ژاپنی ارزان‌شده؛ معرفی نمونه جدید میتسوبیشی ASX در سال 95

ژاپنی ارزان‌شده؛ معرفی نمونه جدید میتسوبیشی ASX در سال 95

از اوایل قرن جدید میلادی شاهد حضور اتومبیل‌های کوچک بی‌هویتی در خیابان‌ها بودیم که نه شباهتی بهSUV ‌های با قابلیت ژاپنی داشتند نه شباهتی به هاچ‌بک‌های کوچک و کم مصرف اروپایی‌، آن‌ها را کراس‌اوور صدا می‌زدند.

در گذر زمان اقبال بازار به روی اتومبیل‌هایی با مختصات ظاهری SUV و قابلیت‌‌های حرکتی یک سدان کوچک و مصرف پایین یک موتور سیکلت گشوده شد و به جز خودرو‌سازان کره‌‌ای که برای هر بازاری، خودرویی در آستین دارند حتی خودرو‌سازان آمریکایی و ژاپنی شروع به ساخت کراس‌اوورهای شهری کردند با موتورهای 2 لیتری و 2.5 لیتری کوچک 4 یا 6 سیلندر با قابلیت‌های دو دیفرانسیل یا تک دیفرانسیل و کم‌ صرف برای استفاده روزانه.

ژاپنی ارزان‌شده؛ معرفی نمونه جدید میتسوبیشی ASX در سال 95

یکی از این خودرو‌سازان میتسوبیشی بود که مردم ایران آن‌را با خودروی با کیفیت و قدرتمند پاجرو به یاد می‌آوردند خودرویی که بسیاری از نهاد و سازمان‌های دولتی آن را با موتور 6 سیلندر 3 لیتری استفاده می‌کردند و بعد ها خودروسازی بهمن نمونه 3.5 لیتری آن را در ایران مونتاژ کرد.

ASX جدید برای سال 95 (2016) فیس لیفت مختصری را تجربه کرده و خشن تر از قبل به نظر می رسد، در نمای رو‌به‌رو ما با چهره ای مشابه لنسر 2014 مواجه هستیم که ارتفاع بیشتری دارد البته دلیل آن خط مشی طراحی میتسوبیشی در طراحی جلو پنجره و چراغ های خودرو های خود است‌.

ژاپنی ارزان‌شده؛ معرفی نمونه جدید میتسوبیشی ASX در سال 95

جلوپنجره بزرگ ذوزنقه‌ای که توسط بخشی از جنس فایبر گلاس برای نسب پلاک به دو بخش تقسیم شده است و چراغ‌های کشیده و بزرگ جلو با امکاناتی نظیر سیستم روشنایی خودکار و سیستم شست وشوی چراغ و در بخش مه شکن‌‌ها که نسبت به نسل قبلی حاشیه باریک LED روشنایی در روز به مه شکن‌های زنون اصلی آن اضافه شده است.

در نمای عقب اتومبیل همانند نسل قبلی از چراغ‌های دو تکه استفاده شده اما هنوز هم از اگزوز تکی در سمت راست سپر عقب استفاده می‌شود که آن‌را بسیار قدیمی جلوه می‌دهد.

اما در نمای فیس لیفت شده ASX 2016 میتسوبیشی با کمترین هزینه و استفاده از مقداری پلاستیک در نمای جلو سعی در تغییر ظاهر آن داشته که می‌توان در تغییر شکل جلوپنجره خودرو و نه در بخش های دیگر شاهد آن بود.

ژاپنی ارزان‌شده؛ معرفی نمونه جدید میتسوبیشی ASX در سال 95

در نمای داخلی اتومبیل همه چیز دقیقا مانند بیرون اتومبیل ساده و بدون هیچ اضافه گویی طراحی شده بر خلاف خودرو های کره‌ای که شما را با انبوهی از کلید و دکمه مواجه می‌کنند میتسوبیشی همه چیز را خلاصه و مفید در اختیار می‌گذارد تا برای فعال کردن کروز کنترل خودرو مجبور نباشید در محیطی خلوت پارک کنید و دفترچه آن‌را مطالعه کنید.

ژاپنی ارزان‌شده؛ معرفی نمونه جدید میتسوبیشی ASX در سال 95

اما در پیشرانه شاید بتوان گفت که میتسوبیشی ASX فیس لیفت با موتور 2.0 لیتری و قدرتی در حدود 150 اسب بخار بر روی کاغذ در مقایسه با رقابایی همچون RAV4 ، اسپورتیج، IX 35، نیسان قشقایی، آنچنان حرفی برای گفتن نداشته باشد اما می‌توان به وزن کمتر آن اعتماد کرد‌ که می تواند کمبود قدرت را نسبت به رقبا جبران کند.

همچنینبر اساس شنیده هاشرکت وارد کننده برای سال 95 احتمالا اقدام به عرضه نسخه ارزان قیمت تری از ASX خواهد کرد،نسخه‌ای که برای پایین‌تر آمدن قیمت تمام شده بسیای از امکانات آن حذف شده و از موتور 1.6 لیتری به همراه گیربکس دستی استفاده می‌کند و همچنین کاهش تعداد ایربگ‌ها از 7 عدد به 2 عدد تنها برای سرنشین جلو و راننده عدم وجود روکش‌های صندلی چرمی و چراغ‌های زنون به همراه شیشه شور چراغ و سقف پانورما و… .

ژاپنی ارزان‌شده؛ معرفی نمونه جدید میتسوبیشی ASX در سال 95

البته این نسخه ارزان که احتمالا کمتر از یکصد میلیون تومان قیمت خواهد داشت، برخلاف مدل اصلی در قالب مدل های قبل از فیس لیفت عرضه می شود و بدین ترتتیب تشخیص این دو خودرو از یکدیگر در خیابان نیز به راحتی ممکن خواهد بود،

اما نکته کلیدی اینجاست که در این صورت، عملا تفاوت ظاهری عمده ای بین نمونه های قبلی اتوماتیک (با قیمت حدود 150 میلیون تومان) و این سری جدید ارزان قیمت وجود نخواد داشت، نکته ای که شاید به مذاق مشتریان قبلی ASX چندان خوش نیاید.

ژاپنی ارزان‌شده؛ معرفی نمونه جدید میتسوبیشی ASX در سال 95

با چنین توصیفی می توان گفت که این مدل دستی و 1.6 لیتری از ASX برای رفتن به جنگ انواع و اقسام کراس اوور های چینی موجود در بازار آماده شده و مشتریان بعد از عرضه این خودرو می توانند بین خودروهای گمنام و نسبتا پر امکانات چینی، یا این ژاپنی اصیل اما سبک سازی شده و دنده دستی، یکی را برگزینند.

ژاپنی ارزان‌شده؛ معرفی نمونه جدید میتسوبیشی ASX در سال 95

قلب تپنده 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ این مدل ارزان سازی شده، توان تولید 117 اسب‌بخار نیرو را دارد و حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت را برای آن به ارمغان می‌آورد.

اما در نمونه‌های فیس لیفت شده با موتور‌های 2 لیتری برای مصرف کننده عرضه می‌‌شود که مجموعه نیرو به وسیله گیربکس هوشمند CVT به دیفرانسیل جلو و در صورت فعال کردن سیستم به هر دو دیفرانسیل می‌رسد که در این بخشمیتسوبیشیدر نمونه‌های فیس‌لیفت برای افزایش لذت رانندگی از شیفتر‌های پشت فرمان استفاده کرده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *