اوپل آدام، همبازی تازه کوچولوها [ویدئو]

اوپل آدام، همبازی تازه کوچولوها [ویدئو]

جنرال موتورز اروپا برای رقابت با خودروهای کوچکی مثل فیات 500 و مینی، از کوچکترین عضو خانواده اوپل-واکسهال پرده برداشت. آدام برخلاف رقبای انگلیسی و ایتالیایی خود، چهره ای نسبتا مدرن دارد و این می تواند نقطه تمایزی برای آن باشد.

اوپل آدام
اوپل آدام

اوپل آدام (Opel Adam) تنها 3.7 متر طول دارد و عرض آن هم 1.72 متر و فاصله بین دو محور 2.31 متر است. بنابراین این هاچ بک سه درب از فیات 500 اندکی بزرگتر اما تقریبا در حد و اندازه های مینی است. فضای داخل اتاق هم برای چهار سرنشین کافی بنظر می رسد.

چراغهای جلو با سیستم کاهش مصرف انرژی و چراغهای روزتاب، هماهنگی مناسبی با جلوی خودرو دارند. طراحی مدرن و زیبا به داخل کابین نیز راه یافته است.از نکات برجسته در طراحی داخلی این خودرو می توان به صفخه نمایش هفت اینچی لمسی و سیستم نورپردازی داخلی آن اشاره کرد. سیستمهایی مثل دستیار پیشرفته پارک، سنسورهای اولتراسونیک برای نقاط کور، ناوبری، پورتهای اتصال به گوشی های هوشمند که امکانات آنها را روی صفحه نمایش ماشین در اختیار شما قرار می دهد و از این قبیل در اوپل آدام قابل ذکر می باشند.

Opel-Adam-rear

Opel Adam

Opel Adam

Opel Adam 2013

Opel Adam

Opel Adam

برای پیشرانه اوپل آدام سه گزینه درنظر گرفته شده است. موتور 1.2 لیتری 69 اسبی و 1.4 لیتری با دو نوع تنظیم و خروجی 86 اسبی و 99 اسب بخار که هر سه با یک گیربکس پنج سرعته دستی و سیستمهایی نظیر استارت-استاپ و تکنولوژی اکوفلکس برای افزایش بهره وری سوخت ارائه می شوند. طیف وسیعی از چرخهای قابل انتخاب استاندارد تا اسپرت 15 تا 18 اینچی، وظیفه انتقال نیرو به جاده را بر عهده دارند.در آینده اوپل آدام با موتور توربوشارژر و گیربکس شش سرعته دستی هم ارائه خواهد شد.

Opel Adam Interior

Opel Adam dashboard

Opel Adam Interior

Opel Adam Interior

اوپل آدام در سه طیف و کلاس Jam با رنگهای متنوع و شیک و غیر متعارف، Glam با ظرافتهای بیشتر و تنظیمات متفاوت و Slam با انرژی و اسپورت و البته در انواع رنگها و با امکان سفارش تجهیزات و لوازم مختلف و ترکیبهای گوناگون مثلا رنگ متفاوت سقف با بدنه و جنس روکش ها و دکورها و … ارائه خواهد شد.

پاییز امسال و در نمایشگاه خودروی پاریس باید به انتظار معرفی رسمی اوپل آدام باشیم. و البته اولین دستگاه از این خودروها بنام مدلهای 2013 به بازار راه خواهند یافت.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *