بررسی بی ام و سری 5 جدید

بررسی بی ام و سری 5 جدید

سری 5 بی ام و همیشه یکی از پر طرفدارترین محصولات این شرکت بوده و از 2 سال پیش با نسل کاملأ جدید سری 5 یعنی نسل ششم آن رو به رو هستیم. بی ام و که از سال 1972 این مدل را تولید می کند در سال 2008 جشن تولید 5 میلیون دستگاه سری 5 را گرفت که پیش بینی می شود در حین تولید نسل ششم ، بی ام و بتواند تولید 6 میلیون دستگاه سری 5 را جشن بگیرد.

بررسی بی ام و سری 5 جدید

با نگاه اول می توان شباهت هایی با سری 3 دید و شاید این فکر به ذهن خطور کند که با توجه به طراحی زیبای نسل قبلی این مدل شایسته نسل جدید آن نمی باشد اما با وارسی تمام زوایای این سدان و نگاهی دوباره به چهره اش می توان ، زیبایی هماهنگی و شخصیت آن را درک کرد.
بدنه به صورت کلی دارای شیب یکدست تری در کاپوت ، سقف و صندوق است. قسمت جلو و عقب هماهنگی کامل داشته و خود را به وضوح به صورت یک بی ام و معرفی می کنند. در طراحی دماغه جلوی اتومبیل ، برای ایمنی عابرپیاده و کسب امتیاز های لازم ، به ناچار جلوپنجره عمودی و برجسته طراحی شده است. طراح این نسل از بی ام و آقای آدرین ون هویدونک اهل هلند است. وی با کناره گیری طراح معروف آقای کریس بنگل ، کرسی طراح ارشد را در بی ام و اختیار کرد.

بررسی بی ام و سری 5 جدید

همانند نسل قبلی که سرشار از تکنولوژی های جدید بود این مدل نیز در سیستم های پیشرفته کنترلی و هوشمند در رتبه های خوب سدان های متوسط باشد. سیستم کنترل دینامیکی رانندگی به صورت آپشن عرضه شده و قابلیت تنظیم توسط راننده را دارد. سیستم کنترل هوشمند کمک فنر ها ، سیستم کنترل دینامیک پایداری و فرمان فعال در این مدل ارائه می شوند.
در معرفی اولیه ، بی ام و سه موتور شش سیلندر و یک موتور هشت سیلندر بنزینی را معرفی کرده است در حالی که دو موتور دیزلی نیز عرضه می شوند.

بررسی بی ام و سری 5 جدید

بی ام و با توجه به بازار فعلی اتومبیل که حساسیت خاصی روی مصرف سوخت و آلایندگی دارد یکی از مدل های دیزلی خود را با قابلیت های باور نکردنی ارائه کرده است. مدل 520d دارای موتور چهار سیلندر آلومینیومی با سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر است. این موتور با وجود 184 اسب بخار قدرت در هر صد کیلومتر فقط 5 لیتر گازوییل مصرف می کند و آلایندگی آن 132 گرم دی اکسید کربن در کیلومتر است. این ارقام قابل مقایسه با موتورهای ضعیف تر هاچ بک های امروزی هستند.

بررسی بی ام و سری 5 جدید

برترین مدل نیز 550i است که با پیشرانه شناخته شده 4.4 لیتری بی ام و تولید می شوند. این موتور هشت سیلندر دارای دو توربوشارژر است و می تواند 407 اسب بخار قدرت تولید کند. دیگر موتورهای عرضه شده ، شش سیلندر های بهینه شده و معروف بی ام و هستند که با قدرت های متفاوتی عرضه می شوند. جالب است بدانید تعدادی از موتورهای این نسل از سری 5 ، گواهی یورو 6 را در سال 2010 دریافت کردند در حالی که این گواهی تا سال 2014 نیز در اروپا اجباری نخواهد شد! مابقی موتورها دارای گواهی استاندارد یورو 5 هستند.

بررسی بی ام و سری 5 جدید

انتقال نیرو در تمام مدل ها توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به دیفرانسیل عقب انجام می شود به جز مدل 550i که به صورت استاندارد دارای گیربکس جدید هشت سرعته اتوماتیک بی ام و هستند. این گیربکس جدید را می توان به صورت آپشن بر روی دیگر مدل ها نیز سفارش داد. نشانه ی مدل های دو دیفرانسیل حرف X در پایان نام اتومبیل است برای مثال 530xi .
این نسل دارای پنل های بدنه آلومینیومی و ادوات آلومینیومی سیستم تعلیق است. برای کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت از سیستم بازیابی انرژی ترمز ، نشاندهنده بهترین زمان تعویض دنده و کمپرسور کولر جداشونده استفاده شده است.

بررسی بی ام و سری 5 جدید

سیستم های جدید و کمکی راننده عبارتند از سیستم کمکی پارک ، دید اطراف اتومبیل در مانیتور ، سیستم هشدار تصادف با قابلیت ترمزگیری اضطراری ، کروز کنترل فعال با قابلیت تنظیم سرعت با اتومبیل جلویی ، هشدار دهنده تغییر مسیر نا خواسته ، هشدار دهنده برای نقاط کور در هنگام تغییر مسیر ، سیستم خواندن تابلوهای راهنمایی و درک حداکثر سرعت محدوده ، نشاندهنده های گیج ها بر روی شیشه جلو ، سیستم دید در شب ، و دوربین دنده عقب.
بعضی از سیستم های اشاره شده در بعضی مدل ها استاندارد بوده و در بعضی آپشن هستند. جزئیات امکانات استاندارد بسته به بازار فروش تغییر می کند.

بررسی بی ام و سری 5 جدید

بررسی بی ام و سری 5 جدید

بررسی بی ام و سری 5 جدید

بی ام و برای کاهش هزینه و افزایش بازدهی تولید ، علاوه بر موتور و گیربکس از بعضی قطعات مشترک با سری 7 نیز استفاده می کند. مدل های 523i و 528i در دامنه قیمت 48 الی 52 هزار دلار بوده. مدل 535i حدود 55 هزار دلار و مدل 550i حدود 65 هزار دلار قیمت دارد.

بررسی بی ام و سری 5 جدید

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *