آخرین دستگاه از نسل کنونی رولزرویس فانتوم!

آخرین دستگاه از نسل کنونی رولزرویس فانتوم!

مجلل ساز بریتانیایی پس از 13 سال با نسل کنونی (هفتم) فانتوم خداحافظی می‌کند.

final-rolls-royce-phantom-2

آخرین دستگاه یک نمونه خاص و منحصربه‌فرد بر پایه نسخه LWB بوده و الهامات زیادی از کشتی‌های اقیانوسی دهه 1930 دارد. مالک آن نیز یکی از کلکسیونرهای شناخته‌شده خودروهای رولزرویس می‌باشد.

final-rolls-royce-phantom-1

در نمای بیرونی رنگ بدنه آبی مخملی براق، خط شانه دوگانه سفیدرنگ، رینگ‌های هم‌رنگ و هم‌طرح بدنه و فرشته نقره‌ای رولزرویس (Spirit of Ecstasy) را روی جلوپنجره می‌بینیم.

final-rolls-royce-phantom-3

داخل اتاق اول از همه دو عدد ساعت آنالوگ به چشم می‌خورد که شبیه به ساعت‌های رادیویی کلاسیک کشتی‌های قدیمی کار شده‌اند؛ همچنین قابلیت چرخش داشته و می‌توانند در 24 موقعیت زمانی مختلف تنظیم گردند. دیگر نکته قابل‌توجه این قسمت کف‌پوش‌های تمام دست‌ساز هستند که از پشم بره (Lambswool) ساخته شده و طرح خاصی موسوم به wake effect دارند.

final-rolls-royce-phantom-4

زیر کاپوت کشیده این فانتوم چشم‌نواز پیشرانه 6.75 لیتری V12 تنفس طبیعی با توان و گشتاور به ترتیب 453 اسب بخار و 720 نیوتون‌متر آرمیده است و شرایط را برای ثبت شتاب اولیه در 6.2 ثانیه و دستیابی به سقف سرعت 149 مایل بر ساعت (240 کیلومتر بر ساعت) محیا می‌سازد.

final-rolls-royce-phantom-7

هیچ اطلاعات دقیقی از مشخصات قیمتی آخرین نمونه نسل هفتم فانتوم در دست نداریم، اما با توجه به موارد پیشین به نظر نمی‌رسد برچسبی کمتر از حدود 470 هزار دلار و بیشتر از یک میلیون دلار داشته باشد.

final-rolls-royce-phantom-6

final-rolls-royce-phantom-5

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *