کراس‌اوور 8 هزار دلاری جنرال موتورز در چین

کراس‌اوور 8 هزار دلاری جنرال موتورز در چین

جنرال موتورز ممکن است سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی SUVهای بزرگ خود انجام دهد اما این غول خودروسازی آمریکا به‌تازگی سری کاملی از کراس‌اوورهای کوچک را هم معرفی کرده است. این کراس‌اوورها عبارت‌اند از شورلت ترکس و بیوک انکور (یا اوپل موکا در اروپا) درحالی‌که این شرکت هم‌اکنون در حال کار بر روی کادیلاک XT3 نیز هست.

baojun-510-5

اما آنچه که اینجا می‌بینید، جدیدترین عضو خانوادهٔ کراس‌اوورهای کوچک جنرال موتورز است که البته برند آن ممکن است برایتان ناآشنا باشد. این خودرو محصول سرمایه‌گذاری مشترک جنرال موتورز و شرکت چینی سایک است و بائوجون 510 نام دارد. این کراس‌اوور کوچک صرفاً برای بازار چین توسعه پیدا کرده و فقط در این کشور عرضه خواهد شد.

baojun-510-3

23546827

23546826

بائوجون 510 برای اولین بار چند ماه پیش در نمایشگاه خودرو گوانگژو به نمایش درآمد اما حالا قیمت آن برای عرضه در بازار چین اعلام شده است. این کراس‌اوور کوچک از هم‌اکنون در نمایندگی‌های فروش با قیمتی از 54,00 یوآن معادل تنها 8 هزار دلار به فروش می‌رسد. این قیمت، 5 هزار دلار کمتر از قیمت ارزان‌ترین خودروی جنرال موتورز در بازار ایالات‌متحده یعنی شورولت اسپارک است. حتی بالاترین تیپ بائوجون 510 نیز 69,800 یوآن یا در حدود 10 هزار دلار قیمت دارد.

23457698

23457699

23457700

23457702

این کراس‌اوور آمریکایی-چینی مجهز به یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر با 110 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

baojun-510-1

شاید نباید با چنین قیمتی انتظار کیفیت بالا یا تجهیزات و آپشن‌های زیادی را از این خودرو داشت اما بائوجون 510 به طرز شگفت‌آور به تجهیزات کاملی مجهز شده است. جنرال موتورز در این خودرو از عایق‌های صوتی باکیفیت بالایی استفاده کرده درحالی‌که همچنین برای آن سانروف پانوراما، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، آینه‌های برقی با گرم‌کن و یک صفحه‌نمایش 8 اینچی را هم ارائه کرده است که واقعاً برای خودرویی با این قیمت، شگفت‌انگیز است.

img_1129

baojun-510-2

baojun-510-4

بنابراین انتظار می‌رود بائوجون 510 در بازار چین با استقبال بالایی مواجه گردد و این در حالی است که خودروسازان ما همچنان پنجره‌های برقی و گرم‌کن شیشهٔ عقب را آپشن تلقی کرده و بابت آن پول بیشتری را از مصرف‌کنندهٔ ایرانی طلب می‌کنند آن‌هم برای خودروهایی تاریخ‌مصرف گذشته، بی‌کیفیت و با قیمتی نجومی.

23457701

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *