه دوم سرشار از خودروهای ژاپنی کلاسیک است و به طبقه نوستالژیک ژاپن مشهور است. در این طبقه تعدادی خودروی ژاپنی از دیگر برندها وجود دارد ولی تمرکز اصلی روی خودروهای کلاسیک تویوتا است.

تاریخ خودرو از نگاه ژاپنی ها، گردشی کوتاه در موزه خودروهای کلاسیک تویوتا

خودروهای خارق العاده ای که در این سالن وجود دارند تویوتا 2000 جی تی، هوندا اس 600، نیسان fairlady z و میتسوبیشی گالانت جی تی او می باشد.

در این سالن براحتی متوجه می شوید که ژاپنی ها در دهه 70 و 80 میلادی چطور و با چه طراحی ای بازار خودروهای اروپا و آمریکا را فتح کردند. خودروهایی کوچک و اسپرت که دارای قدرت و شتاب بالایی بودند و هر عشق سرعتی آرزویتملک یکی از آنها را داشت.

تویوتا 2000GT کهدر کلاس گرن توررها قرار می گیرد و بعد از تولید به یک افسانه تبدیل شد.
تویوتا 2000GT کهدر کلاس گرن توررها قرار می گیرد و بعد از تولید به یک افسانه تبدیل شد.
تویوتا S800 یک خودروی اسپرت جمع و جور که در خارج از ژاپن فروش فوق العاده خوبی داشت.
تویوتا S800 یک خودروی اسپرت جمع و جور که در خارج از ژاپن فروش فوق العاده خوبی داشت.
تویوتا سلیکا دهه 70 که در ایران نیز بسیاری از ما با این خودرو خاطره های خوبی داریم و در دهه 70 شمسی در کنار بی ام دبلیو 2002 و رنو 5 یکی از خودروهای مناسب پیست و مسابقات بود.
تویوتا سلیکا دهه 70 که در ایران نیز بسیاری از ما با این خودرو خاطره های خوبی داریم و در دهه 70 شمسی در کنار بی ام دبلیو 2002 و رنو 5 یکی از خودروهای مناسب پیست و مسابقات بود.

خودروهای دیگری که هیچگاه از تماشای آنها سیر نمی شوید نیز در این موزه وجود دارند، مانند مزدا میاتا، تویوتا MR2 و لکسس LFA افسانه ای که به زیبایی در کنار یکدیگر چیده شده اند.

تاریخ خودرو از نگاه ژاپنی ها، گردشی کوتاه در موزه خودروهای کلاسیک تویوتا

این موزه با چیدمانی جالب، رشد و ترقی طراحی و تکنولوژی را در صنعت خودروسازی را به بازدیدکنندگان نشان می دهد و گذشته های صنعت خودروسازی را برای علاقمندان ملموس تر می کند.

اصلاح چیدمان و مراقبت بیشتر از خودروهای تاریخی کشورمان می تواند باعث گردآوری اطلاعات مهم تاریخی خودروسازی و ورود خودرو به کشورمان در اختیار علاقمندان قرار دهد که به ارتقا فرهنگ حفظ و نگهداری از خودروهای کلاسیک کمک خواهد کرد.

تاریخ خودرو از نگاه ژاپنی ها، گردشی کوتاه در موزه خودروهای کلاسیک تویوتا

تاریخ خودرو از نگاه ژاپنی ها، گردشی کوتاه در موزه خودروهای کلاسیک تویوتا

تاریخ خودرو از نگاه ژاپنی ها، گردشی کوتاه در موزه خودروهای کلاسیک تویوتا

تاریخ خودرو از نگاه ژاپنی ها، گردشی کوتاه در موزه خودروهای کلاسیک تویوتا

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *