اولین تصاویر جاسوسی کیا استونیک 2018

اولین تصاویر جاسوسی کیا استونیک 2018

کراس اوور کلاس B جدید کیا برای اولین بار شکار دوربین عکاسان صنعتی شد. بنا به گفته‌ها این کراس اوور نام “استونیک” را خواهد داشت انتظار می‌رود نمایی بسیار متفاوت‌تر از KX3 هم اندازه‌ای داشته باشد که هم‌اکنون در چند کشور عرضه می‌شود. انتظار داریم طراحی این خودرو بسیار تحت تأثیر ریوی جدید باشد اما برخی از عناصر طراحی آن نیز از کانسپت Provo 2013 که در تصاویر می‌بینید الهام خواهند گرفت.

2018-kia-stonic-spy-photo

اما در بحث قوای محرکه انتظار داریم که همان پیشرانه‌های نسل چهارم ریو در استونیک ارائه شوند. استفاده از پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربو با قدرت‌های 100 و 120 اسب بخار در دستور کار قرار داشته و هر دو پیشرانه گشتاور 171 نیوتون متری دارند. البته سوپرمینی جدید کیا با پیشرانه‌ی 1.4 لیتری دیزلی نیز در کره جنوبی عرضه می‌شود. این پیشرانه دو قدرت خروجی متفاوت 76 و 89 اسب بخاری دارد. هر دو پیشرانه گشتاور 240 نیوتون متری را تولید می‌کنند. با توجه به وزن سنگین‌تر کراس اوور استونیک مطمئن نیستیم که پیشرانه‌های 1.25 و 1.4 لیتری تنفس طبیعی مدل‌های ارزان‌تر ریو در این خودرو بکار گرفته شوند.

2018-kia-stonic-spy-1

هنوز مشخص نیست که کیا و هیوندای کراس اوورهای ساب کامپکت جدید خود را با گزینه‌ی دو دیفرانسیل هم عرضه خواهند کرد یا خیر اما احتمال محدود شدن به طراحی دیفرانسیل جلو وجود دارد. بسته به نوع پیشرانه دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک قابل انتخاب خواهند بود.

2018-kia-stonic-spy-2

کیا قبلاً تأیید کرده ریوی قدبلند در سال جاری معرفی خواهد شد بنابراین انتظار داریم این خودرو را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ببینیم. شاید مدل خاص آمریکا در ماه دسامبر و در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شود مگر اینکه کیا تصمیم بگیرد یک ماه بیشتر صبر کرده و آن را در دیترویت به نمایش بگذارد.

2018-kia-stonic-spy-3

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *