گزارش بازدید از نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران

گزارش بازدید از نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران

نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران با شرکت فعالان گوناگون این حوزه ازجمله نمایندگان برندهای مختلف دنیا و خودروسازان داخلی و نیز جمع باشکوهی از خودروهای کلاسیک کشور روز بیست‌وششم بهمن‌ماه در مجموعه شهر آفتاب آغاز بکار کرد.

نمایشگاه خودروی تهران

مراسم افتتاحیه در سادگی تمام با حضور مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت حدود ساعت یازده روز سه‌شنبه برگزار شد و مردم بلافاصله به جمع خبرنگاران و گزارشگران مختلف حاضر در محوطه غرفه‌ها پیوستند. جمعیت بازدیدکنندگان از همان لحظات اول قابل‌توجه بود و نوید یک استقبال بسیار خوب را در خود نهان داشت.

نمایشگاه خودروی تهران

سالن شماره یک روبروی درب اصلی شامل غرفه‌های چند کمپانی بزرگ یعنی هیوندای، رنو، میتسوبیشی، DS، کیا، تویوتا، لوتوس، MVM و اِم‌جی می‌شد که بزرگ‌ترینشان نیز متعلق به رنو و اِم‌جی بود. هیوندای محصولات شناخته‌شده و مرسوم خود مثل سانتافه، سوناتا، اِلانترا و اَکسنت را به نمایش گذاشت و بجز سوناتا هایبرید و توسان 2017 بقیه نماینده‌هایش تازگی خاصی نداشتند.

dsc_1421

کمی آن‌طرف‌تر آرین موتور پویا مدل‌های 2017 میتسوبیشی را با خود آورده بود و تلاش زیادی برای جلب نظر و توجه بازدیدکنندگان و مشتریان می‌کرد.

نمایشگاه خودروی تهران

رنو اما پا را فراتر گذاشت و علاوه بر دو مدل تلیسمان و کولئوس، چند خودروی نو شامل فلوئنس برقی، توییزی (Twizy)، زوئی (Zoe) و سوپراسپرت R.S.01 در معرض نمایش عموم قرار داد. حضور R.S.01 واقعاً یک سورپرایز قابل‌توجه به شمار می‌رفت و از اهمیت نمایشگاه خودروی تهران برای شرکت‌های واردکننده خبر می‌داد.

نمایشگاه خودروی تهران

آن‌سوی سالن تویوتا در غرفه‌ای کوچک‌تر توجهات زیادی را به سوی خود می‌کشاند. نمایش کراس‌اوور C-HR حرکتی بسیار نوآورانه و جالب‌توجه از ایرتویا بود که حقیقتاً حس همگام بودن با اتفاقات روز دنیای خودرو را در اذهان بازدیدکنندگان القا می‌کرد.

نمایشگاه خودروی تهران

لوتوس مدل‌های الیزه S و الیزه 220 کاپ را با خود آورد. این رودسترهای سریع و جذاب با رنگ‌های زیبا و چشم‌نواز خود جلوه‌ای خاص به نمایشگاه تهران بخشیدند. تقریباً تمامی مردم حاضر در اطراف غرفه حداقل برای چند ثانیه مکث کرده و به خودروها خیره می‌شدند. لوتوس شاید در تصاویر خیلی به دل ننشیند، اما در ملاقات رودررو واقعاً دل‌نشین و دوست‌داشتنی می‌نماید.

نمایشگاه خودروی تهران

دیگر غرفه‌ای که در این گوشه از سالن به چشم می‌خورد، متعلق به مدیران خودرو و محصولات چری و MVM بود که همان مدل‌های کنونی موجود در بازار شامل تیگو5، X22، X33 S و البته کراس‌اوور جدید تیگو7 را شامل می‌شد. به جرئت می‌توان گفت تیگو7 یک سر و گردن بالاتر و بهتر از سایرین بوده و نمای بصری جذاب‌تری ارائه می‌کند.

نمایشگاه خودروی تهران

در کنار مدیران خودرو اِم‌جی پارس موتور قرار داشت. این شرکت پس از برجام توانست با سایک موتور چین قرارداد ببندد و تولید خودروهای اِم‌جی را در داخل کشور آغاز کند. 550 هایبرید، 360، RX5 و 6 توربو دیزل و مسابقه‌ای BTCC به همراه مدل‌های 950 و E50 رووی (Roewe) فهرست نمایندگان این شرکت برای نمایشگاه تهران را تشکیل می‌دادند که انصافاً هم طیف خوب و جذابی را به نظر می‌رسید.

نمایشگاه خودروی تهران

مرکز سالن محل حکم‌فرمائی پرشیا خودرو بود. حضور سری 7 جدید، i8، سه کراس‌اوور X1، X3 و X4 به همراه دو گونه از سری 2 اَکتیو تورِر توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد. وقار، سنگینی، متانت و نگاه گیرای سری 7 آن‌قدر جذاب است که حقیقتاً نمی‌توان به‌سادگی از کنارش رد شد. حضور i8 در کنار آن نیز تضاد جالبی را بوجود آورده بود و دو روح متفاوت را به نمایش می‌گذاشت. غرفه روبروییِ ب‌ام‌و به اطلس خودرو اختصاص داشت. انواع خودروهای کنونی موجود در بازار به علاوه ریو هاچبک و دو عضو جدید یعنی اپتیما هایبرید و نسل تازه اسپورتیج در اِستیج حاضر بودند و امکان بررسی و واکاوی کامل برای مردم فراهم شده بود.

نمایشگاه خودروی تهران

یکی از سالن‌های کناری تماماً به تصاحب ماموت و مایان (نماینده برند فوسو) درآمد. نسخه‌های مختلف کامیون‌ها و کشنده‌های اسکانیا، تجهیزات گوناگون حمل بار ازجمله کانتینرهای یخچالی، تانکر و کفی و نیز یک دستگاه کامیونت فوسو کانتر (Canter) در این بخش حضور داشتند و حضورشان در کنار هم سنگینی جذابی به فضای سالن بخشیده بود. جداً تماشای انواع خودروهای سنگین اسکانیا و تجهیزات وابسته صفای خاصی دارد که تنها اهل خودرو متوجه آن هستند.

نمایشگاه خودروی تهران

imag3075

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

imag3069

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

کارمانیا خودرو علاه بر S6 و E6 طی مراسمی از دو مدل سانگ و F3 پرده‌برداری کرد. داتیس خودرو تنها ولوو XC90 با تریم T6 را در معرض دید عموم قرار داده بود. کارسان یکتا هم با دو وانت باری کاکی KY 5 و KY 6 سعی در شناساندن هرچه بیشتر خود به‌عنوان اولین تولیدکننده مینی تراک در ایران می‌داشت.

نمایشگاه خودروی تهران

در گوشه‌ای دیگر شرکت بریلیانس دو دستگاه تاکسی سیاه لندن را با امکانات بیشتر به نمایش گذاشت و از فروش آن به اشخاص حقیقی و شرکت‌های مسافربری خاص خبر داد. روی هردو خودرو نام TX4 به چشم می‌خورد و داخل اتاق ردیف عقب بوسیله یک حائل از بخش راننده جدا شده بود. تاکسی‌های سیاه یکی از نمادهای قدیمی پایتخت انگلستان هستند و حضورشان در کشور سوال‌های زیادی را به همراه می‌آورد.

dsc_1509

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

dsc_1485

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

dsc_1434

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

dsc_1503

dsc_1504

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

dsc_2144

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

dsc_1811

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *