همکاری مرسدس بنز و بوش در حوزه تکنولوژی خودران

همکاری مرسدس بنز و بوش در حوزه تکنولوژی خودران

بوش و دایملر امضای توافقنامه همکاری با یکدیگر برای توسعه‌ی خودروهای خودران سطح 4 و 5 به منظور عرضه به بازار تا آغاز دهه‌ی میلادی آینده را اعلام کردند.

Self-Driving-Car

در ابتدا این برنامه شاهد پیاده‌سازی سرویس تاکسی خودرانی خواهد بود که در آن کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از گوشی هوشمند خود بتوانند خودروی خودران را سفارش دهند. این خودروها در ابتدا به مناطقی محدود خواهند بود که توسط سرویس نقشه یابی دیجیتال HERE پوشش داده شده است.

self-driving-mercedes-01

پیش از آنکه خودروهای خودران سطح 5 این دو کمپانی وارد خیابان‌ها شوند، خودروهای سطح 4 عرضه خواهند شد. این خودروها را می‌توان تقریباً در هر سناریویی راند اما به منظور پشتیبانی کامل از شرایط غیرمنتظره‌ی رانندگی هنوز هم نیازمند راننده‌ی انسان خواهند بود.

mercedes self driving

همکاری بین دایملر و بوش آخرین نمونه از همکاری‌های بلندبالای کمپانی‌ها به منظور توسعه‌ی خودروهای خودران است. به‌طور مثال ب ام و در حال کار با اینتل و Mobileye، ولوو در حال همکاری با اتولیو بوده و انویدیا نیز با بوش همکاری‌هایی دارد. علاوه بر این اخیراً در خبری گفته شده که اپل نیز با بوش برای توسعه‌ی تکنولوژی‌های خودران همکاری می‌کند.

Mercedes-Benz-Actros-conoy-in-autonomous-Netherlands-European-Truck-Platooning-Challenge-2016-image-1

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *