چراغ های دیجیتالی با قابلیت تابش نور HD؛ نوآوری تازه مرسدس بنز

چراغ های دیجیتالی با قابلیت تابش نور HD؛ نوآوری تازه مرسدس بنز

چراغ های ال ای دی آئودی بسیار زیبا و کاربردی هستند، اما آیا آنها میتوانند تصاویری را با کیفیت بالا رو به روی شما نمایش دهند؟؟ مسلما جواب منفی است.

اما مرسدس بنز که در ایجاد تکنولوژی و ایده های نو پیشتاز است، در جدیدترین دستاورد خود از چراغ هایی رونمایی کرده است که می توانند تصاویری را با وضوح HD بر روی سطح آسفالت نمایش دهند که این تصاویر می تواند شامل خط عابر پیاده و یا تابلو های راهنمایی و رانندگی و هشدار دهنده باشد که به راننده درباره علامت هشدار می دهد.

benz-hd-2

همچنین در ورودی و خروجی ها تنگ و باریک که راننده درکی از عرض آن ندارد، چراغ های می توانند عرض را به راننده یادآوری کنند. البته علاوه بر تمام این قابلیت ها می توان تصاویر سیستم رهیاب ماهواره ای را نیز روی سطح آسفالت منعکس کرد که با این کار تمرکز راننده بیش از پیش به رو به رو خواهد بود.

این مهم توسط چیپ های کامپیوتری و انعکاس دهنده های آینه ای اتفاق می افتد و برای نخستین بار مرسدس بنز به تکنولوژی ساخت آن دست یافته است. اما مهم ترین کاربرد های آن شامل چه افرادی خواهد شد. این لامپ ها میتوانند راکبان دوچرخه و موتورسیکلت را تشخیص دهد و ارتفاع و عمق نور را بسته به شرایط آن ها تنظیم کند.

چرا که پس از به وجود آمدن چراغ های قوی و جدید ال ای دی چندین مورد حادثه بر اثر کاهش دید موتورسواران اتفاق افتاده و قوانین سخت گیرانه ای درباره این نسل از چراغ های خودرو در نظر گرفته شده است.

benz-hd-3

حتی یرخی مدل های آئودی هنوز شانس ورود به آمریکا را نداشتند و بر اساس این قوانین این نسل از ال ای دی در نسخه های آمریکایی وجود ندارد.

به هر حال این چراغ ها می توانند شانسی دوباره برای ایمنی در شب باشد و البته تکنولوژی ساخت آن برای زمان حال کمی گران و نیازمند به بازبینی های دوباره است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *