همکاری کوروس و کونیگ زگ و تولید کانسپت الکتریکی

همکاری کوروس و کونیگ زگ و تولید کانسپت الکتریکی

در نمایشگاه خودروی شانگهای سال پیش کوروس مدلی نمایشی با پیشرانه‌ی 4 سیلندر انقلابی‌ای را معرفی کرد. این پیشرانه Qamfree نام داشت و توسط کمپانی خواهد کونیگ زگ یعنی FreeValve AB توسعه یافته بود. قوای محرکه‌ی آن خودرو فاقد محور بادامک بود و تمامی قطعات مرتبط با تکنولوژی فعال کننده-الکتریک-هیدرولیک-پنوماتیک شرکت کار می‌کردند.

qoros-9-qlectriq-concept-teaser01

نمایشگاه شانگهای امسال نیز شاهد همکاری کوروس و کونیگ زگ خواهد بود اما این بار یک خودروی کاملاً متفاوتی را عرضه خواهند کرد. اگرچه خودروی سال پیش کوروس یک مدل هاچبک بود، مدل جدید 9 QlectriQ خودرویی الکتریکی و پرفورمنس با طراحی فست بک آینده‌نگرانه خواهد بود. ما شیفته‌ی مکانسیم باز شدن درب خودرو و استفاده‌ی وسیع از فیبر کربن شده‌ایم.

qoros-9-qlectriq-concept-teaser

خبرهای منتشر شده از چین نشان می‌دهند که این خودرو در سه ثانیه می‌تواند از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و محدوده‌ی حرکتی 500 کیلومتری داشته باشد.

qoros-9-qlectriq-concept-teaser04

کوروس یک کمپانی چینی-صهیونیستی است که مقر آن در شانگهای قرار دارد. این کمپانی سال پیش و با معرفی کانسپت مجهز به پیشرانه‌ی بدون محور بادامک به سرخط خبرها راه یافت. پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربوی نصب شده روی کوروس 3 هاچبک قدرت 230 اسب بخاری و گشتاور 320 نیوتون متری دارد.

qoros-9-qlectriq-concept-teaser02

درب‌های نمایشگاه شانگهای 2017 در نوزدهم آوریل به روی بازدیدکننده‌ها باز خواهد شد. البته ممکن است 9 QlectriQ چند روز پیش از نمایشگاه معرفی شود.

2018-spyker-c8-preliator-spyder-5

جدای از همکاری با کوروس، کونیگ زگ در حال همکاری با اسپایکر نیز هست. خودروی تولید محدود C8 Preliator Spyder ماه پیش در ژنو معرفی شده و از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری تنفس طبیعی توسعه یافته توسط کونیگ زگ استفاده می‌کند. این پیشرانه خروجی 600 اسب بخاری و گشتاور 600 نیوتون متری دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *