چرا ب‌ام‌و M3 هنوز هم فوق‌العاده است؟

چرا ب‌ام‌و M3 هنوز هم فوق‌العاده است؟

نسل فعلی ب‌ام‌و M3 که با کد داخلی F80 شناخته می‌شود غالباً بی‌حس و خیلی بزرگ دانسته شده و گفته می‌شود برای سریع رفتن بیش‌ازحد به تکنولوژی متکی است. مدل‌های گذشته‌ی M3 همگی خودروهایی دلپذیر، دقیق و ارتباطی بوده‌اند و این نسل نیز حداقل درگیر کننده است. هرچند همه‌چیز این خودرو بد نیست و هنوز هم چیزهای دوست‌داشتنی‌ای درباره‌ی آن وجود دارد. بلومبرگ به ما می‌گوید چرا!

هنوز با گیربکس دستی عرضه می‌شود:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

bmw-m3

رنگ‌های عالی: خودروهای M ب‌ام‌و همیشه تاریخچه‌ای از عرضه با برخی رنگ‌های فوق‌العاده را داشته‌اند. رنگ‌های مخصوص M همیشه در بین طرفداران ب‌ام‌و محبوب بوده و تعداد محدودی از خریداران رنگی غیر از رنگ‌های M را انتخاب می‌کنند. خوشبختانه این سنت هنوز هم زنده بوده و M3 کنونی واقعاً گزینه‌ی رنگ‌های فوق‌العاده‌ای را پیش رویتان می‌گذارد. رنگ‌های زرد متالیک آستین، آبی یاس مارینا، سیلورستون متالیک و نارنجی صخیر همگی گزینه‌هایی جذاب به شمار می‌روند.

bmw-m3-facelift-2

هنوز هم یک سدان اسپورت کامل است: درحالی‌که این خودرو به خاطر فقدان ارائه‌ی تجربه‌ی خالص موجود در مدل‌های گذشته سرزنش می‌شود اما M3 هنوز هم سدان اسپورت با سواری فوق‌العاده است. اگرچه فرمان خودرو خیلی سرزنده نیست و صدای پیشرانه نیز نسبت به گذشته چنگی به دل نمی‌زند اما دینامیک خودرو تیز و هیجان‌انگیز است. این خودرو عنوان سریع‌ترین M3 تاریخ را نیز یدک می‌کشد.

bmw-m3-facelift

ظاهر فوق‌العاده: بلومبرگ نمای عقب را ذکر می‌کند و ادعا دارد که این بخش جذاب است؛ و درحالی‌که این موضوع درست است اما با وجود پکیج مسابقه‌ای، کل خودرو زیبا به نظر می‌رسد. رینگ‌های 20 اینچی 666M و تریم مشکی از جزئیات جذاب خودرو هستند. شاید این خودرو به زیبایی E46 M3 نباشد اما هنوز هم مدل زیبایی به شمار می‌رود.

2016-bmw-m3-engine

پیشرانه‌ی عالی: شاید پیشرانه‌ی 6 سیلندر خطی 3 لیتری توربو در M3 کنونی جذاب‌ترین پیشرانه‌ی 6 سیلندر خطی نباشد اما هنوز هم عالی است. صدای این پیشرانه می‌توانست بهتر باشد اما قدرت باورنکردنی آن بدون تأخیری تحویل می‌شود. با قدرت 425 اسب بخاری (444 اسب بخار در پکیج مسابقه‌ای) و گشتاور 550 نیوتون متری M3 می‌تواند ظرف مدت 3.9 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت برسد.

bmw-m3-facelift-1

تجمل: علیرغم این همه قدرت، پرفورمنس و دینامیک رانندگی، M3 هنوز هم خودرویی کاملاً لوکس است. صندلی‌های خودرو فوق‌العاده راحت هستند و در کابین شاهد تکنولوژی‌های مدرنی هستیم. مواد بکار رفته در کابین درجه‌یک بوده و کیفیت ساخت آن نیز مثال‌زدنی است.

2016-bmw-m3-interior-5

تکنولوژی کافی: ب‌ام‌و های مدرن همیشه با تکنولوژی‌های فراوانی عرضه می‌شوند. از هشدار خروج از خط گرفته تا ترمز خودکار، مدل‌های مختلف ب‌ام‌و تقریباً چهار چرخ‌هایی کامپیوتری محسوب می‌شوند. هرچند M3 تنها دارای تکنولوژی‌هایی است که شما نیاز دارید. این خودرو دارای سیستم اطلاعات سرگرمی فوق‌العاده‌ی iDrive، دوربین پشتی و هدآپ دیسپلی خیال‌انگیز است.

BMW-M3-M3-Competition-Package-1

تجربه‌ی رانندگی گیرا: خودروهای پرفورمنس زیادی در کلاس M3 حضور دارند که از آن جمله می‌توان به مرسدس-ای ام جی C63 اشاره کرد؛ اما M3 یکی از معدود خودروهایی است که گیرایی بالایی دارد. ای ام جی C63 کمی نرم و راحت است و فاقد آن گیرایی و تیزی ب‌ام‌و می‌باشد. اگر خواهان سواری کاملاً اسپورتی باشید M3 خودروی شماست.

2016 BMW M3 Competition Package

سرعت: در روزهایی که تعداد زیادی خودرو با قدرت بالای 500 اسب بخار حضور دارند شاید 425 اسب بخار زیاد به چشم نیاید اما این مقدار برای M3 بیش‌ازحد کافی است. با شتاب زیر 4 ثانیه این خودرو در کلاس خود از عهده‌ی رقبای زیاد با قدرت بیشتر برمی‌آید. بخش اعظم این موضوع به خاطر گشتاور تولیدی پیشرانه‌ی توربو است که به M3 اجازه می‌دهد که از گشتاور در دورهای بیشتری بهره بگیرد.

bmw-m3-facelift-3

قیمت: درحالی‌که این خودرو ارزان نیست اما هنوز هم چیزهای زیادی نصیبتان می‌شود. با بهای آغازی 64 هزار دلاری،M3 ترکیب مناسبی از خودروی لوکس و اسپورت است. M3 نوعی از خودرو است که با آن می‌توان بچه‌ها را به مدرسه برد و همچنین در آخر هفته‌ها به پیست سر زد. انتخاب پکیج مسابقه‌ای بهای خودرو را به حدود 70 هزار دلار می‌رساند اما این اضافه پرداخت ارزشش را دارد زیرا مواردی چون رینگ‌های برجسته، قدرت بیشتر، صندلی‌ها و اگزوز بهتر را دریافت می‌کنید. با 70 هزار دلار خودروهای معدودی وجود دارند که می‌توانند با توانایی‌های M3 رقابت کنند.

منبع: bloomberg

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *