پیش‌درآمدی بر نمایشگاه خودروی ژنو 2017

پیش‌درآمدی بر نمایشگاه خودروی ژنو 2017

موتورشو ژنو در بسیاری موارد به‌عنوان بزرگ‌ترین و غنی‌ترین نمایشگاه خودروی دنیا شناخته می‌شود. همه‌ساله بسیاری از خودروسازان رونمایی مدل‌های جدید و نیز ایده‌های نوآورانه خود را به این رویداد عظیم موکول کرده و در تلاشند تا از طریق آن محصولات خود را به تمام دنیا بشناسانند. امسال هم استثنا نبوده و خودروهای بسیار زیادی از نمونه‌های فیس لیفت شده همچون اِشکودا اُکتاویا و لامبورگینی آونتادور S گرفته تا مدل‌های کاملاً جدید مثل اوپل اینسیگنیا، فورد فیِستا ST و فِراری 812 سوپرفَست در معرض نمایش قرار خواهند گرفت. این نمایشگاه تاکنون 86 بار برگزار گردیده و آن‌قدر وقایع و اتفاقات مختلف از سر گذرانده که توصیفش در چندین جلد کتاب می‌گنجد.

geneva-motor-show-2017

در ذیل نگاهی به چندی از مهم‌ترین وقایع رویداد امسال می‌اندازیم.

audi-rs5-coupe-spy-photos-0

آئودی آئودی از مدل‌های RS جدید همچون RS5 کوپه و RS3 اسپرت‌بک رونمایی خواهد کرد. بد نیست اشاره کنم که این نسخه RS3 از پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر توربو با خروجی 400 اسب بخار استفاده می‌کند.

New Skoda Octavia 2017 facelift

اِشکودا اصلی‌ترین نماینده این خودروساز اهل جمهوری چک، نسخه فیس لیفت شده اُکتاویا است که به‌تازگی با طراحی ظاهری جدید، تجهیزات ایمنی به‌روز و فناوری‌های پیشرفته معرفی شد و هنوز به نمایش عموم درنیامده است.

2018-bmw-4-series-117

ب‌ام‌و ب‌ام‌و برنامه ویژه‌ای برای نمایشگاه امسال ندارد و احتمالاً به نمایش سری 4 فیس لیفت، سری 5 سدان و اِستیت و i8 نسخه Protonic Frozen Black اکتفا خواهد کرد؛ مگر اینکه سورپرایز خاصی در چنته داشته باشد که کسی از آن مطلع نیست!

2-ferrari-812-superfast

فِراری فِراری تحفه ارزشمندی برای ژنو کنار گذاشته: جایگزین مدل افسانه‌ای F12berlinetta که با نام 812 Superfast شناخته شده و در مقام مقایسه، سریع‌ترین اسب خیابانی 12 سیلندر اسطبل مارانللو به حساب می‌آید.

2018-ford-fiesta-st-2

فورد فیستا ST جدید با قلب سه سیلندر 1.5 لیتری اِکوبوست 200 اسب بخاری و 290.1 نیوتون‌متری اصلی‌ترین عضو غرفه فورد در پایتخت سوییس خواهد بود.

New Civic Type R Prototype breaks cover in Paris

هوندا قطعاً یکی از جذاب‌ترین میهمانان نمایشگاه ژنو امسال، مدل تولیدی هوندا سیویک تایپ R است که نمونه مفهومی آن سال گذشته به نمایش عموم درآمد. نکته جالب درباره این نسخه برچسب قیمت کمتر از 50 هزار دلار می‌باشد که در دنیای امروز بسیار اغواکننده به نظر می‌رسد.

lamborghini-huracan-performante-3

لامبورگینی گاو وحشی چند وقتی است که سرگرم آزمایش‌های مختلف گونه قوی‌تری از اوراکان بوده و طبق برخی شایعات توانسته رکورد جدیدی در نوربرگ‌رینگ ثبت کند. این فرزند برومند به احتمال زیاد با نام اوراکان پرفورمانته (Performante) در ژنو حاضر می‌شود.

land_rover-range_rover_velar-2018-1024-03

لندروور غرفه لندروور امسال علاوه بر خودروهایی که همه می‌شناسیم یک نماینده جدید هم خواهد داشت و آن رنج روور وِلار (Velar) است. یک شاسی‌بلند اسپورت کوپه که در خانواده خود بین ایووک و رنج روور اسپورت قرار می‌گیرد و هدف غایی‌اش رقابت با امثال پورشه ماکان می‌باشد.

lexus_ls_500h_teaser2

لِکسِس نسل کاملاً جدید LS در نمایشگاه 2017 آمریکای شمالی رونمایی شد و قرار است نسخه هایبرید آن با کد LS 500h به ژنو بیاید. همچنین RC F GT3 مدل 2017 برای اولین بار در اروپا به نمایش درمی‌آید. مدل‌های مختلف LC، RC، RC F، RX و NX نیز سایر نماینده‌های برند لوکس تویوتا در ژنو امسال هستند.

720smclaren

مک‌لارن مهم‌ترین برنامه مک‌لارن رونمایی از جانشین 650S با نام احتمالی 720S خواهد بود. از ویژگی‌های مدل جدید می‌توان به قلب 4 لیتری V8 توربو دوقلو و طی مسافت یک‌چهارم مایل در 10.3 ثانیه اشاره کرد.

2018-mercedes-eclass-cabrio72

مرسدس بنز خانواده کلاس E مرسدس بنز در ژنو 2017 با حضور نسخه کابریولت تکمیل می‌گردد. در کنار E روباز، مدل‌های دیگری شامل E63 واگن، مرسدس-مایباخ G650 لندولِت و چند نسخه تولید محدود جدید نیز حضور می‌یابند. همچنین یک مفهومی تازه‌نفس از مرسدس-آاِم‌گ رونمایی می‌شود که درواقع نسخه سدان (چهار درب) مدل GT است.

mitsubishi-eclipse_cross-2018-1024-13

میتسوبیشی میتسوبیشی سرانجام آماده نمایش شاسی‌بلند کامپکت تازه خود یعنی اِکلیپس کراس (Eclipse Cross) شده و به‌نوعی می‌خواهد تولد یک محصول جدید را جشن بگیرد. احتمالاً با شنیدن نام اِکلیپس به یاد کوپه معروف این خودروساز می‌افتید که از سال 1989 در سبد فروش قرار گرفت؛ اما این‌یکی کراس‌اوور بوده و در طبقه‌بندی‌ها پایین‌تر از اوتلندر می‌ایستد.

Pagani Huayra Roadster

پاگانی این سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی اخیراً نسخه روباز هوآیرا را معرفی کرد و قصد دارد در نمایشگاه ژنو از آن پرده‌برداری کند. برخی معتقدند که هوآیرا اسپایدر زیبا‌ترین خودروی سقف تاشو دنیا است!

porsche-panamera-2018-turbo-s-e-hybrid-01

پورشه برگ برنده پورشه برای ژنو امسال نسخه توربو اِس E-Hybrid پانامرا است که همین چند روز پیش رسماً معرفی شد. همچنین برخی صحبت‌ها و شایعات از رونمایی کایمِن GT4 RS خبر می‌دهند.

2017_subaru_xv_teaser_01

سوبارو نسل دوم سوبارو XV با پلتفرم جهانی جدید کمپانی، زیربندی ایمپرِزا، پیشرانه‌های باکسِر به‌روزرسانی شده و فهرست بلندی از فناوری‌های نوین در نمایشگاه امسال رونمایی خواهد شد.

toyota-yaris-2017-1024-01

تویوتا تویوتا، یاریس هاچبک جدید را در دو نسخه استاندارد و GRMN آماده کرده تا چشم‌ها را به سمت خود بکشاند. همچنان که مطلع هستید یاریس GRMN الهاماتی از خودروی مسابقه‌ای رالی کراس جهانی داشته و با تکیه بر پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری سوپرشارژردار 205 اسب بخاری به دنبال شکست فورد فیستاً ST جدید است.

2018-vw-arteon-teaser01

فولکس واگِن جایگزین مدل CC با نام آرتِئون و نیز به‌عنوان گران‌ترین سدان حال حاضر فولکس واگِن در ژنو حضور خواهد داشت.

a2018-xc60-3

ولوو نسل کاملاً جدید XC60 نماینده اصلی ولوو در ژنو 2017 به شمار می‌رود. این خودروساز سوئدی اعلام کرده که XC60 طراحی داخلی نوین و خلاقانه‌ای را به نمایش گذاشته و از نسخه به‌روزرسانی شده سامانه اطلاعات و سرگرمی موسوم به Sensus Connected Touch بهره می‌برد که پیش‌تر در سری 90 ارائه شده است.

italdesign-supersport-2017

سوپرماشین‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه خودروی ژنو سوپراسپرت‌ها و خودروهای خاص آن هستند. امثال هم مدل‌های جالب‌توجه زیادی رونمایی خواهند شد که سوپرماشین ساخت ایتال‌دیزاین با قلب V10 آئودی R8، فیتی‌پالدی EF7 ویژن گرن توریزمو و زِنوو TS1 GT با پیشرانه 5.8 لیتری V8 تویین-سوپرشارژر 1150 اسب بخاری ازجمله آنان هستند.

NanoFlowcell Quant 40Volt

خودروهای برقی در کنار سوپرماشین‌ها و انواع مختلف خودروهای درون‌سوز، وسایط نقلیه برقیِ متکی به باتری هم قسمت مهمی از گردهمایی ژنو را تشکیل می‌دهند. از حاضران این دوره می‌توان به دو نمونه زیر اشاره کرد: نانوفلوسِل کوآنت 48Volt که تعریف تازه‌ای از خودروهای الکتریکی بوده و شتاب اولیه را در 2.4 ثانیه ثبت می‌کند؛ مدل تولیدی تِک‌رولز GT96 چینی که نواده نسخه مفهومی با فناوری مبتنی بر توربین به حساب می‌آید.

گفتنی است هشتادوهفتُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو از هفده تا بیست و نهم اسفند در شهر ژنو سوییس پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. دو روز نخست مختص رسانه‌های خودرویی دنیا بوده و پس از آن بازدید عموم به مدت ده روز برقرار است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *