بهترین و بدترین خودروهای سال 2016

بهترین و بدترین خودروهای سال 2016

بهترین و بدترین خودروهای سال 2016

از میان صدها خودرویی که ما در سال 2016 مورد آزمایش قرار دادیم، در اینجا خودروهایی که موردعلاقهٔ ما هستند و خودروهایی که از آن‌ها متنفر هستیم را معرفی خواهیم کرد

ما در سایت Motor1 با تیم‌هایی در سراسر جهان و خودروهایی که هر هفته در اختیار داریم، هرساله تعدادی زیادی از خودروهای جدید را موردبررسی و آزمایش قرار می‌دهیم. ولی ما در سال 2016 خودروهای خاص بیشتری را مورد آزمایش قرار دادیم چراکه 2016 سالی عالی در صنعت خودروسازی بود. به همین دلیل، در این مطلب علاوه بر معرفی خودروهای موردعلاقهٔ خود در سال 2016، بدترین خودروهایی که سال گذشته آزمایش کرده‌ایم را هم معرفی خواهیم کرد.

بهترین‌ها

فورد فوکوس RS

2016-ford-focus-rs-first-dr

Seyth Miersma سردبیر اجرایی: فورد فوکوس RS یکی از بهترین خودروهای حال حاضر بازار است. فورد به این خودرو تنها توربوشارژر و باله اضافه نکرده است بلکه تیم مهندسی آن کاملاً فوکوس را اصلاح کرده‌اند و حالا این خودرو یکی از فوق‌العاده‌ترین تجربه‌های رانندگی را ارائه می‌کند. قدرت بالای فوکوس RS و هندلینگ عالی آن موجب می‌شود که هنگام رانندگی با این هاچ‌بک داغ آمریکایی احساس یک رانندهٔ حرفه‌ای به شما دست دهد.

ب‌ام‌و i8

2016-bmw-i8

John Neff سردبیر: ب‌ام‌و i8 بهترین خودرویی است که من سال گذشته آزمایش کردم. این خودرو احساسی متعلق به آینده دارد اما شاید تنها سه تا پنج سال. i8 مجهز به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی است که نیروی آن از طریق هر چهارچرخ به جاده می‌رسد و در ساختار آن از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شده است. هیچ خودروسازی تاکنون تمام این تکنولوژی‌های پیشرو را در یک پکیج جمع‌آوری نکرده و به عموم مردم نفروخته است. رانندگی این ماشین واقعاً خاص است و اعداد عملکرد آن غیرقابل‌باور است. چگونه یک خودروی سه سیلندر می‌تواند در 4.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد؟ چگونه خودرویی با این سرعت تنها 3 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند؟

جگوار F-Pace

2017-jaguar-f-pace

Kanishka Sonnadara سردبیر Motor1 کانادا: اگر شما می‌توانید قبول کنید که یک سازندهٔ خودروهای اسپرت جذاب یک کراس‌اوور بسازد، جگوار F-Pace برایتان چشمگیر خواهد بود. از کجای این ماشین شروع کنیم؟ بیایید با طراحی آغاز کنیم. یان کالوم در F-Pace زبان طراحی رایج جگوار را در ارتفاعی بیشتر پیاده کرده که قدرتمند و درعین‌حال زیبا است. برای این کراس‌اوور بریتانیایی که پیشرانهٔ V6 سوپرشارژ با 380 اسب بخار قدرت ارائه شده که آن‌را به گربه‌ای نسبتاً سریع تبدیل می‌کند؛ اما اگر بیشتر به مصرف سوخت اهمیت می‌دهید می‌توانید موتور چهار سیلندر دیزل را انتخاب کنید. هرچند نگرانی در مورد مصرف سوخت در پشت فرمان کراس‌اووری به این خوبی احمقانه به نظر می‌رسد.

شورولت کوروت گرند اسپرت

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-review

Jake Holmes سردبیر ارشد: فینالیست‌های زیادی در ذهن من جهت انتخاب به‌عنوان بهترین خودروی سال 2016 وجود دارد. موستانگ شلبی GT350 بیانی فوق‌العاده از تمام دانش و عملکرد فورد است. مک‌لارن 570S، آئودی R8 و آکورا NSX همگی خودروهای خوبی هستند و مزدا MX-5 هم همیشه یک افسونگر است. بااین‌حال، کوروت گرند اسپرت به‌راحتی بهترین خودرویی است که من سال گذشته راندم. این خودرو پیشرانه‌ای افسانه‌ای، شاسی باورنکردنی و چسبندگی بیشتر از آن چیزی که من بتوانم در یک پیست استفاده کنم دارد. کوروت گرند اسپرت شگفت‌انگیز است و همهٔ این‌ها را با قیمتی بسیار مناسب ارائه می‌کند.

مک‌لارن 570GT

2017-mclaren-570gt

Steven Ewing سردبیر: هیچ‌یک از خودروهای سری اسپرت مک‌لارن با یکدیگر اشتباه گرفته نمی‌شوند. 570S خودروی سرگرم‌کننده‌ای است اما این 570GT کمی نرم‌تر است و من آن‌را به‌عنوان بهترین خودرویی که سال گذشته سوار شده‌ام انتخاب می‌کنم. GT نه‌تنها از S بهتر است که هنوز هم همان پویایی، هندلینگ سوپراسپرت مانند و استایل را ارائه می‌کند. البته شما همهٔ این چیزها را از 570S هم دریافت می‌کنید اما 570GT به نظر کمی بهتر می‌رسد. این خودرو سواری کمی بهتر در بزرگراه‌ها دارد و در داخل نیز راحت‌تر است. همواره انتخاب من به‌عنوان سوپراسپرت روزمره، آئودی R8 بوده اما حالا دراین‌باره مطمئن نیستم چراکه مک‌لارن 570GT منحصربه‌فردتر است.

رنو ساندرو RS

renault-sandero-rs

Gustavo Ruffo سردبیر Motor1 برزیل: بهترین چیز در مورد رنو ساندرو RS این است که کاملاً متمایز از نسخهٔ معمولی خود به نظر می‌رسد. ترمز و تعلیق این خودرو برای ماشینی با این قیمت شگفت‌آور است. ساندرو RS مناسب کسانی است که از خودرو به‌صورت روزانه استفاده می‌کنند اما می‌خواهند درعین‌حال از رانندگی هم لذت ببرند. این‌ یک خودروی چالاک و سرگرم‌کننده است که زیر یک ظاهر معمولی پنهان شده است. حتی همکاران اروپایی من هم ساندرو RS را دوست دارند اما در این مورد محدودیت وجود دارد چراکه این خودرو صرفاً در آمریکای جنوبی عرضه می‌شود و این مایهٔ تأسف است.

بدترین‌ها

لکسوس RC200t

2016-lexus-rc-200t-review

Seyth Miersma: در لکسوس RC200t تعدادی ویژگی‌های مثبت هم وجود دارد اما چه چیزی باعث شد که من این ماشین را بدترین خودروی سال بدانم؟ چون من هرگز خودروهای اسپرت یا کوپه را با پیشرانه‌های کوچک دوست ندارم. نه به خاطر اینکه به گشتاور بالا اعتیاد دارم بلکه به این دلیل که با روح این کلاس در تضاد است. در زیر کاپوت این لکسوس به‌اصطلاح اسپرت یک پیشرانهٔ کوچک 2 لیتری قرار دارد؛ بنابراین LC200t مثل یک مرد میان‌سال شکم‌گنده است که با یک پوشیدن شورت گِن و دوچرخه‌سواری کردن سعی می‌کند خود را ورزشکار نشان دهد اما رقت‌انگیز است.

کادیلاک CT6

2016-cadillac-ct6-review

John Neff: من کادیلاک CT6 را به‌عنوان بدترین خودروی سال انتخاب کردم نه به خاطر اینکه رانندگی بدی دارد بلکه من CT6 را بدترین خودروی سال میدان چون‌که اشتباه کاملی از سوی کادیلاک محسوب می‌شود. من زمان زیادی با این خودرو رانندگی کردم و فهمیدم که CT6 از برند خود آگاهی نداشته و درک درستی از آنچه خریداران می‌خواهند نیز ندارد؛ این خودرو را دوست داشته باشیم یا نه، در دورانی متولد شده است که کراس‌اوورها به شکل دیوانه‌واری محبوب شده‌اند و کادیلاک بجای معرفی یک کراس‌اوور جدید (مانند بیوک)، سدان جدیدی را توسعه داده است که هیچ‌کس آن‌را نمی‌خواهد. به یاد داشته باشید که کادیلاک هنوز هم سدان لوکس و بزرگ دیگر خود یعنی XTS را عرضه می‌کند که محبوب‌تر است پس چه نیازی به ارائهٔ دو سدان بزرگ وجود دارد؟ شاید بگویید CT6 دیفرانسیل عقب و XTS دیفرانسیل جلو است اما در پاسخ میگویم که هیچ تفاوتی میان سواری این دو سدان وجود ندارد. این از آمار فروش کادیلاک نیز مشخص است به‌گونه‌ای که درحالی‌که فروش تمامی محصولات کادیلاک سال گذشته دو برابر شد، CT6 فروش بسیار ناچیزی را تجربه کرد.

تویوتا کرولا

2017-toyota-corolla-review

Kanishka Sonnadara: اواخر سال گذشته تویوتا نسخهٔ بروز شدهٔ کرولا را با مدل 2017 معرفی کرد اما خودرویی که من به‌عنوان بدترین خودروی سال 2016 انتخاب کرده‌ام کرولا مدل 2016 است؛ اما در سراسر ایالات‌متحده و کانادا در سال گذشته نزدیک به 400 هزار کرولا بفروش رسید بنابراین این ماشین چگونه می‌تواند بدترین خودرو باشد؟ در جواب باید گفت پلت‌فرم قدیمی، عدم برخورداری از هرگونه ویژگی که آن‌را در کلاس خود به‌عنوان پیشرو قرار دهد (مانند قدرت، مصرف سوخت، فضا یا تکنولوژی) و کابین خاکستری که می‌تواند بیش فعال‌ترین کودکان را هم به خواب فروبَرَد، موجب شد که من تویوتا کرولا را به‌عنوان بدترین خودروی سال 2016 انتخاب کنم. اوه فراموش کردم! ساعت دیجیتال متعلق به سال 2001 هنوز در مرکز داشبورد کرولا قرار داد!

مزدا CX-3

mazda-cx-3

Jake Holmes: دلیلی که موجب شد من مزدا CX-3 را به‌عنوان بدترین خودروی سال انتخاب کنم این است که این خودرو شکست بزرگی برای خودروسازی است که ساخت خودروهایی عالی را در کارنامهٔ خود دارد. هرچند CX-3 خودروی زیبایی است اما در هیچ زمینهٔ دیگری قابلیت رقابت با رقبا را ندارد. این خودرویی بسیار کوچک و با فضای کابین و صندوق کمتری از مزدا 3 هاچ‌بک است؛ یعنی خودرویی که ارزان‌تر و کارآمدتر از CX-3 است. همچنین این کراس‌اوور کیفیت سواری خشنی دارد. این بدترین ماشین جدیدی است که امروزه می‌توان خرید.

میتسوبیشی لنسر

2017-mitsubishi-lancer

Steven Ewing: نسل کنونی میتسوبیشی لنسر زمانی که در سال 2008 به بازار آمد هم خودرویی کاملاً رقابتی نبود درحالی‌که در این سال‌ها نیز اقداماتی بسیار جزئی جهت بروز نگه داشت آن انجام شده است. در طراحی بیرونی آن تغییراتی انجام گرفته که موجب ایجاد نمای بدتری شده و داخل آن نیز هنوز هم بدترین نمونه در این کلاس است. البته مطمئناً در حال حاضر می‌توان نسخهٔ چهارچرخ محرک لنسر را خریداری کرد اما اگر خواهان یک ماشین کامپکت AWD باشید می‌توانید با قیمتی مشابه، سوبارو ایمپرزا را خریداری کنید که مدرن‌تر بوده و رانندگی بهتری دارد.

ب‌ام‌و X1

bmw-x1

Gustavo Ruffo: دشوار است که نام ب‌ام‌و را در بین بدترین خودروها ببینیم اما واقعیت این است که برای برندی که با سیستم دیفرانسیل عقب شناخته می‌شود، ساخت X1 دیفرانسیل جلو یک شکست محسوب می‌شود خصوصاً با توجه به اینکه ب‌ام‌و پیش‌ازاین در تبلیغات خود به‌شدت از برندهای دیفرانسیل جلو انتقاد کرده و آن‌ها را مورد تمسخر قرار می‌داد. رانندگی نسل دوم X1 به‌خوبی نسل قبل نیست درحالی‌که بسیاری از خریداران از ب‌ام‌و تقاضا داشتند دینامیک محصولات خود را از دست ندهد حتی اگر مستلزم وجود تونل انتقال گاردان در کف خودرو و کاهش فضای صندوق بار باشد. X1 خودروی خوبی است اما من انتظار بسیار بیشتری از آن داشتم.

منبع: Motor1

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *