هیوندای کانسپت هیدروژنی FE Fuel Cell را در ژنو رونمایی کرد

هیوندای کانسپت هیدروژنی FE Fuel Cell را در ژنو رونمایی کرد

بخشی از طرح‌های آیندهٔ هیوندای شامل معرفی حداقل 14 محصول سازگاربامحیط‌زیست تا سال 2020 می‌شود. به‌عنوان یکی از اولین قدم‌ها در این زمینه، سازندهٔ کره‌ای یک کانسپت هیدروژنی بنام FE Fuel Cell را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است. نام این کانسپت مخفف Future Eco یا آینده‌ای سازگاربامحیط‌زیست است؛ اما مهم‌ترین ویژگی این کانسپت استفاده از نسل چهارم فناوری هیدروژنی پیل سوختی در آن است که بُردی بیش از 800 کیلومتر را با یک‌بار سوخت‌گیری برای خودرو فراهم می‌کند.

hyundai-fe_fuel_cell_concept-2017-1024-04

این تکنولوژی سلول سوختی جدید در مقایسه با نمونهٔ بکار رفته در مدل توسان IX35 Fuel Cell، بیست درصد سبک‌تر بوده، 10 درصد بهره‌وری بیشتری دارد و از 30 درصد تراکم بیشتری در هر پیل سوختی برخوردار است. علاوه بر این، در کانسپت FE Fuel Cell از باطری‌های قابل‌حمل استفاده شده است که می‌توان آن‌ها را از جای خود بیرون آورده و برای انرژی بخشیدن به دیگر وسایل استفاده کرد. همچنین در صندوق بار خودرو نیز یک شارژر یکپارچه تعبیه شده است که به شارژ یک اسکوتر برفی می‌پردازد.

hyundai-fe_fuel_cell_concept-2017-1024-02

hyundai-fe_fuel_cell_concept-2017-1024-0e

نایب‌رئیس هیوندای «Woong Chul Yang» در مورد این کانسپت هیدروژنی گفته است:

«هیوندای دارای میراثی از ساختارهای نوآورانه در وسایل نقلیه‌ای با سوخت کارآمد برای پیشبرد توسعهٔ زیست‌محیطی در صنعت خودرو است. کانسپت FE Fuel Cell تکامل مهمی در رهبری تکنولوژی هیدروژنی ما است که ما را یک گام به جامعه‌ای هیدروژنی که در آن حمل‌ونقل پاک و کارآمد جریان دارد نزدیک‌تر می‌کند».

hyundai-fe_fuel_cell_concept-2017-1024-05

طراحی بیرونی این کانسپت از مفهوم طبیعت و آب الهام گرفته است که بر تولید آلایندگی صفر آن تأکید دارد. بدین ترتیب در نمای جلویی FE Fuel Cell شاهد چراغ‌هایی باریک و کشیده هستیم درحالی‌که LEDهای بومرنگ شکلی هم در زیر آن‌ها کار شده است. این در حالی است که در چراغ‌های عقب نیز همین طراحی بکار رفته است و در همین حال رینگ‌های غول‌پیکر خودرو هم طراحی شلوغ و جالبی دارند.

hyundai-fe_fuel_cell_concept-2017-1024-01

hyundai-fe_fuel_cell_concept-2017-1024-06

داخل FE Fuel Cell هم بسان نمای بیرونی در نهایت سادگی طراحی شده و در آن سه نمایشگر بزرگ و روشنایی محیطی آبی‌رنگ بکار رفته است. یکی از این نمایشگرها برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده درحالی‌که دومی جایگزین صفحه آمپر آنالوگ سنتی شده است؛ و درنهایت نمایشگر آخر نیز در کنسول وسط در محل دسته‌دنده نصب شده است و کنترل عملکردهای خودرو از طریق آن صورت می‌گیرد. در تلاش برای تقویت بیشتر تصویر سازگاربامحیط‌زیستی این کانسپت، هیوندای کابین آن‌را به یک مرطوب‌کنندهٔ هوا مجهز کرده است که از آب تولیدشده توسط سیستم هیدروژنی خودرو استفاده می‌کند.

hyundai-fe_fuel_cell_concept-2017-1024-0a

hyundai-fe_fuel_cell_concept-2017-1024-0c

hyundai-fe_fuel_cell_concept-2017-1024-09

هرچند FE Fuel Cell یک کانسپت است اما هیوندای در نمایشگاه ژنو اعلام کرده است که این چیزی بیشتر از یک نشان‌دهندهٔ تکنولوژی خواهد بود زیرا بر اساس آن ساخت یک نمونهٔ تولیدی برنامه‌ریزی شده است که در سال 2018 معرفی خواهد شد. این کراس‌اوور هیدروژنی تولیدی از تعدادی از ویژگی‌ها و عناصر کانسپت FE Fuel Cell استفاده خواهد کرد؛ اما این کراس‌اوور که هنوز نامش مشخص نشده علاوه بر تجهیز به قوای محرکهٔ هیدروژنی هیوندای، از جدیدترین سیستم‌های کمک‌رانندهٔ هیوندای که «حس هوشمند هیوندای» نام دارد نیز سود خواهد برد که شامل مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته می‌شود.

hyundai-fe_fuel_cell_concep

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو 2017 در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *