بررسی اجمالی ب‌ام‌و M760i xDrive مدل 2017

بررسی اجمالی ب‌ام‌و M760i xDrive مدل 2017

سری 7 ب‌ام‌و همیشه و همیشه شخصیت خاصی داشته و هیچ خودروی دیگری هرگز نتوانسته جایش را بگیرد. علی‌رغم ابعاد بزرگ و ظاهر سنگین، هیچ‌وقت در بحث عملکرد فنی و سرعت عمل کم نیاورده و چه‌بسا با اعداد و ارقام خود باعث تعجب همگان شده است. به‌عنوان مثال، اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش کد 750i xDrive در آزمایش مجله موتور ترند توانست شتاب اولیه را تنها در 4.3 ثانیه ثبت کند که با وجود قدرت 10 واحد کمتر، 0.4 ثانیه نسبت به مرسدس بنز S550 4Matic سریع‌تر بود. برای مدل 2017 هم از همان قافیه و ردیف استفاده شده و تلفیق بی‌نظیر پرفورمَنس، وقار، فناوری‌های نوین و راحتی فوق‌العاده محصولی آفریده که حقیقتاً از نگاه کردن به آن سیر نمی‌شوید.

2017 BMW M760i xDrive

همچُنان که مطلع هستید، M760i را نمی‌توان همانند سایر محصولات تمام و کمال گروه M برشمرد، اما چون ب‌ام‌و در حال حاضر تمایل خاصی برای عرضه مدل رسمی M7 از خود نشان نمی‌دهد، به‌نوعی پرچم‌دار این سری به حساب می‌آید. از نقاط عطف آن می‌توان قلب 6.6 لیتری V12، برنامه‌ریزی اختصاصی جعبه‌دنده هشت سرعته و ارتقای مجموعه فرمان و سامانه‌های کنترل‌کننده شاسی را نام برد که به همراه ترمزهای M Sport، سامانه اگزوز M Sport با صدای قابل‌تنظیم، ورودی‌های بزرگ‌تر هوا در آپرونِ (apron) جلو، رینگ‌های 20 اینچی سبک‌وزن و آلیاژی M و لاستیک‌های میشِلین پایلوت سوپر اسپورت مجموعه بسیار قدرتمندی را تشکیل می‌دهند. شاید برایتان عجیب باشد اما جذابیت این نسل به حدی است که حتی مدل‌هایی مثل M3 و i8 هم در پس آن قرار می‌گیرند. از طرفی علی‌رغم وزن بیش از 2 تن می‌تواند ظرف مدت 3.6 ثانیه به مرز یکصد کیلومتر بر ساعت برسد که طبق ادعای کمپانی، در تاریخ این سری بی‌سابقه است. اما سوال اینجاست: آیا نسل جدید سری 7 همان‌طور که به نظر می‌رسد هست؟! پاسخ را در ادامه خواهیم یافت.

2017 BMW M760i xDrive

2017 BMW M760i xDrive

کِلی پلِسکات (Kelly Pleskot) از دست‌اندرکاران موتور ترند می‌گوید: در پیست مجموعه ب‌ام‌و پرفورمَنس در کالیفرنیا ساعاتی را با آن گذراندم. چسبندگی سر پیچ‌ها (حتی با ESP خاموش) بسیار خوب است، به حدی که تک‌تکشان را با می‌توانید با خشونت و سرعت بالا پشت سر بگذارید. همچنین تا زمانی که به رانندگی پر سرعت خود ادامه می‌دهید، فراموش می‌کنید که پشت فرمان یک صدان 2 تنی هستید. به من ثابت شد که M760i پتانسیل کافی برای پیست و مسیرهای مسابقه‌ای را دارد، گرچه کمتر کسی با یک سدان لوکس اندازه بزرگ راهی پیست می‌شود. اکثر خریداران درواقع مجذوب راحتی سرشار، فناوری‌های مبتکرانه و پیشرانه پرابهت‌اش هستند؛ دقیقاً همان مواردی که روح اصلی آن را تشکیل می‌دهند.

2017 BMW M760i xDrive

2017 BMW M760i xDrive

2017 BMW M760i xDrive

داخل اتاق به اندازه مرسدس-آاِم‌گ S65 لوکس و مجلل نیست اما سبک و سیاق خاص خود را داشته و انبوهی از تجهیزات مختلف را ارائه می‌کند. حرف M روی پدال‌ها، کف‌پوش و غربیلک فرمان به چشم می‌خورد. یک نشان کوچک V12 هم روی کنسول مرکزی نصب شده است. صندلی‌های چرمی (از نوع ناپا) بسیار نرم بوده و بدن را محکم در خود نگه می‌دارند. طراحی سقف هم یکی از بهترین انواع موجود در دنیاست و شاید تنها در مقابل سقف آسمانی رولزرویس کم بیاورد. راننده می‌تواند رنگ نورپردازی داخلی (همان خط افقی ممتد روی پنل درب‌ها و کنسول جلو) را به‌وسیله نمایشگر لمسی داشبورد تنظیم کند. همانند سایر مدل‌های سری 7، امکان تغییر ولوم صدا، جستجوی ایستگاه‌های رادیو و کنترل تماس‌های تلفنی با اشاره دست وجود دارد. شاید این ویژگی در نظر عده‌ای حیله‌گرانه به نظر برسد اما واقعاً کاربردی و به درد بخور است. داخل کنسول وسط یک شارژر بی‌سیم نیز برای انواع تلفن همراه هوشمند دیده می‌شود. ماساژور صندلی، قابلیت تا کردن صندلی و زیرپایی، سامانه اطلاعات و سرگرمی اختصاصی، نمایشگر 7 اینچی تبلت برای رسیدگی به سامانه تهویه و سیستم صوتی تصویری، نورپردازی شخصی و سانروف نیز ویژگی‌های اختصاصی ردیف عقب هستند.

2017 BMW M760i xDrive

کمی از سواری آن بگوییم. سری 7 پیش از هر چیز راننده و سرنشین را با راحتی و پایداری خود مسحور می‌سازد. به لطف تعویض‌های نرم جعبه‌دنده، سواری بسیار آرام و لذت‌بخش است اما گهگاه سروصدای خفیفی به داخل اتاق نفوذ می‌کند. در شرایط عادی پس از شروع به حرکت اصلا متوجه افزایش سرعت نمی‌شوید و ناگهان خود را در مرز 120 کیلومتر بر ساعت می‌بینید! آرامشی که تنها با یک فشار سریع و ناگهانی به پدال گاز، تبدیل به طوفانی از دود و خاکستر خواهد شد!

2017-bmw-m760i-xdrive-side-03

2017-bmw-m760i-xdrive-side-04

2017-bmw-m760i-xdrive-engine-02

2017-bmw-m760i-xdrive-tailpipe-02

2017-bmw-m760i-xdrive-v12-excellence-tailpipe-02

  • ب‌ام‌و سری 7: تعداد 12,918 دستگاه.
  • مرسدس بنز کلاس S: تعداد 18,803 دستگاه (نسخه سدان)

پلِسکات در گوشه‌ای دیگر از نظراتش می‌نویسد: طی اولین آزمایش‌ 750i جدید (کد اتاق G11) متوجه شدیم که با جادوی ذاتی کلاس S فاصله زیادی دارد و نتوانسته بحث پرفورمَنس و روحیات لوکس را به کمال برساند. علی‌رغم فناوری‌های پیشرفته و راحتی بسیار خوب کابین، کیفیت مواد بکار رفته در مقایسه با کلاس S ضعیف‌تر است. همچنین با وجود شتاب اولیه بسیار خوب، متأسفانه در زمینه هندلینگ ناامیدتان می‌کند.
آینده این نسل چگونه خواهد بود؟!

2017-bmw-m760i-xdrive-and-m760i-xdrive-v12-excellence-front-three-quarters

2017-bmw-m760i-xdrive-and-m760i-xdrive-v12-excellence-rear-front-three-quarter

2017 BMW M760i xDrive

2017 BMW M760i xDrive

2017 BMW M760i xDrive

2017 BMW M760i xDrive

  • نوع خودرو: سدان چهار درب – پیشرانه جلو
  • ظرفیت: چهار یا پنج نفر
  • طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): 5247.6 / 1902.4 / 1478.2
  • فاصله بین دو محور: 3210.5 میلی‌متر
  • وزن خشک: 2336 کیلوگرم
  • قلب تپنده: 6.6 لیتری 12 سیلندر V شکل – 48 سوپاپ – DOHC
  • حداکثر قدرت: 601 اسب بخار
  • بیشینه گشتاور: 799.9 نیوتون‌متر
  • جعبه‌دنده: هشت سرعته خودکار
  • شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: 3.6 ثانیه (تخمینی)
  • مصرف سوخت شهری/جاده‌ای/ترکیبی: 18 / 11.76 / 14.7 (طبق EPA)
  • آلایندگی: 355 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر
  • قیمت پایه: 154,795 دلار

2017-bmw-m760i-xdrive-wheels-1

2017-bmw-m760i-xdrive-taillight-02

2017-bmw-m760i-xdrive-v12-excellence-front-three-quarter-in-motion-08

2017-bmw-m760i-xdrive-v12-excellence-rear-three-quarter-02

2017-bmw-m760i-xdrive-v12-excellence-rear-three-quarter-in-motion-03

2017-bmw-m760i-xdrive-v12-excellence-side-in-motion

2017-bmw-m760li-xdrive-front-three-quarter-in-motion-20

2017-bmw-m760li-xdrive-side-in-motion-04

منبع: motortrend

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *