گلوله آلمانی: بررسی پورشه 911 GTS

گلوله آلمانی: بررسی پورشه 911 GTS

در مدت 3.6 ثانیه چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟ در پورشه 911 کررا 4 GTS مجهز به گیربکس PDK سفارشی، پاسخ سؤال رسیدن از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت است؛ و این تقریباً برابر با زمانی است که نفستان را می‌توانید برگردانید.

Porsche 911 GTS 2017

همانند تمامی مدل‌های GTS پورشه، جدیدترین نسخه‌ی 911 اسپورت حتی کارایی بهتری دارد. مهندسان پورشه قدرت و چسبندگی بیشتری را به این خودرو اعطا کرده‌اند.

Porsche 911 GTS 2017

این خودرو از همان پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی کررا و کررا S عادی استفاده می‌کند اما پورشه با توسعه‌ی توربویی جدید قدرت پیشرانه را به 444 اسب بخار رسانده است. گشتاور پیشرانه نیز به 550 نیوتون متر رسیده و بیشینه‌ی آن از دور 2150 تا 5 هزار در دسترس است.

Porsche 911 GTS 2017

با فشار کامل روی پدال گاز تنها مکثی در حد پلک زدن وجود داشته و البته در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس پاسخ توربو بهتر می‌شود اما هنوز هم این مکث را احساس می‌کنید. هرچند زمانی که دور پیشرانه بالاتر می‌رود با موجی از گشتاور روبرو خواهید بود.

Porsche 911 GTS 2017

سیستم اگزوز اسپورت به‌صورت استاندارد وجود داشته و GTS از خفه کن‌های بازنگری شده برای آزاد کردن صدای بیشتر بهره می‌برد. این هم یکی دیگر از مشکلات پیشرانه‌های توربو است که می‌تواند جذابیت شنوایی خودرو را کاهش دهد.

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

پورشه به بهبود سیستم فرمان خودرو ادامه داده و فرمان GTS واقعاً دوست‌داشتنی است. سرعت، وزن و چگونگی پاسخ اکسل جلو به دستورات راننده فوق‌العاده بوده و همه‌ی این‌ها با میزان چسبندگی‌ای که خودرو دارد، لذت رانندگی را دوچندان می‌کند. خودرویی به این بزرگی فرز و چابک بوده و مدل حاضر در تست حتی از سیستم فرمان پذیری سفارشی چرخ‌های عقب (1530 پوند) بهره نمی‌برد. هرچند خودروهای مجهز به گیربکس PDK از گشتاور برداری و دیفرانسیل عقب فعال بهره می‌برند.

Porsche 911 GTS 2017

پهنای زیاد GTS و سیستم چهارچرخ محرک باعث کشش زیاد خودرو می‌شوند و شما می‌توانید شاسی را بیش از آنچه فکر می‌کنید تحت‌فشار بگذارید زیرا بسیار باهوش بوده و به شما می‌گوید که در هر پیچ چقدر چسبندگی دارد؛ و این چسبندگی زیاد است. این موضوع را با گیربکس PDK ترکیب کنید و خواهید فهمید که 911 GTS یک خودروی عالی برای عبور از راه‌های پرپیچ‌وخم زمستانی است. با فشار پدال سمت راست سریعاً دنده‌ها سبک شده و نیروی تولیدی بدون هیچ تعللی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

Porsche 911 GTS 2017

پورشه GTS دیفرانسیل عقب و مجهز به گیربکس دستی شاید درگیری بیشتری داشته باشد اما این نسخه‌ی چهارچرخ محرک و مجهز به PDK هنوز هم توازن شاسی زیبای 911 را به نمایش می‌گذارد.

Porsche 911 GTS 2017

البته اگر بخواهید هنوز هم با خودرویی بسیار متمدن روبرو خواهید بود. دامپرهای تطبیق‌پذیر PASM و رینگ‌های 20 اینچی به‌صورت استاندارد وجود داشته و ارتفاع خودرو نسبت به مدل کررا 20 میلی‌متر کاهش یافته است. در تنظیمات اسپورت شاسی شاهد GTS سفت هستیم اما این موضوع ناراحت کننده نیست. در راه‌های پر دست انداز کمی تکان وجود دارد اما باعث از دست رفتن استواری خودرو نمی‌شود.

Porsche 911 GTS 2017

با این وجود تا زمانی که در پیست مسابقه نباشید باید از حالت نرمال استفاده کنید. وجود تکان اضافی به این معنی است که خودرو شناورتر بوده و البته سیستم تعلیق ریلکس تر آن بهتر از دیگر حالات دست‌اندازها را جذب می‌کند. پکیج اسپورت کرونوی پورشه نیز به‌صورت استاندارد وجود داشته و از دیگر جزئیات جالب GTS می‌توان به برنامه‌ی دقیق پیست اشاره کرد که زمان طی یک دور پیست را در گوشی شما نشان می‌دهد.

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

Porsche 911 GTS 2017

مشخصات پورشه 911 کررا 4 GTS

قیمت: 102120 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر تخت 3 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/550 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 307 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *