وانت باردو با بدنه روآ

وانت باردو با بدنه روآ

ایران خودرو قصد دارد تا پایان سال جانشینی برای پیکان وانت یا باردو دست و پا کند تا بتواند استانداردهای 55 گانه را برای آن اخذ نماید. برای این منظور به سراغ پژو 405 رفته و از این پلتفرم البته از نوع روآی آن برای وانت جدید استفاده نموده است.

bardo-roa-pickup

بنابراین موتور روآی سال درون این خودرو جای خواهد گرفت تا یک وانت دیفرانسیل عقب با ظرفیت تقریبی 800 کیلوگرم را ارائه نماید. موتور 1700cc پایه گازسوز با بهینه سازی می تواند استانداردهای یورو4 را پاس کند که بزودی الزام آور می شود. در عوض کابین جدید می تواند با فضای بزرگتر و راحت تر خود، گوشه ای از مشکلات وانتهای پیکان را حل نماید. همچنین کولر، ترمز ABS فرمان هیدرولیک و داشبورد مناسب تر از مزایای آن نسبت به باردو می باشند.

roa-pickup-pu1

نمونه اولیه وانت پژو دو سال پیش طراحی شده بود و تاکنون با تغییراتی در فضای بار و حجم اتاق و کاهش مصرف سوخت روبرو بوده است. در مقابل وانت تندر که قیمتی به مراتب گرانتر از این خودرو داشته و ظرفیت حمل بار آن نیز برابر است، لااقل امتیاز قیمت پایین و فرآوانی قطعات را می توان برای این مدل برشمرد. قرار است خط تولید این مدل وانت در بهمن ماه امسال افتتاح شود و سال آینده نیز به ظرفیت 30 هزار دستگاه در سال برسد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *