کانسپت تویوتا آی‌-تریل بدون پدال در ژنو

کانسپت تویوتا آی‌-تریل بدون پدال در ژنو

کانسپت جایگزین تویوتا برای خودروهای کامپکت معمولی، حمل‌‌و‌نقل عمومی روزانه و موتورسیکلت‌ها، یک سه‌چرخه کوچک الکتریکی است که هیچ‌گونه پدالی در آن دیده نمی‌شود. این کانسپت که تویوتا آی-تریل (i-TRAIL) نام دارد، رؤیای حمل‌ونقل شهری این خودروساز در آینده است که در نمایشگاه اتومبیل ژنو به نمایش گذاشته شده است.

2017-toyota-concept-i-tril-static-02

toyota-concept-i-tril-04

مطابق گفته تویوتا، مطالعات اروپایی نشان می‌دهد که این قاره، رشد بیشتری را در شهرهای کوچک و متوسط در نواحی بزرگ شهری نظیر پاریس و لندن تجربه خواهد کرد. مدل آی-تریل تویوتا، خودرویی که برای نوع خاص و جدیدی از مشتریان توسعه پیدا کرده است؛ یک خانم خانه‌دار ۳۰ تا ۵۰ ساله به همراه دو فرزندش و یک زندگی فعال که سفرهای زیادی را در نواحی حاشیه‌ای شهری می‌طلبد.

toyota-concept-i-tril-05

آی-تریل که توسط تویوتا موتورز اروپا و استودیوی طراحی این خودروساز در شهر نیس فرانسه توسعه داده شده، مجهز به یک موتور الکتریکی است، تنها به اندازه ۵۹۰ کیلوگرم وزن دارد، طولش به زحمت به ۲۷۵ سانتی‌متر می‌رسد، ارتفاعش کمتر از 1.5 متر است و عرض جلوی آن تنها ۱۲۱۹ میلی‌متر است. این در حالی است که عرض عقب بدنه تنها ۶۱ سانتی‌متر است. با توجه به اینکه چرخ‌ها و گل‌گیرهای جلو از بدنه جدا شده و همین‌طور مفصلی که تویوتا بین محور عقب و کابین درنظر گرفته، کانسپت آی-تریل تکنولوژی جدید خودروساز موسوم به اکتیو لین یا «متمایل شدن خودرو به صورت هوشمند» را به نمایش گذاشته است؛ تکنولوژی‌ای که قبلاً برای اولین بار در کانسپت i-Road معرفی شده است. به گفته تویوتا، این تکنولوژی برای پایداری و چسبندگی خودرو مفید خواهد بود و در عین حال، لذت بیشتر رانندگی و کاهش خط حالت تهوع برای سرنشینان خودرو را در پی خواهد داشت.

toyota-concept-i-tril

موقعیت رانندگی تویوتا موسوم به «مشغولیتِ راحت» به منظور برآورده کردن نیازهای گروه خاصی از مشتریان ارائه شده است. ارتفاع این موقعیت رانندگی، اندکی از حالت عادی بالاتر است و افتادگیِ بیشتری نیز به سمت عقب دارد. تویوتا می‌گوید که این کار باعث می‌شود که راننده، درگیری بهتری با هدایت فرمان داشته باشد. در حالتی که هیچ‌گونه نگرانی نسبت به وجود پدال وجود ندارد، راننده می‌تواند پاهای خود را کشیده و از هر نوع کفش و پوششی در پاهای خود استفاده کند. کنترل فرمان، گاز و ترمز، همگی با استفاده از تکنولوژی «رانندگیِ سیمی» در ابزارهای ویژه دست‌های راست و چپ پیش‌بینی شده‌اند.

toyota-concept-i-tril-01

تمام کنترل‌ها، دکمه‌ها، کلیدها و پنل ابزارها به‌وسیله یک نمایشگر سر بالا و یک سیستم جدید رابط کاربری ماشین انسان (HMI) جایگزین شده‌اند. سیستم HMI سیستمی است که بر وی تکنولوژی کنترل صوتی تمرکز دارد و به راننده این امکان را می‌دهد که با هوش مصنوعی وسیله نقلیه ارتباط برقرار کند و کنترل سیستم‌های چندرسانه‌ای و سرگرمی را در اختیار داشته باشد.

toyota-concept-i-tril-02

toyota-concept-i-tril-03

2017-toyota-concept-i-tril-exteriordet-01

toyota-i-tril-front-end-02-1

toyota-i-tril-rear-three-quarter-1

toyota-concept-i-tril-06

2017-toyota-concept-i-tril-exteriordet-04

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *