کپی کامل لیفان از فورد S-Max

کپی کامل لیفان از فورد S-Max

اشتباه نکنید! این یک فورد S-Max نیست! این خودرو لیفان Xuanlang یک MPV جدید چینی است که به‌طور کامل از S-Max کپی شده است. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این خودرو بسیار به MPV فورد شباهت دارد اما درعین‌حال قیمت بسیار ارزانی دارد. قیمت Xuanlang به‌عنوان یک MPV هفت‌نفره از تنها 69,800 یوآن معادل 10,100 دلار شروع شده و نهایتاً به 106,800 یوآن برابر با 15,500 دلار ختم می‌شود.

lifan-xuanlang-11

بررسی را با طراحی بیرونی آغاز می‌کنیم که در آن در بخش پروفیل جانبی، لیفان خط سقف، خطوط پنجره‌ها، ستون‌ها، پنجره‌های جانبی سوم، خط شانه، دستگیرهٔ درها و حتی رینگ‌های آلیاژی فورد را هم کپی کرده است! البته در حال حاضر S-Max در چین عرضه نمی‌شود و بنابراین امکان انجام مقایسهٔ قیمت‌های محلی میان این دو خودرو وجود ندارد.

lifan-xuanlang-12

از قسمت جلو که به محصول جدید لیفان نگاه می‌کنیم بازهم کپی فاحش خصوصاً در چراغ‌ها کاملاً به چشم می‌خورد و Xuanlang تنها در جلوپنجره و سپر تفاوت‌هایی با S-Max دارد. روند کپی کاری لیفان به بخش عقبی خودرو هم کشیده شده و در اینجا هم شاهد نمایی کاملاً مشابه فورد با تغییراتی جزئی در چراغ‌ها هستیم.

lifan-xuanlang-13

در این جدول مقایسهٔ ابعاد لیفان Xuanlang و فورد S-Max را ملاحظه می‌کنید:

فورد S-Max لیفان Xuanlang
طول 4.796 متر 4.720 متر
عرض 1.916 متر 1.840 متر
ارتفاع 1.655 متر 1.665 متر
فاصلهٔ محوری 2.850 متر 2.780 متر

لیفان برای این MPV جدید خود سه پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی را در نظر گرفته است. موتور اول یک نمونهٔ 1.8 لیتری با 133 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که موتور دوم از نوع 2 لیتری با 141 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور است اما پیشرانهٔ آخر برخلاف دو موتور قبلی، یک واحد 1.5 لیتری توربو است که البته مشابه موتور 2 لیتری 141 اسب بخار قدرت دارد ولی گشتاور بیشتری برابر با 234 نیوتن متر تولید می‌کند.

lifan-xuanlang-9

برای انتقال نیروی این موتورها یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی مشترکاً برای هر سهٔ آن‌ها در نظر گرفته شده است اما اوضاع در بخش نمونه‌های اتوماتیک متفاوت است چراکه در اینجا برای موتورهای 1.8 لیتری و 2 لیتری تنفس طبیعی یک گیربکس CVT ارائه شده درحالی‌که برای موتور 1.5 لیتری توربو یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

lifan-xuanlang-10

اما لیفان در کپی طراحی Xuanlang تنها به بخش بیرونی بسنده نکرده است بلکه نمای داخلی این MPV را هم از نمونهٔ آمریکایی کپی‌برداری کرده است به‌گونه‌ای که کنسول مرکزی، صفحه‌نمایش مرکزی، غربیلک فرمان، دریچه‌های تهویه و خط روی داشبورد جلوی سرنشین کاملاً به فورد S-Max شباهت دارند؛ اما برخلاف بسیاری از رقبا، لیفان از صفحه آمپر دیجیتالی در این MPV استفاده نکرده و بجای آن یک صفحه آمپر خسته‌کنندهٔ آنالوگ با تِم آبی‌رنگ را بکار برده است.

lifan-xuanlang-14

lifan-xuanlang-2

lifan-xuanlang-1

علاوه بر این، صفحه‌نمایش مرکزی Xuanlang هم برای چین 2017 نسبتاً تکنولوژی پایین محسوب می‌شود چراکه اندازهٔ آن تنها 8 اینچ بوده و لمسی هم نیست. بااین‌حال چون این MPV چینی کاملاً با نگاه به فورد S-Max ساخته شده است مطمئناً خودروی بزرگ و جاداری است به‌گونه‌ای که توانایی حمل هفت نفر را در سه ردیف صندلی داشته و درعین‌حال از صندوق بار بزرگی هم برخوردار است.

lifan-xuanlang-4

lifan-xuanlang-3

lifan-xuanlang-6

lifan-xuanlang-5

مطمئناً به‌زودی کیت‌های تبدیل لیفان Xuanlang به فورد S-Max نیز مانند همان‌هایی که زوتی SR8 را در ظاهر به یک پورشه ماکان تبدیل می‌کنند، به بازار خواهند آمد. ولی بااین‌حال هنوز هم نمی‌توان Xuanlang را یک S-Max برای چین تلقی کرد چراکه این خودرو هنوز هم یک لیفان است.

lifan-xuanlang-8

lifan-xuanlang-7

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *