بازگشت ینکو با شورولت کوروت 800 اسب بخاری

بازگشت ینکو با شورولت کوروت 800 اسب بخاری

بین سال‌های 1967 و 1969، مردی بنام دونالد ینکو در نسل اول شورولت کامارو تغییراتی ایجاد کرد و قدرت آن‌را به 450 اسب بخار افزایش داد. این خودرو یک افسانه بود و در سال‌های بعد به نمادی در میان علاقه‌مندان تبدیل شد. حال نزدیک به 50 سال بعد، نام ینکو بازگشتی پیروزمندانه داشته است اما ینکو این بار با محصول دیگری از شورولت یعنی سوپراسپرت کوروت به میدان آمده است.

2018-yenko-s-c-chevy-corvet

این خودرو که Yenko S/C Chevrolet Corvette نام گرفته است، در کالیفرنیا پرده‌برداری شده است. این کوروت فوق‌العاده توسط شرکت فنی مهندسی تخصصی خودرو SVE که در نیوجرسی واقع است، بر اساس مدل گرند اسپرت ساخته شده است و سازنده برای آن به‌صورت تحت لیسانس از نام معروف ینکو (Yenko) استفاده کرده است. همان‌طور که اشاره شد، کوروت ینکو در اصل یک کوروت گرند اسپرت است که SVE تغییراتی را در آن ایجاد کرده است.

yenko-2017-chevrolet-corvette-rear

بنابراین در این کوروت از همان پیشرانهٔ LT1 کارخانه‌ای V8 گرند اسپرت استفاده شده است اما حجم آن از 6.2 لیتر استاندارد به 6.8 لیتر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، SVE میل‌لنگ، پیستون‌ها و سر سیلندر را هم ارتقاء داده و به‌روزرسانی کرده است. همچنین SVE از سوپرشارژر 2.9 لیتری پیشرانهٔ LT4 کوروت Z06 در این موتور استفاده کرده است. درنتیجهٔ تمامی این تغییرات، خروجی این پیشرانه به قدرت ویرانگر 800 اسب بخار و گشتاور خارق‌العادهٔ 1016 نیوتن متر رسیده است. بدین ترتیب کوروت ینکو قدرت بیشتری از دوج چلنجر هلکت پیدا کرده است و حالا یک پادشاه قدرت جدید پدیدار شده است.

yenko-2017-chevrolet-corvette-engine-02

برای انتقال این نیروی عظیم نیز همان دو گیربکس هفت سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک کوروت گرند اسپرت در نظر گرفته شده است. این‌همه قدرت موجب شده که کوروت ینکو در حدود 3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعتی بیش از 330 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. اعدادی که بهتر از کوروت Z06 هستند. اما غیر از موتور، به نظر می‌رسد بقیهٔ تغییرات کوروت ینکو صرفاً نمایشی و تزئینی باشند به‌گونه‌ای که آرم‌های ینکو در سراسر بندهٔ بیرونی، نشان‌های داخلی و حتی کالیپرهای ترمز همگی فقط و فقط برای این ارائه شده‌اند که به همه نشان دهند این کوروت یک ینکو است.

yenko-2017-chevrolet-corvette-interior

yenko-2017-chevrolet-corvette-seat

yenko-2017-chevrolet-corvette-side-stripe

yenko-2017-chevrolet-corvette-rear-badge-02

SVE این کوروت سفارشی را پیش از عرضه برای فروش، در حراجی Barrett Jackson که هفتهٔ آینده برگزار می‌شود رونمایی کرده و به نمایش عمومی درخواهد آورد. این پکیج 46 هزار دلار بر قیمت کوروت گرند اسپرت اضافه می‌کند و می‌توان آن‌را برای هر دو نسخهٔ کوپه و کابریولت کوروت سفارش داد. SVE تنها 50 دستگاه از این کوروت فوق‌العاده را تولید خواهد کرد. البته به دلیل مقررات آلایندگی سفت‌وسخت کالیفرنیا، کوروت ینکو اجازهٔ تردد در این ایالت را ندارد چراکه SEV تمایلی برای پرداخت هزینه جهت صدور گواهینامهٔ آلایندگی برای چنین حجم تولید محدودی ندارد.

yenko-2017-chevrolet-corvette-front-three-quarter

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *