هایپرکار مرسدس-ای‌ام‌جی Project One چقدر می‌ارزد؟

هایپرکار مرسدس-ای‌ام‌جی Project One چقدر می‌ارزد؟

اگر خواهان قدرت و عملکرد فوق‌العاده‌ای هستید باید بهای سنگینی نیز پرداخت کنید و مرسدس-ای‌ام‌جی Project One نیز از این قاعده‌ی بازار مستثنا نمی‌باشد.

mercedes-amg-project-one

رئیس AMG، آقای توبیاس موئرز در نمایشگاه خودروی ژنو درباره‌ی این هایپرکار صحبت کرده و گفته که بهای این خودرو از 2.275 میلیون یورو (2.4 میلیون دلار) شروع خواهد شد و بنابراین اندکی ارزان از بوگاتی شیرون خواهد بود!

mercedesamg-projectone-02

مسابقات فرمول 1 مدت‌زمان زیادی است که به عنوان یک فرصت مناسب به منظور آزمایش تکنولوژی‌های جدید شناخته شده و البته این تکنولوژی‌ها در هایپرکار Project One نیز بکار گرفته خواهند شد. قوای محرکه‌ی این خودرو مستقیماً از خودروی فرمول 1 مرسدس گرفته شده و تنها به منظور اخذ مجوزهای لازم برای حضور در جاده اصلاحاتی را پذیرا شده است.

موئزر درباره‌ی پیشرانه‌ی این خودرو به تاپ گیر گفته است:

این تکنولوژی خالص فرمول 1 است. پیشرانه‌ی 1.6 لیتری این خودرو تا 11 هزار دور در دقیقه کار خواهد کرد. تمامی قطعات الکتریکی این خودرو، توربو، اکسل جلو و… از فرمول 1 گرفته شده‌اند. حتی سلول‌های باتری که گران‌ترین سلول‌ها در دنیا هستند از فرمول 1 قرض گرفته شده‌اند.

تا اینجا مرسدس جزئیات قدرت خروجی پیشرانه را منتشر نکرده اما شایعاتی مبنی بر قدرت حدود 1000 اسب بخاری Project One وجود دارد.

mercedes-amg-project-one

موئزر که درباره‌ی عملکرد این خودرو بحث می‌کرد خیلی وارد جزئیات نشد اما گفت:

من نمی‌گویم که این خودرو سریع‌ترین خودروی تاریخ است. من سقف سرعت خودرو را نمی‌گویم. نمی‌خواهم از هیچ عددی صحبت کنم.

اگرچه ما به زودی نخواهیم توانست از اعداد عملکردی این خودرو مطلع شویم اما موئرز گفته که در آینده زمان طی یک دور پیست نوربرگ رینگ توسط Project One را اعلام خواهند کرد.

این خودرو در ماه سپتامبر و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی خواهد شد.

توضیح: رندر به Peisert Design تعلق دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *