نگاهی کوتاه به کرایسلر پاسیفیکا خودران گوگل

نگاهی کوتاه به کرایسلر پاسیفیکا خودران گوگل

ماه می امسال، فیات کرایسلر برای توسعه تکنولوژی خودروهای خودران با تیم خودران گوگل که اکنون Waymo نامیده می‌شود وارد یک همکاری مشترک شد. مدتی کوتاه پس از آن، این دو کمپانی تصمیم گرفتند تا روی مینی ون هیبریدی پاسیفیکا فعالیت‌های خود را پیش ببرند و در همین راستا تغییراتی در این خودرو ایجاد شد تا خودرو بتواند لیست بلندبالای سنسورها و کامپیوترهای گوگل را در خود جای دهد. اکنون، پس از هفت ماه کار مشترک، پاسیفیکای خودران آماده شده است. این اولین نگاه ما به مینی ون کاملاً خودران کرایسلر پاسیفیکا می‌باشد.

google-self-driving-chrysler-pacifica-02

پس از اعلام شروع همکاری مشترک، مهندسان گوگل و فیات کرایسلر فعالیت مشترک خود را در کارخانه‌ای در ایالت میشیگان آغاز کردند، جایی که اولین دغدغه آن‌ها این بود که چگونه تمامی سنسورها، کامپیوترها، تجهیزات ارتباطی و سایر قطعات الکترونیکی گوگل را روی پاسیفیکا هیبریدی مدل ۲۰۱۷ سوار کنند.

google-self-driving-chrysler-pacifica-04

در همین راستا آن‌ها مجبور شدند تا تغییراتی را در موتور، شاسی، گیربکس و سیستم‌های الکتریکی این مینی ون ایجاد نمایند تا پاسیفیکای هیبریدی را برای تکنولوژی خودران گوگل آماده کنند. موضوعی که در نهایت منجر به پیشرفتی بزرگ درزمینهٔ توسعه خودروهای خودران شد.

google-self-driving-chrysler-pacifica

اکنون که کار آن‌ها تمام شده و ۱۰۰ دستگاه پاسیفیکای خودران از خط تولید خارج شده‌اند، ظاهری کاملاً منطبق با خودروهای خودران گوگل دارند.

google-self-driving-chrysler-pacifica-01

انتظار می‌رود به‌زودی این خودروها را در خیابان‌های آمریکا مشاهده کنیم، و از آن جایی که تکنولوژی خودران استفاده شده در آن‌ها بسیار پیشرفته بوده و جزو آخرین نسل آن‌ها محسوب می‌شود، احتمال وقوع تصادف برای آن‌ها بسیار کم می‌باشد. امیدواریم!

google-self-driving-chrysler-pacifica-03

منبع: jalopnik

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *