گیربکس 8 سرعته جدید ZF و پورشه

گیربکس 8 سرعته جدید ZF و پورشه

گیربکس ساز آلمانی ZF جزئیات بیشتری از گیربکس 8 سرعته دو کلاچه جدید خود را که به همراهی پورشه توسعه یافته منتشر کرده است.

این گیربکس DCT که “کیت گیربکس هیبرید مدولار” نام گرفته تعویض‌های سریع‌تری نسبت به نسل قبلی خود داشته و باعث ایجاد راندمان بهتری می‌شود. همچنین گیربکس یاد شده با الکتریکی سازی صنعت خودرو نیز همخوانی بیشتری دارد.

Image converted using ifftoany

به لطف طراحی فوق‌العاده‌ی جدید، یکپارچه‌سازی مدول هیبریدی 100 کیلوواتی بدون افزایش طول گیربکس میسر شده است. حداکثر گشتاور قابل تحمل این گیربکس نیز 1000 نیوتون متر است.

همچنین گزینه‌ی توزیع تمام چرخ نیز وجود دارد که با استفاده از یک کلاچ نیرو را به اکسل جلو انتقال می‌دهد.

گفته شده که تلفات قدرت به لطف محدوده‌ی وسیع‌تر دنده‌ها، نسبت اضافی، سیستم روان کننده و واحد کنترل الکترونیکی گیربکس جدید تا 28 درصد کاهش‌یافته است.

2017-02-16_5_zf_hybrid_module_en

این گیربکس جدید برای پیکربندی‌های طولی جلو در چهار نسخه‌ی متفاوت (استاندارد، چهارچرخ محرک، هیبریدی، هیبریدی چهارچرخ محرک) و در کلاس گشتاوری تا حداکثر هزار نیوتون متر در دسترس است.

کلاس گشتاور با تنوع پیکربندی مدول های دو کلاچه تعریف می‌شود. این موضوع همچنین برای هیدرولیک‌های گیربکس، سیستم تعویض، قفل پارک و واحد کنترل شامل نرم‌افزار نیز صدق می‌کند.

2017-02-16_2_zf_8dt_modular_transmission_kit_en

به منظور هرچه کامپکت کردن این گیربکس، چرخ دنده‌ی جدیدی با دو شفت محوری و یک شفت جمعی مورد استفاده قرار گرفته است. دنده‌های ثابت که همگی در شفت‌های ورودی‌های گیربکس واقع شده‌اند می‌توانند چندین بار مورد استفاده قرار گیرند که این امر باعث می‌شود گیربکس پایه به‌طور قابل‌توجهی طول کمتری داشته باشد.

ZF می‌گوید: “این تنها راه برای حفظ طول موردنیاز برای هیبرید مدول و نصب اجزا در فضایی محدود بود.”

این معماری چرخ‌دنده مزیت دیگری نیز دارد. بر پایه‌ی مفهوم مدولار، این چرخ‌دنده نه تنها برای کاربردهای طولی-جلویی مناسب است بلکه می‌تواند برای انواع دیگر پیکربندی‌ها نیز استفاده شود.

zf_8-speed_dual_clutch_transmission_hybrid

ZF همچنین مدول هیبریدی را برای گزینه‌های آپشنال نیز شخصی‌سازی کرده که شامل دامپر پیچشی، یک کلاچ جداکننده با فعال‌کننده‌ها و همچنین موتوری الکتریکی است. این بخش می‌تواند مستقیماً به جایگاه کلاچ وصل شود.

این موضوع ابعاد کلی گیربکس را دستخوش تغییر نمی‌کند اما تأثیری قابل‌توجه روی مشخصات آن دارد. با حداکثر خروجی 100 کیلوواتی، قدرت ادامه‌دار 55 کیلوواتی و گشتاور 400 نیوتون متری، خودرو می‌تواند به تنهایی با اتکا به قدرت الکتریکی خود به سرعت 140 کیلومتر در ساعت برسد. با این تکنولوژی تمامی عملکردهای هیبریدی نیز قابل‌راه‌اندازی و استفاده هستند.

این گیربکس جدید در تأسیسات Brandenburg شرکت ZF ساخته شده و تولید انبوه آن با پورشه پانامرا آغاز شده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *