نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های نسل آیندهٔ مرسدس بنز CLS

نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های نسل آیندهٔ مرسدس بنز CLS

هنگامی‌که مرسدس بنز برای اولین بار در سال 2004 نسل نخست مدل CLS را معرفی کرد، یک بخش کاملاً جدید را در کلاس سدان‌های لوکس پایه‌گذاری کرد. درواقع ستارهٔ اشتوتگارت یک اصطلاح یا کلاس جدید را در صنعت خودروسازی ابداع کرد که سدان کوپه یا کوپهٔ چهاردر نام داشت. پس از موفقیت CLS، خودروسازان دیگری هم اقدام به معرفی سدان‌های کوپه‌ای نمودند مانند ب‌ام‌و سری 6 گرن کوپه و آئودی A7 که رقبای مستقیم فرزند خوش‌چهرهٔ مرسدس محسوب می‌شوند. سپس هفت سال بعد، در سال 2011 شاهد معرفی نسل کنونی یا نسل دوم CLS بودیم که از استایل عضلانی‌تری برخوردار شده بود. حالا وقت آن رسیده است که ستارهٔ سه‌پر در آینده‌ای نزدیک نسل سوم سدان کوپهٔ خود را معرفی کند؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم پیش‌نمایشی از نسل سوم مرسدس بنز CLS را ارائه کنیم.

2019-mercedes-benz-cls-5

استایلی زیبا و البته قدرتمند

نمای جلویی CLS جدید با الهام از AMG GT طراحی شده و تهاجمی‌تر شده است. در این بخش جلوپنجره‌ای بزرگ و عصبانی، چراغ‌های متمایل به پایین و ورودی‌های هوای بزرگی وجود خواهند داشت که به نظر می‌رسد آمادهٔ مکش هر چیزی در مسیر خود باشند. در بخش جانبی اما شاید نسل جدید CLS طراحی ساده‌تری نسبت به نسل کنونی داشته باشد. در اینجا خطوط شخصیتی ماشین صاف‌تر و ظریف‌تر هستند. در نمای عقبی هم به‌احتمال‌زیاد مرسدس بنز در نسل جدید CLS از چراغ‌هایی مشابه S کلاس کوپه استفاده کرده است. این چراغ‌ها باریک‌تر بوده و به‌صورت دوتکه تا روی درِ صندوق کشیده شده‌اند.

2019-mercedes-cls-carscoops

زیر پوست

CLS جدید بر اساس پلت‌فرم ماجولار MRA مشترک با E کلاس ساخته شده است اما بااین‌حال به نظر می‌رسد عریض‌تر و کشیده‌تر از E کلاس باشد که موجب افزایش فضای سرنشینان در عین وفاداری به استایل جذاب کوپه مانند آن می‌شود. یکی دیگر از مزایای این پلت‌فرم جدید، قابلیت ارائهٔ انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک به همراه بکار گیری قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی است. همچنین طرفداران پیشرانه‌های شش سیلندر خطی می‌توانند خوشحال باشند چراکه احتمالاً مرسدس یک واحد 3 لیتری I6 توربو را به همراه گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک برای نسل جدید CLS ارائه خواهد کرد. البته علاقه‌مندان AMG هم فراموش نشده‌اند زیرا قرار است این نسخهٔ در دو نمونهٔ CLS50 و پرچم‌دار SLS63 عرضه گردد. مدل دوم پیشرانهٔ خود را از E63 AMG S قرض خواهد گرفت که یک نمونهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با قدرت وحشیانهٔ 610 اسب بخار است.

2019-mercedes-benz-cls-7

دیگر موارد

پیش‌ازاین احتمالاتی مطرح شده بود که به دلیل استراتژی نام‌گذاری جدید مرسدس بنز، نام CLS در نسل جدید به CLE تغییر پیدا خواهد کرد چراکه CLS از لحاظ فنی در اصل یک E کلاس با لباسی متفاوت است. بااین‌حال احتمالات اخیر نشان می‌دهند که شاید مرسدس بنز همچنان از همان نام CLS برای این خودرو استفاده کند. همچنین متأسفانه تاکنون فقط نسخهٔ سدان CLS جدید در حال آزمایش دیده شده است و خبری از نسخهٔ شوتینگ بریک نیست. به همین دلیل گفته می‌شود مرسدس بنز قصد دارد به خاطر فروش نه‌چندان موفق CLS شوتینگ بریک کنونی، در نسل جدید این نسخه را حذف کند. بااین‌وجود فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که شاید بعداً نسل جدید CLS شوتینگ بریک هم دیده شود. نسل جدید مرسدس بنز CLS در سال 2018 معرفی شده و با مدل 2019 راهی بازار خواهد شد تا بلافاصله رقابت را با نسل جدید آئودی A7 و نسخهٔ RS7 آغاز کند درحالی‌که ب‌ام‌و سری 6 گرن توریزمو آینده نیز می‌تواند تا زمان معرفی نسل جدید سری 6 گرن کوپه با CLS به رقابت بپردازد.

2019-mercedes-benz-cls-8

منبع: CarScoops

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *