احتمال قطع تولید برخی از مدل‌های مرسدس بنز و ب‌ام‌و

احتمال قطع تولید برخی از مدل‌های مرسدس بنز و ب‌ام‌و

طی سال‌های اخیر ارائه برندها و مدل‌های جدید توسط خودروسازان سرعت بسیار فزاینده‌ای داشته است. در این میان، مرسدس بنز و ب‌ام‌و دو مهره اصلی این جریان رو به رشد هستند که تلاش کرده‌اند کوچک‌ترین خلأ موجود در سبد محصولات خود را پر کرده و هیچ‌گونه جای خالی باقی نگذارند.

Mercedes-AMG C 63 S Coupe vs BMW M4 01

به گزارش پدال به نقل از Car and Driver، این دو خودروساز معتقدند تعداد مدل‌هایی که هم‌اکنون روی خط تولید دارند (شامل کوپه‌ها و کانورتیبل‌های متعدد) به طرز ناخوشایندی افزایش پیدا کرده است.

BMW M4 Competition v Mercedes-AMG C63 S Coupe

ایان رابرتسن (Ian Robertson) مدیر فروش و بازاریابی ب‌ام‌و در گفت‌وگو با نشریه مذکور اظهار داشته:

بجز پروژه X2 و X7 که هنوز به اتمام نرسیده‌اند، باقی سگمنت‌ها و فرم بدنه‌های مختلف بدنه را پوشش داده‌‌ایم. X2 و X7 در آینده معرفی و همزمان، چند مدل مختلف از سبد محصولات حذف خواهند شد.

bmw_x7_copy

bmw_x2_frontquarter_copy

اقبال روزافزون به کوپه‌‌های چهار درب، مدل‌های دو درب بزرگ را در معرض خطر قرار داده است. دقیقاً به همین دلیل، در سگمنت گرن کوپه هم قدم‌هایی برداشته‌ایم و در حال حاضر دو مدل بسیار خوب داریم. مردم ارتفاع پایین‌تر، عملکرد فنی قدرتمند و پویا و درب‌های عقب را همزمان در کنار هم می‌خواهند. در چنین شرایطی، حذف چند مدل فعلی از خط تولید و عرضه مدل‌های جدید (متناسب با نیاز بازار) کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

طبق گفته‌های ب‌ام‌و، پس از سال 2008 میلادی بازار خودروهای اسپرت روباز هرگز به سیاق سابق بازنگشت و در حوزه آسیا هم هیچ‌وقت با اقبال خوبی مواجه نگردید. درنتیجه تصمیم بر این شد تا جانشین Z4 در همکاری و به‌صورت مشترک با تویوتا توسعه پیدا کند.

Mercedes-Benz GLB rendering

در همین حال، دیتر زچه (Dieter Zetsche) شخص اول مرسدس بنز هم طی سخنانی در نمایشگاه 2017 ژنو گفت:

مدل‌های خاص، مخصوصاً انواع کوپه و کانورتیبل همیشه مختص گروه مشخصی از بازار مصرف بوده‌اند. ورود به حوزه چین و دیگر بازارهای درحال‌توسعه فرصت‌های بی‌شماری را برای انواع سدان‌ها محیا ساخت اما تأثیر چندانی روی مدل‌های خاص مذکور نداشت. این موضوع تولید، عرضه و زنده نگه‌داشتن این خودروها را سخت‌تر کرده است.

mercedes-amg-gt-c-roadster8

mercedes-benz-amg_gt_concept-2017-1600-01

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *