چرا نسخه AMG پیکاپ مرسدس X کلاس ساخته نمی‌شود؟!

چرا نسخه AMG پیکاپ مرسدس X کلاس ساخته نمی‌شود؟!

کانسپت پیکاپ مرسدس X کلاس که حدود 3 هفته‌ی پیش رونمایی شده پیش‌نمایشی جالب از نسخه‌ی تولیدی پیکاپ این شرکت پرآوازه در انتهای سال 2017 است؛ اما نفس خود را برای تولید پرفورمنس تر این خودرو حبس نکنید چراکه رئیس بخش AMG آقای توبیاس موئرز به‌طور واضح اعلام کرده که به خاطر سه دلیل درست این موضوع رخ نخواهد داد.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-05

اولین و مهم‌ترین دلیل این است که بازار بزرگی برای توجیه ساخت چنین مدلی وجود ندارد. موئرز توضیح می‌دهد که شاید این خودرو در بازار استرالیا با استقبال خوبی مواجه شود اما برای حضور پررنگ در سایر نقاط جهان باید تقاضای زیادی برای نسخه‌ی ساخت AMG وجود داشته باشد درحالی‌که طبق تحلیل‌های مرسدس این تقاضا قطعاً وجود نخواهد داشت.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-08

دومین دلیل اینکه نسخه‌ی آماده‌ی تولید X کلاس یک مرسدس بنز خالص نیست و همان‌طور که می‌دانیم بر مبنای نیسان ناوارا ساخته شده است. با وجود اینکه مرسدس به‌طور چشمگیری اسب کاری خود را به منظور داشتن لیاقت نشان شرکت اصلاح کرده اما در نهایت هنوز هم یک پیکاپ با زیرساخت نیسان ناوارا است.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-14

دلیل آخر این است که شاید ساخت نسخه‌ی مرسدس-ای ام جی پیکاپ X کلاس با وجهه و تصویر برند سازگار نباشد. البته نباید فراموش کرد که چندین سال پیش مدل R63 AMG وجود داشته است.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-16

درحالی‌که ساخت نسخه‌ی AMG در دستور کار نیست اما نسخه‌ای خاص با جزئیات بصری AMG به منظور ایجاد چهره‌ای گیراتر از X کلاس در دسترس خواهد بود البته هیچ بهبود مکانیکی را نخواهیم دید.

mercedes-benz-x-63-amg2

همان‌طور که قبلاً گفته شده پیکاپ مرسدس در حقیقت توسط نیسان و در بارسلونای اسپانیا ساخته خواهد شد و از آنجا به اروپا، استرالیا و آفریقای جنوبی صادر خواهد شد. این خودرو همچنین در آغاز سال 2018 توسط رنو و در کوردوبای آرژانتین و برای بازارهای آمریکای جنوبی ساخته خواهد شد. مرسدس اعلام کرده که این خودرو در بازار آمریکای شمالی حضور نخواهد یافت.

منبع: motor1

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *