بزرگ‌ترین چالش لامبورگینی اوروس چیست؟

بزرگ‌ترین چالش لامبورگینی اوروس چیست؟

بزرگ‌ترین چالش پیش روی شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس تضمین این اصل قدیمی است که “DNA لامبورگینی” را خواهد داشت. این را رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی برند Maurizio Reggiani می‌گوید.

Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept

من دنبال بازخورد شما در زمان رانندگی با اوروس هستم زیرا نباید هیچ شکی درباره‌ی لامبورگینی بودن آن داشته باشید. این باید یک رویداد بسیار دقیقی باشد که اوروس 100 درصد یک لامبورگینی است. احساس سیستم فرمان، هندلینگ، پاسخ پیشرانه و… باید به گونه‌ای باشد که شما فوراً بفهمید DNA لامبورگینی را دارد.

همان‌گونه که رجیانی به ما می‌گوید اوروس فرصتی را برای مدیران برند فراهم خواهد کرد تا واقعاً DNA این سوپراسپورت ساز اسطوره‌ای بولونیایی را تعریف کنند.

Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept

ما داخل کمپانی در حال کار برای تعریف دقیق DNA لامبورگینی هستیم. ما نیاز به اطمینان از این داریم که با یک شاسی‌بلند چه چیزی به دست می‌آوریم.

رجیانی چالش‌های منحصربه‌فرد ساخت یک شاسی‌بلند و پلتفرم آن را توضیح می‌دهد. توسعه‌ی پلتفرم یکی از سخت‌ترین جنبه‌های ساخت یک خودرو مخصوصاً برای کمپانی‌ای است که سوپراسپورت می‌سازد.

Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept

واضح است شاسی‌بلند مرکز ثقل بالاتر، وزن بیشتر و پیشرانه‌ای توربو دارد. این موارد برای یک شاسی‌بلند و مخصوصاً برای آفرود الزامی هستند. حتی در بحث تعویض دنده‌ها و صدای پیشرانه، ارائه‌ی ذات لامبورگینی برای مشتری اهمیت بالایی دارد.

رجیانی مطمئن است که اوروس DNA خالص لامبورگینی را دارد. او این‌گونه صحبت خود را پی می‌گیرد:

من می‌خواهم زبانه‌های آتش از اگزوز بیرون بزند! هرچند به علت سیستم اگزوز طولانی این کار نشدنی است.

Lamborghini Urus Concept

Lamborghini Urus Concept

Lamborghini Urus Concept

Lamborghini Urus Concept

مشکل در زمان صحبت درباره‌ی شاسی‌بلند داشتن بهترین هندلینگ و درعین‌حال حفظ توانایی‌های آفرود است.

او می‌گوید چند صد ساعت زمان صرف سیستم تعلیق برای دست‌یابی به این دو هدف شده است.

Lamborghini Urus Concept 2012
Lamborghini Urus Concept 2012

من پیشرانه‌ی تنفس طبیعی را بسیار دوست دارم اما در بحث تولید یک شاسی‌بلند ما نمی‌توانیم از پیشرانه تنفس طبیعی استفاده کنیم. با این پیشرانه اوروس نمی‌تواند پارامترهای پروژه را برآورده کند.

او می‌گوید پیشرانه‌ی توربو بهترین همخوانی را با پارامترهای موردنیاز یک شاسی‌بلند دارد:

من باید به‌طور صریح بگویم که دست‌یابی به اهداف موردنظر درباره اوروس بسیار حائز اهمیت است.

Lamborghini Urus

انتظار می‌رود اوروس در سال 2018 به بازار عرضه شود پس بدین ترتیب شاید دومین مدل مفهومی و یا نسخه‌ی تولیدی نهایی را امسال ببینیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *