آئودی R8 ؛ خزنده سرخ ABT

آئودی R8 ؛ خزنده سرخ ABT

رسول رازقندی: آئودي ABT با آن ارتفاع اندک و قطعات سرخ و سياه الياف کربني که سرتاپاي بدنه و تريم داخل را پوشانده، بيش تر به يک خزنده مي ماند تا خودرو . . . .

ABT 2011 Audi R8 GT S
ABT 2011 Audi R8 GT S

قدرت موتور 10 سيلندر آئوديABT با 5.2 ليتر حجم، تيون شده و با افزودن سيستم اگزوزاسپرت جديد و چند تغيير ديگر، از 525 اسب به 620 اسب بخاررسيده؛ لیكن جذابيت اين خودرو، منحصر به قدرت مثال زدني وشتاب صفر تا صد 3.6 ثانيه اي يا حتي سرعت 320 يكلومتري اش نيست بلکه به دليل اجزاي چشم نواز الياف کربني سرخ و سياه آن است که علاوه بر بهبود نماي خودرو، وزن آن را کاهش داده و در نتيجه سرعت و شتاب بيش تر و هندلينگ بهتری را موجب شده است.

ABT 2011 Audi R8 GT S
ABT 2011 Audi R8 GT S

تغييرات اعمال شده توسط تيونر بخوبي محصول را متمايز ساخته است؛ براي مثال، قراردادن دو قطعه اريب عمودي در ورودي هاي هواي طرفين سپر جلو (بجاي قطع افقي سه گانه اريجينال آئودي) چهره تهاجمي خاصي به خزنده ABT داده است. در کنار اين، کاپوت جديد الياف کربني با آن کنتراست عجيبي که تيرگي اش با بدنه سرخرنگ ايجاد کرده، نماي بي نظيري ايجاد کرده است.

ABT 2011 Audi R8 GT S
ABT 2011 Audi R8 GT S

گريل جلوي آئودي R8 اسپايدر توسط تيونر دست کاري نشده اما يک اسپويلر ليپ کربني در زير سپرجلو، نماي سپر را متمايز ساخته است. اسکرت هاي جانبي زير درها در طرفين خودرو از جنس الياف کربن مشکي با يک قطعه منحني کربني ديگر که ورودي هوا در بدنه جانبي را تزيين مي کند، سرخي بدنه را به چالش مي کشند.

ABT 2011 Audi R8 GT S
ABT 2011 Audi R8 GT S

اما آنچه بيش ازهمه در نماي جانبي خودنمايي مي کند، رينگ هاي 20 اينچ مشکي براق منحصربه فردي هستند که در تيون ABT به کار رفته اند. طرح رينگ ها شبيه دست هايي است كه به كمر زده شده اند و انحناهاي رينگ پنج پر ستاره اي ABT بيننده را مسحور مي سازد.

بيشترين تغيير ظاهري را مي توان در قسمت عقب خودرو مشاهده كرد؛ جايي كه قطعات الياف كربني سرخ و مشكي دو قسمت عقب سري راننده و سرنشين كناري را برجسته و متمايزمي سازند و كه بال وسيع شبيه بال گلايدر، انگار قصد به هوابردن خودرو را دارد! یک ديفيوزر در سپر عقب كار گذاشته شده كه لبه‌هايش اريب است و سراگزوزهاي دوبل در دو طرف اين ديفيوزر به صورت اريب روي هم افتاده اند.

ABT 2011 Audi R8 GT S
ABT 2011 Audi R8 GT S

از تيون داخل هم نپرسيد و تنها درتصاوير نگاهي به داخل خودرو بيندازيد تا چشم هايتان را نوازش کند! چرم درجه يک سرخ و مشکي در کنار الياف کربني با همين رنگ ها تمام صندلي ها، درب‌ها، داشبورد و فرمان هيدروليک را در برگرفته اند، آن هم با بهترين سليقه. البته به این مجموعه، می‌بایست پدال هاي آلومينيومي اسپرت، دسته دنده فلزي مسابقه اي و کمربندهاي ايمني قرمز رنگ را نیز اضافه نمود.

در قسمت رکاب خودرو نیز نام ABT به صورت نوراني جاسازي شده تا راننده ضمن ديدن جلوي پاي خود در تاريکي، در هر بار سوار و پياده شدن نام تيونر را مقابل چشمان خود مي يابد؛ امضايی جذاب بر روي يکي از شاخص ترين محصولات يک تيونر حرفه اي!

ABT 2011 Audi R8 GT S
ABT 2011 Audi R8 GT S

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *