افعی جدید با سرعت 354 کیلومتر بر ساعت

افعی جدید با سرعت 354 کیلومتر بر ساعت

دوج وایپر این روزها حسابی بین رقبای آمریکایی خود تحت فشار قرار گرفته است. زمانی تنها رقیب واقعی وایپر، شورولت کوروت بود اما حالا یک دوجین رقیب ارزان قیمت تیون شده هم مثل موستانگ شلبی و کامارو ZL1 وحتی رقیبی ژاپنی بنام نیسان GTR هم وارد گود شده اند.

2013 SRT Viper artist’s rendering
2013 SRT Viper artist’s rendering

برای رهایی از این رقابت، کرایسر مدل SRT را در سال 2013 به خانواده وایپر خواهد آورد. تصاویر منتشر شده فعلی از طریق جاسوسان برداشته شده و بر اساس آنها یک رندر نهایی آماده شده است. این می تواند تا حدود زیادی چهره خودروی جدید را عیان کند. گفته می شود نام دوج نیز از روی این ماشین برداشته خواهد شد و آن را SRT Viper صدا خواهند زد! حتی لوگوی وایپر نیز احتمالا تغییری جزئی خواهد کرد. خودرویی که برای یک جهش بزرگ آماده می شود.

داشبورد نمونه مورد آزمایش SRT
داشبورد نمونه مورد آزمایش SRT

رسیدن به سرعت 220 مایل یا 354 کیلومتر بر ساعت از اهداف این اتوموبیل پر قدرت آمریکایی است. وایپر SRT مثل چهار نسل پیشین از موتور V10 استفاده می کند. این موتور ده سیلندر با حجم 8.7 لیتر چیزی حدود 660 اسب بخار نیرو تولید می کند. گرچه ممکن است یک موتور 8 سیلندر توربو نیز با زمانبندی متغیر سوپاپها برای آن آماده شود. بنابراین چیزی از شلبی GT500 با توان 650 اسب بخار کم نخواهد آورد. یک گیربکس هفت سرعته و دو کلاچه اتوماتیک جایگزین نمونه شش سرعته قبلی می شود. سیستم کنترل ثبات به همراه ترمز های ضد قفل و تعلیق مستقل، عملکرد این خودروی سوپراسپرت آمریکایی را تکمیل خواهند کرد.

موتور 10 سیلندر نسل چهارم
موتور 10 سیلندر نسل چهارم

در داخل اتاق یک صفحه نمایشگر 8 اینچ لمسی برای نمایش و کنترل سیستم تهویه و سیستم صوتی و ناوبری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ممکن است سرعت سنج آنالوگ نیز جای خود را به نشانگر دیجیتال بدهد. قرار دادن دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان هم نشان از توجه به عملکردهای روزمره خودرو دارند.

تصویر برداشته شده توسط جاسوسان
تصویر برداشته شده توسط جاسوسان

برای دیدن این افعی باید لااقل تا آخر سال 2012 و نمایشگاه خودروی نیویورک صبر کنیم. نسل پنجم وایپر ابتدا در نمونه کوپه و سپس در فرم کانورتیبل ظاهر خواهد شد. قیمت نیز حدود 94 هزار دلار برچسب خواهد خورد که بین کوروت Z06 و ZR1 می باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *