پژو روای سال

پژو روای سال

روای سال مدل بهبود یافته پژو روا است که ایرادات و انتقادهای زیادی را بر دوش می کشید. اینک با تغییرات ظاهری و شبیه شدن بیش از پیش آن به پژو 405 و بهبود فنی ، ایران خودرو امید دارد تا بتواند دوباره این ماشین را در بازارها مطرح نماید.

roa88

خبر: به گزارش خبرخودرو، علی رحیمی معاونت مهندسی خودرو شركت ایران خودور، با اعلام این مطلب گفت، درنتبجه بهبود در سیستم انتقال قدرت و توان و گشتاور موتور روآی جدید، مصرف سوخت این خودرو به میزان 10 درصد كاهش و استاندارد آلایندگی آن از یورو 2 به یورو 3 ارتقا می یابد.

وی كاهش چشم گیر لرزش و سروصدا را از دیگر نتایج بهبود سیستم انتقال قدرت روآ ذكر كرد و گفت، نمونه های روآی جدید ساخته شده، تست های مربوط به پایان رسیده و تولید انبوه این محصول از نیمه مرداد سال جاری آغاز می شود.

رحیمی افزایش توان و گشتاور موتور را عاملی ذكر كرد كه بهبود سیستم انتقال قدرت این خودرو را الزامی ساخته و گفت، براساس برنامه زمان بندی به مرور همه تولیدات روآ به سیستم انتقال قدرت ارتقا یافته مجهز خواهد شد.

معاونت مهندسی خودرو شركت ایران خودرو اظهار داشت ، برای دست یابی به ویژگی های مورد نظر در مدل جدید روآ، بیش از 33 قطعه و مجموعه دربخش های قوای محركه، بدنه، تزیینات داخلی و رینگ های این خودرو تغییر كرده است.

بررسی: مدل تولیدی کارخانه با نمونه های اولیه روای سال تفاوتهای زیادی دارد. مثلاً جلوپنجره رادیاتور و چراغهای جلو همانند مدلهای معمولی 405 شده اند و طلق قرمز رنگی که روی صندوق عقب قرار گرفته بود بدلیل انتقاد فراوان حذف شد.

به هر حال با اینکه این بدنه تفاوتی با 405 ندارد، تبلیغ یک اتوموبیل متفاوت برای آن عجیب است! تمام این تغییرات تنها یک بزک ساده یک اتوموبیل قدیمی و از مد افتاده است که تا آخرین نفس در ایران خودرو تولید خواهد شد و مردم فداکار ایران نیز آن را خواهند خرید. از این پس روا با بدنه 405 و 405 با بدنه SLX تولید خواهند شد!

roa-back

موتور : 1700 سی سی OHV-G
حداكثر قدرت : 88.4 در 5000 دور
حداكثر گشتاور : 140 نیوتن متر
حداكثر سرعت : 187
شتاب صفر تا صد : 12.7 ثانیه
میانگین مصرف سوخت : 8.4 لیتر در 100 كیلومتر
نوع ترمزها : دو مداره قطری
ترمزهای جلو دیسكی و عقب كاسه ای
گیربكس اصلاح شده با سیستم تعویض دنده بهینه
دیسك و صفحه پژویی
صندوق عقب با طراحی جدید D-73 پژویی
رینگ 14 با قالپاق جدید
سیستم صوتی MP3
دیفرانسیل با پوسته جدید
گاردان دوتكه با مفصل های سرعت ثابت
سیستم ضد سرقت ایمبولایزر
آئینه های جدید
جلو آمپر جدید

قیمت روای سال تقریباً 300 هزار تومان گرانتر از روای معمولی می باشد.

روا سال

ikco roa

roa 88

roa88

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *