احتمال منسوخ شدن پیشرانه‌های دیزلی پس از سال 2020

احتمال منسوخ شدن پیشرانه‌های دیزلی پس از سال 2020

از آنجایی که خودروهای الکتریکی و هیبریدی بیش از پیش در بین عامه‌ی مردم طرفدار پیدا می‌کنند، به نظر می‌رسد که پیشرانه‌های دیزلی دیر یا زود از جاده‌ها خداحافظی خواهند کرد.

2016 Chevrolet Colorado Diesel

مدیر اجرایی ولوو، هاکان ساموئلسون در نمایشگاه خودروی ژنو گفته که معتقد است پس از سال 2020 پیشرانه‌های دیزلی منسوخ خواهند شد.

1977 Mercedes-Benz 300 Diesel

او گفت:

ما باید پیشرانه‌ای دیزلی با آلایندگی‌ای در حد پیشرانه‌ی بنزینی بسازیم و درحالی‌که این امر را می‌توان انجام داد اما این کار هزینه‌بر خواهد بود و این موضوع در بلندمدت چیزی منفی است.

طبق گفته‌های ساموئلسون پیشرانه‌های دیزلی نقش مهمی در برآورده کردن قوانین آلایندگی دی‌اکسید کربن خواهند داشت اما پس از آن، احتمال منسوخ شدن این پیشرانه‌ها وجود دارد.

Refuelling with Ultimate diesel

ساموئلسون ادامه می‌دهد:

تا سال 2020 پیشرانه‌های دیزلی نقش بسیار مهمی خواهند داشت. پس از آن، سیستم‌های هیبریدی و خودروهای تمام الکتریکی کم‌هزینه‌تر خواهند شد و زمانی که قوانین خواهان آلایندگی دی‌اکسید کربن کمتر از 95 گرم در هر کیلومتر شوند، من کاملاً مطمئنم که پیشرانه‌های دیزلی نخواهند توانست به ما کمک کنند.

2013 Volvo V60 Diesel-Hybrid

ولوو در حال برنامه‌ریزی برای معرفی اولین خودروی تمام الکتریکی خود در سال 2019 بوده و باور دارد که تا سال 2025 نسخه‌ای تمام الکتریکی از تمامی خودروهای خود را خواهد داشت.

Volvo Concept Estate 2014

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *