آمیزه‌ای از قدرت و ظرافت، معرفی آلپینا B5، برادر ناتنی M5

آمیزه‌ای از قدرت و ظرافت، معرفی آلپینا B5، برادر ناتنی M5

آلپینا، تیونر رسمی و مورد اعتماد ب‌ام‌و در نمایشگاه ژنو امسال نسل جدید مدل B5 بای‌توربو خود که بر اساس نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ ساخته شده است را رونمایی کرد. خودرویی که مثل همیشه زیبا، ظریف و پرقدرت است. این اتومبیل در دو نسخهٔ سدان و استیشن عرضه می‌شود و تمامی ویژگی‌های دوست‌داشتنی ساخته‌های آلپینا را می‌توان در آن دید مانند کیت بدنهٔ ظریف و آئرودینامیک با طراحی فوق‌العاده، رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی و کالیپرهای آبی‌رنگ ترمز.

photo_2017-03-08_01-27-40

B5 مثل همیشه با رنگ آبی منحصربه‌فرد آلپینا عرضه می‌شود اما خریداران می‌توانند رنگ سبز متالیک را هم به قیمت ۲۴۱۱ یورو برای آن سفارش دهند درحالی‌که امکان سفارش نوارهای نقره‌ای یا طلایی نیز به‌صورت اختیاری فراهم شده است؛ و درنهایت ویژگی آخر طراحی بیرونی این ماشین ورودی‌های هوای بزرگ‌تر درون سپر آن است که با بالهٔ منقش به نام Alpina تزئین شده است.

alpina_b5_bi-turbo_limousine_22

alpina_b5_bi-turbo_limousine_23

alpina_b5_bi-turbo_touring_20

اما آلپینا غیر از ظاهر به داخل سری ۵ هم توجه داشته است به‌گونه‌ای که در این قسمت شاهد فضای لوکسی هستیم که به‌صورت استاندارد در آن روکش چرم ناپا، سیستم تهویهٔ چهار منطقه‌ای، غربیلک فرمان جدید با طراحی خاص آلپینا و… ارائه شده است. لیست تجهیزات استاندارد B5 بسیار گسترده است و شامل همه‌چیز از رکاب‌های چراغ‌دار تا پلاک انحصاری شمارهٔ تولید هر دستگاه می‌شود. همچنین خریداران می‌توانند از میان دو تریم چوبی و یک‌ تریم مشکی پیانو یکی را انتخاب کنند.

alpina_b5_bi-turbo_limousine_12

alpina_b5_bi-turbo_limousine_21

اما به بخش اصلی این سوپرسدان تقویت‌شده یعنی قبل تپندهٔ آن می‌رسیم. جایی که در آن یک نیروگاه ۴٫۴ لیتری V8 بای‌توربو آلپینا با ۶۱۰ اسب بخار قدرت و گشتاور عظیم ۸۰۰ نیوتن متر خفته است. این نیروی ویرانگر از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند تا آلپینا B5 دست‌کمی از نسل جدید ب‌ام‌و M5 نداشته باشد. بدین ترتیب این خودرو در نسخهٔ سدان تنها در ۳٫۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند درحالی‌که نسخهٔ استیشن به خاطر وزن بیشتر به یک‌دهم ثانیه زمان بیشتری برای این کار احتیاج دارد. در بخش حداکثر سرعت نیز سدان B5 توانایی دستیابی به سرعت ۳۳۰ کیلومتر را دارد درحالی‌که همتای کاربردی‌ترش نهایتاً به سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. بدین ترتیب آلپینا B5 کاملاً توانایی رقابت با مرسدس بنز E63 AMG را خواهد داشت.

alpina_b5_bi-turbo_limousine_20

alpina_b5_bi-turbo_touring_21

قیمت آلپینا B5 بای‌توربو در نسخهٔ سدان از ۹۴,۱۱۸ یورو در آلمان آغاز می‌شود درحالی‌که شروع قیمت نمونهٔ استیشن از ۹۶,۸۹۱ یورو است؛ اما کسانی که مایل به پرداخت مبلغ بیشتری هستند می‌توانند مجموعه‌ای از آپشن‌های گران‌قیمت مانند دیفرانسیل لغزش محدود به قیمت ۲۷۷۳ یورو، ترمزهای عملکرد بالا به قیمت ۱۴۹۵ یورو و نمایشگر سربالا به قیمت ۱۰۰۰ یورو را برای B5 خود سفارش دهند. بااین‌حال کسانی که هنوز هم M5 جدید را بر آلپینا B5 ترجیح می‌دهند باید تا ماه سپتامبر و برگزاری نمایشگاه فرانکفورت منتظر بمانند اما به یاد داشته باشید که M5 صرفاً به‌صورت سدان عرضه می‌شود.

[دانلود ویدئو] پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *