انتخاب تراک سال 2017 موتورترند

انتخاب تراک سال 2017 موتورترند

پس از معرفی خودرو و SUV سال 2017 موتورترند نهایتاً به آخرین بخش مراسم انتخاب‌های سال موتورترند یعنی انتخاب تراک، وانت یا پیک‌آپ سال می‌رسیم. پیک‌آپ تراک‌های بزرگ در ایالات‌متحده بسیار محبوب هستند تا جایی که رتبهٔ اول و دوم پرفروش‌ترین خودروهای این کشور در اختیار پیک‌آپ‌ها است. خودروهایی غول‌پیکر، خارج جاده‌ای و با یک محفظهٔ حمل بار بزرگ چسبیده به پشتشان. آن‌ها هم توانایی انجام کارهای بزرگ و مهمی مانند کشیدن قایق را دارند و هم می‌توانند وظایف عادی و روزمره را انجام دهند.

2017-motor-trend-truck-of-the-year-contenders-and-finalists

شرکت‌کنندگان در مراسم انتخاب تراک امسال، نمونه‌ای کاملاً جدید یا نسخه‌هایی هستند که به‌طور قابل‌توجهی مورد تجدیدنظر قرار گرفته‌اند مانند نمونه‌های بنزینی نیسان تایتان. البته این وانت ژاپنی کاملاً هم‌سطح رقبای خانگی همچون شورلت سیلورادو، دوج رم 1500 یا فورد F150 نیست اما نسل دوم آن پس از 10 سال کاملاً آماده به میدان آمده است. نسخهٔ بزرگ‌تر و قوی‌تر تایتان یعنی تایتان XD نیز برای دومین سال پیاپی است که در این مراسم شرکت می‌کند اما این بار یک پیشرانهٔ V8 بنزینی کامینز در زیر کاپوت دارد. در سوی دیگر فورد F150 قرار دارد که با پیشرانهٔ جدید V6 اکوبوست و گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک خود در این رقابت شرکت کرده است. F150 در طول عمر نسل اول نیسان تایتان سه بار به‌عنوان تراک سال انتخاب شده است.

2017-nissan-titan-4x4-sl-front-three-quarters-in-motion

2016-nissan-titan-xd-4x4-platinum-reserve-v8-front-three-quarters-in-motion-03

2017-ford-f-150-platinum-4x4-ecoboost-front-three-quarter-in-motion

همچنین در رقابت امسال نمونه‌هایی از بالاترین سطح تراک‌ها هم شرکت کرده‌اند یعنی فورد سوپر دیوتی و رم هِوی دیوتی. رم برای اولین بار به گشتاور 1220 نیوتن متر دست پیدا کرده است و ظرفیت کشش 14 تنی خود را به رخ دیگران می‌کشد. بااین‌حال سوپر دیوتی فورد با 1254 نیوتن متر گشتاور و ظرفیت کشش 14.7 تنی همچنان بالاتر قرار می‌گیرد. هوندا ریج‌لاین نیز یک مدعی بزرگ در بخش وانت‌های کوچک محسوب می‌شود اما ویژگی‌های کاملاً متفاوتی با وانت‌های سنتی دارد به‌گونه‌ای که از ساختار بدنه روی شاسی استفاده نمی‌کند، در عقب مجهز به سیستم تعلیق چند اتصالی است و عجیب‌تر از همه در حال استاندارد دیفرانسیل جلو است. امسال نماینده‌ای از جنرال موتورز در این رقابت‌ها حضور ندارد و بدین ترتیب مراسم انتخاب پیک‌آپ تراک سال 2017 موتورترند را با شش شرکت‌کننده آغاز می‌کنیم.

2017-ram-2500-slt-4x4-off-road-front-three-quarter-in-motion-02-1

2017-honda-ridgeline-awd-front-three-quarter-in-motion

2017-ford-f-350-lariat-4x4-67l-frontt-three-quarter-in-motion-02

در بخش آزمایش بکسل تریلر با توجه به کلاس و ظرفیت هر وانت اوزان مختلفی را انتخاب کرده‌ایم که عبارت‌اند از 1360 کیلوگرم برای هوندا ریج‌لاین، 3175 کیلوگرم برای دیگر وانت‌های سبک به‌علاوهٔ نیسان تایتان XD و 4535 کیلوگرم برای وانت‌های سه‌چهارم تن و بالاتر. برای آزمایش کشش از تریلرهای زانویی استفاده کردیم و تراک‌ها این تریلرها را در بزرگراه 68 آریزونا یدک‌کشیدند. بدین ترتیب پس از دو هفته آزمایش‌های کامل شامل رانندگی دقیق، سنجش قسمت‌های مختلف و … سرانجام پیک‌آپ تراک سال 2017 موتورترند را انتخاب کردیم.

شرکت‌کنندگان کلی در انتخاب تراک سال 2017

دوج رم HD هوندا ریج‌لاین
فورد F150 نیسان تایتان
فورد سوپر دیوتی نیسان تایتان XD

2017-motor-trend-truck-of-the-year-contenders-and-finalists-03-e1477959096828

فینالیست‌های تراک سال 2017 موتورترند

فورد F150

فورد سوپر دیوتی

هوندا ریج‌لاین

معیارهای انتخاب

پیشرفت در طراحی: طراحی خوب داخل و خارج، ویژگی‌های نوآورانه و انتخاب خوب و استفادهٔ مناسب از متریال.

ارزش: قیمت و سطح تجهیزات هر خودرو در مقایسه با نمونه‌های هم‌کلاس موجود در بازار.

عملکرد: طراحان و مهندسان تا چه حد کار خود را در طراحی و توسعهٔ هر تراک خوب انجام داده‌اند.

بهره‌وری: بهره‌وری مصرف سوخت و تولید دی‌اکسید کربن نسبت به سایز و رقبای هر وانت.

ایمنی: توانایی در کمک به جلوگیری از تصادف به‌علاوهٔ تجهیزات ایمنی ثانویه برای محافظت از سرنشینان در یک تصادف.

مهندسی: راه‌حل‌های هوشمندانه در ساخت و دینامیک به همراه استفاده از تکنولوژی‌های مقرون‌به‌صرفه که به نفع مصرف‌کنندگان است.

2017-motor-trend-truck-of-the-year-contenders-and-finalists-02

آزمایشگاه FCA در آریزونا یک مرکز ارزیابی خودرو در سطح جهانی است با هر شیوه‌ای از سطح آزمون و شرایطی که بتوانید تصور کنید. اینجا دارای مسیرهای مختلفی همچون جاده‌های خاکی است اما برای انتخاب تراک سال آنچه که ما واقعاً بدان نیاز داریم یک مسیر کاملاً صاف و مستقیم و چهار تریلر است. چنین مسیری در آزمایشگاه FCA وجود دارد و بنابراین تراک‌های امسال را به این مکان بردیم تا کاملاً آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم. سپس به بزرگراه 68 می‌رویم که مسیری با طولی بیش از 17 کیلومتر در آن وجود دارد که تا ارتفاع 1088 متر بالا می‌رود. در این مسیر تراک‌ها با اتصال یک تریلر به وزن 3.4 تن به قلاب یدک‌کش آن‌ها مورد آزمایش قرار گرفتند و این تست به‌سرعت رقبا را از مدعیان جدا کرد.

2017-ford-f-250-lariat-4x4-and-2017-ford-f-350-lariat-4x4-67l-side

سپس به یک جادهٔ حلقه شکل به طول 35 کیلومتر می‌رویم که با یک سری از پیچ‌ها به تپه‌هایی با ارتفاع 545 متر صعود می‌کند. اینجا مسیری عالی برای ارزیابی عملکرد گیربکس وانت‌ها بود. پس از پایین آمدن از شیب‌ها نیز به بزرگراه بین ایالتی 40 رسیدیم که مکان مناسبی برای تست سروصدای باد و سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی بود. بدین ترتیب سرانجام پس از انجام بررسی‌ها و آزمایش‌های فراوان، فورد سوپر دیوتی توانست پیروز رقابت انتخاب تراک سال 2017 موتور ترند شود.

2017-ford-f-250-lariat-4x4

2017-ford-f-250-lariat-4x4-rear-end-2

2017-ford-f-250

2017-ford-f-250-lariat-4x4-and-2017-ford-f-350-lariat-4x4-67l-front-three-quarter

مشخصات فنی فورد سوپر دیوتی، تراک سال 2017 موتور ترند

Ford F350 Super Duty 2017
ترکیب موتور جلو/چهارچرخ
پیشرانه 6.7 لیتری V8 توربودیزل
قدرت 440 اسب بخار
گشتاور 1254 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
فاصلهٔ محوری 4.47 متر
طول/عرض/ارتفاع 6.76/2.44/2.0 متر
وزن خالص 3920 کیلوگرم
توزیع وزن 57/43 عقب/جلو
ظرفیت سرنشین 5 نفر
ظرفیت بار 2430 کیلوگرم
ظرفیت کشش 14.7 تن
شتاب صفر تا 96 7.6 ثانیه
مسافت 400 متر 15.8 ثانیه
قیمت پایه 54,680 دلار
قیمت تست‌شده 74,205 دلار

2017-ford-f-250-lariat-4x4-rear-wheels

2017-ford-f-350-lariat-4x4-67l-interior

2017-ford-f-250-lariat-4x4-engine-02

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *