پیش‌فروش کامل هایپرکار مرسدس-آام‌گ

پیش‌فروش کامل هایپرکار مرسدس-آام‌گ

بااینکه هایپرکار مرسدس-آاک‌گ دو سال آینده عرضه خواهد شد اما این شرکت تأیید کرده است که تقریباً تمامی آن‌ها فروخته شده‌اند. به گفتهٔ رئیس مرسدس-آام‌گ «توبیاس مورس» از این خودرو تنها بین 200 تا 300 دستگاه ساخته خواهد شد و حتی لیست خریداران آن از این حد تجاوز کرده است. وی دراین‌باره به Autonews گفته است:

خریداران هایپرکار آیندهٔ ما از ظرفیت تولید ما بیشتر شده‌اند و در حال حاضر هیچ نمونهٔ دیگری از این خودروی شگفت‌انگیز برای خرید وجود ندارد.

mercedes-amg-r50-1a-1

اخیراً تأیید شده است که این ابراتومبیل از پیشرانهٔ خودروهای فرمول یک استفاده خواهد کرد یعنی یک موتور 1.6 لیتری V6 که در دورهای بسیار بالایی کار می‌کند. البته مورس تأیید کرده که این موتور اصلاح خواهد شد تا در دورهای پایین‌تری کار کند اما پیستون‌های آن هنوز هم قادر به کار در دورهایی بیش از 10 هزار rpm را خواهد داشت. مورس در توصیف این خودرو گفته است:

«اگر کارآمدترین قوای محرکهٔ جهان که پیشرانه‌های فرمول یک هستند با شایستگی‌ها و قابلیت‌های AMG ترکیب شوند، نتیجهٔ آن ارائهٔ یک هایپرکار خارق‌العاده خواهد بود که در نقطهٔ اوج مهندسی صنعت خودروسازی حال حاضر دنیا قرار می‌گیرد».

Mercedes-AMG Hypercar Render
Mercedes-AMG Hypercar Render

هنگامی‌که هایپراسپرت مرسدس-آام‌گ در سال 2018 به بازار آید رقابت سختی را با آستون‌مارتین AM-RB 001 آغاز خواهد کرد. خودرویی که مشترکاً توسط آستون‌مارتین و ردبول طراحی و توسعه یافته و وعدهٔ ارائهٔ همان نسبت قدرت به وزن 1 به 1 مرسدس-آام‌گ را داده است اما از یک پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند درحالی‌که به‌طور بالقوه امکان اضافه شدن یک موتور الکتریکی هم به آن وجود دارد.

Aston Martin AM RB 001
Aston Martin AM RB 001

در دورانی که خودروهای الکتریکی روزبه‌روز در حال پیشرفت بوده و به‌زودی جای نمونه‌های درون‌سوز را خواهند گرفت، احتمالاً تا چند سال آینده شاهد مرگ خودروهای عملکردی خواهیم بود اما چند سال پیش از وقوع این اتفاق ناگوار، این دو هایپرکار ثابت می‌کنند که موتورهای بنزینی هنوز هم نفس می‌کشند و جذابیت بسیار بالایی دارند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *